Alpine liczy na duży postęp w zakresie osiągów i niezawodności

Fernando Alonso - Alpine F1 Team / © Alpine F1

Według najnowszych doniesień specyfikacja jednostki napędowej Alpine przygotowanej na sezon 2022 ma być znacząco lepsza od tej, z jaką w roku 2021 ścigali się Fernando Alonso i Esteban Ocon.

Rok 2022 to nie tylko rewolucja aerodynamiczna, ale także zmiany w zakresie składu paliwa, jakie wykorzystywać będą zespoły, co stanowi dodatkowe wyzwanie dla inżynierów odpowiedzialnych za osiągi.

Szacuje się, że w ubiegłym roku silnik Renault E-Tech 20B tracił niemal 30 KM do jednostki produkowanej w dziale Mercedes AMG HPP, ale nie jest to jedyna strata, jaką specjaliści z Viry-Chatillon będą musieli zniwelować. Drugim problemem, jest spadek mocy maksymalnej wynikający z obecności bioetanolu w nowym paliwie wyścigowym. Jak donoszą jednak najnowsze plotki, testy przeprowadzone przez Francuzów przyniosły bardzo obiecujące rezultaty.

Według niemieckiego Auto Motor und Sport, nowy silnik Renault może być znacznie mocniejszą i konkurencyjną konstrukcją. Nadal jednak istnieją pewne obawy, co do jej niezawodności.

„Jeśli uda nam się uzyskać stabilność silnika, zrobimy duży postęp” – cytuje AMuS anonimowe źródło.

Ekipa Alpine ukończyła sezon 2021 na piątym miejscu klasyfikacji generalnej, pomimo użytkowania pakietu, który nie był modernizowany od 2019 roku, a zaplanowane zmiany w nadchodzącym sezonu mogą stanowić duży krok naprzód dla stajni z Enstone.

„Poprawiliśmy się we wszystkich innych obszarach, a to może pomóc nam w przyszłym roku” – przyznał dyrektor wykonawczy, Marcin Budkowski.

Na przestrzeni zeszłorocznej kampanii można było zaobserwować zaskakujący rozwój samochodu, który przyczynił się do zauważalnej poprawy osiągów i pozwolił na zdobycie podium przez kierowców Alpine, podczas GP Węgier i Kataru.

„Zawsze byliśmy silni na torach, na których kluczowe było zachowanie przednich opon. Naszym problemem była trakcja, ponadto samochód nie lubił wybojów. Niestety nie możemy zachować tych doświadczeń na następny sezon z powodu zbyt dużych różnic w aerodynamice” – powiedział AMuS doradca zespołu, Alain Prost.

Image: © Alpine F1