Alpine wraz z Lotusem rozważą dołączenie do stawki Formuły E

TAG Heuer Porsche / © Formula E

Kolejne po McLarenie koncerny wyrażają chęć wejścia w skład zespołów Formuły E – Alpine i Lotus badają możliwość współpracy w sportach motorowych, a jednym z jej elementów może być wejście do w pełni elektrycznej serii.

W czwartek grupy Lotus i Renault ogłosiły porozumienie w celu "zbadania wielu obszarów współpracy." Oba przedsiębiorstwa wyraziły chęć kooperacji na polu sportów motorowych, z wykorzystaniem wyścigowej infrastruktury Alpine.

Wchodząca w skład francuskiej grupy marka pojawi się, w ramach rebrandingu zespołu Renault, wśród konstruktorów Formuły 1 od sezonu 2021. Nie jest to jednak jedyne zaangażowanie Francuzów w motorsport, ponieważ w tym roku wkraczają także do długodystansowej serii WEC, jednocześnie zastanawiając się nad wejściem do klasy LMDh lub Le Mans Hypercar.

"Razem badamy potencjalne możliwości w sportach motorowych. Lotus ma oczywiście bogatą historię sportów motorowych i osiągnięcia na najwyższym poziomie, a Renault i Alpine są ekspertami w Formule E, Formule 1, wyścigach długodystansowych i nie tylko. Może to prowadzić do bardzo interesujących możliwości, ale na tym etapie jest to po prostu badanie możliwości" – powiedział portalowi Motorsport rzecznik Lotusa.

Grupa Renault jest reprezentowana w Formule E za pośrednictwem zespołu Nissan e.Dams – japoński koncern od kilkunastu lat jest w sojuszu z Francuzami. W przeciwieństwie do Audi oraz BMW, które odejdą z FE po sezonie 2020-2021, Nissan potwierdził swoje dalsze zaangażowanie w elektryczną serię.

Obserwując jednak ekspansję Alpine w sportach motorowych, możemy spodziewać się zastąpienia japońskiej marki w nazwie zespołu. Prawdopodobnie mogłoby to nastąpić od sezonu 2022/2023, kiedy to obecne bolidy Formuły E zostaną zastąpione przez auta trzeciej generacji.

Po ogłoszeniu odejścia przez BMW i Audi Formuła E poszukuje koncernów, które potencjalnie mogłyby zasilić elektryczną serię – najpewniej od sezonu 2022-2023, wraz z wprowadzeniem nowej generacji bolidów zasilanych przez baterie.

Image: © Formula E