Architektura nowego silnika Hondy znacząco wpłynęła na osiągi bolidu RB16B

Sergio Perez - Red Bull Racing / © Getty Images / Red Bull Content Pool

Według Toyoharu Tanabe, dyrektora technicznego Hondy, architektura ich tegorocznego silnika znacząco przyczyniła się do poprawy osiągów i ulepszenia całego pakietu w bolidzie RB16B.

Tegoroczna kampania mistrzostw świata jest ostatnim rokiem japońskiego producenta w Formule 1, co nie przeszkodziło jednak inżynierom Hondy w stworzeniu całkowicie nowego silnika na swój pożegnalny epizod w królowej sportów motorowych. Nowy napęd charakteryzuje się nie tylko większą mocą, ale także lepiej współgra z całym pakietem aerodynamicznym, dzięki lepszemu upakowaniu wszystkich elementów.

„Przeanalizowaliśmy każdy poszczególny element oraz koncepcję naszej poprzedniej jednostki napędowej, a następnie zaprojektowaliśmy i stworzyliśmy nowy silnik” – przyznał dyrektor techniczny Hondy w wywiadzie dla portalu Motorsport.

„Naszym głównym celem była poprawa osiągów w obszarze silnika spalinowego oraz systemu ERS. Dzięki wprowadzonym modyfikacjom obecny projekt silnika, a zarazem cały pakiet, jest bardziej kompaktowy względem poprzedniej wersji.”

„To wszystko przełożyło się na upakowanie samochodu i poprawę jego osiągów” – dodał.

„Obniżyliśmy położenie wałka rozrządu, zmniejszając przy tym całą konstrukcję silnika. Nasze działania w pozytywnym stopniu wpłynęły również na przepływ powietrza wokół bolidu. Mówiąc konkretniej, nowa koncepcja jednostki napędowej ma bardzo dobry wpływ na aerodynamikę.”

„Trudno jest obecnie określić dokładne liczby w kontekście wzrostu siły docisku oraz poprawy tempa. Adrian Newey był jednak bardzo zadowolony z faktu, iż nowy silnik jest bardziej kompaktowy, przyczyniając się tym samym do stworzenia całego pakietu RB16B” – podsumował.

Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool