Aston Martin pełen optymizmu przed tegorocznym sezonem Formuły 1

Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team AMR22 /

Kierownictwo stajni z Silverstone jest przekonane, że nowe regulacje techniczne to ogromna szansa na poprawę osiągów i sytuacji zespołu Aston Martin Aramco Cognizant F1 w stawce królowej motorsportu przed zbliżającą się wielkimi krokami rewolucyjną kampanią 2022.

Aston Martin to jak do tej pory jedyny zespół Formuły 1, który ujawnił swoją oficjalną interpretację nowych przepisów technicznych. AMR22 znacząco różni się bowiem od samochodu, który został przygotowany przez FIA i który pełni funkcję bolidu poglądowego.

Dyrektor techniczny zespołu z Silverstone, Andrew Green, podczas prezentacji najnowszej konstrukcji zespołu, zarządzanego przez Lawrence’a Stroll’a, odniósł się do wszystkich istotnych zmian, jakie ekipy musiały wziąć pod uwagę podczas procesu projektowania i produkcji swoich maszyn. Brytyjczyk ma również nadzieję na znaczną poprawę osiągów bolidu, który został zaprojektowany przez jego zespół projektowy.

„Tegoroczne przepisy są jak żadne inne, które widzieliśmy wcześniej: radykalna modyfikacja kierunku zarówno w koncepcji, jak i zastosowaniu, prawdopodobnie najważniejsza zmiana przepisów dotyczących podwozia, jaką kiedykolwiek wdrożono z niewiarygodnie małą ilością przeniesienia w porównaniu z 2021 rokiem” – powiedział Green. „Bezpośrednim tego skutkiem jest to, że miniona zima była niewątpliwie najcięższą, jaką kiedykolwiek mieliśmy. Jednak wraz z nowymi przepisami pojawiają się nowe wyzwania i nowe możliwości.”

Przeczytaj też: Aston Martin ujawnia tegoroczną konstrukcję AMR22

„Nikt nie ma odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące maksymalizacji nowych przepisów, więc chodzi o unikanie ślepych zaułków związanych z rozwojem i to było kluczowe przesłanie dla naszego działu projektowego.”

„To ogromne wyzwanie, ale wszyscy stanęli na wysokości zadania, a my jesteśmy zmotywowani do rozwiązania wielu pytań, które pojawiały się i wciąż pojawiają w trakcie procesu rozwojowego. Wszystko to w ramach nowych przepisów dotyczących limitów kosztów i bardziej restrykcyjnych ograniczeń rozwoju aerodynamiki.”

„AMR22, który widzimy, jest naszą pierwszą konstrukcją zbudowaną w ramach świeżych przepisów. W nadchodzących miesiącach będzie on radykalnie ewoluować, gdy kierowcy wyjadą nim na tor i gdy będziemy zaczynać rozumieć związane z tym wyzwania. To z kolei ukształtuje kierunek na rok 2023 i na kolejne lata.”

Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team AMR22 /

Tom McCullough, dyrektor ds. wydajności brytyjskiego składu, jest przekonany, iż nowe regulacje techniczne to niezwykła szansa dla ekipy Aston Martin, aby poprawić swoją sytuację w stawce. Wszystko zależeć będzie od tego, jak poszczególne ekipy zinterpretują nadchodzące zmiany i jak się do nich dostosują.

„Wszystkie zespoły i wszyscy kierowcy będą zajmować się nowym zestawem przepisów, więc umiejętność uczenia się i dostosowywania będzie kluczowa” – przyznał McCullough. „To wnosi coś nowego do sportu i będziemy generować ogromne ilości krytycznych danych, gdy nowe samochody wyposażone w 18-calowe koła po raz pierwszy wyjadą na tor.”

„To, jak sobie z tym poradzimy, będzie sprawdzianem tego, gdzie jesteśmy jako organizacja. Nowe zasady oznaczają, że każdy będzie zaczynał od stosunkowo czystej kartki papieru. Musisz podejrzewać, że te składy, które ostatnio wygrywały, zaczną jako faworyci, ale jeśli któryś opanuje coś ważnego przed resztą, może mieć to decydującą różnicę. Nie mam wątpliwości, że zespół Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team jest w stanie, na torze i poza nim, wykorzystać każdą nadarzającą się okazję” – zakończył 46-latek.

Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team AMR22 /
Image: © Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team