Audi i Sauber zgadzają się na partnerstwo w Formule 1

Głosy ze świata Formuły 1 wskazują na to, że Audi i Sauber osiągnęły porozumienie w sprawie współpracy, dzięki której niemiecki producent będzie mógł w przyszłości startować w królowej sportów motorowych.
Porsche (które też zamierza wejść do F1), nie potwierdziło jeszcze swojego wejścia do elity motorsportu, lecz zdaniem wielu, ogłoszenie wspólnego przedsięwzięcia z Red Bullem jest uważane za bliskie.
Według raportu Motorsport.com, Audi jest bliskie ogłoszenia przejęcia pakietu większościowego w Sauberze, który prowadzi zespół Alfa Romeo F1 Team Orlen.
W zeszłym roku główny udziałowiec szwajcarskiej firmy, Finn Rausing, odrzucił ofertę przejęcia Saubera przez Amerykanina Michaela Andrettiego.
Tym razem jednak Audi i Rausing doszli do porozumienia. Niemiecki producent miał nabyć mniejszy udział, niż chciał nabyć Andretti, ale za wyższą cenę.
Obie strony podobno zgodziły się również na występy Saubera jako fabrycznego zespołu, na zasadach podobnych do tych, które łączyły BMW z zespołem z Hinwil w latach 2006-2009.
Współpraca dwóch firm będzie podzielona. Sauber nadal ma projektować i produkować część swoich komponentów, podczas gdy Audi, w swojej niemieckiej siedzibie, będzie rozwijać hybrydowe silniki.
Przed zwróceniem się do Saubera jako partnera do realizacji swoich ambicji w Formule 1, Audi prowadziło w ubiegłym roku rozmowy z McLarenem.
W listopadzie brytyjski Autocar doniósł nawet, że firma z Ingolstadt zawarła umowę o przejęciu McLaren Group, w tym jej wyścigowego ramienia - McLaren Racing. Owej fuzji miał się przysporzyć były kierowca McLaren F1 – Gerhard Berger.
„Nawiązałem kontakt z McLarenem” – powiedział szef DTM. „McLaren byłby kandydatem jako partner dla Audi w Formule 1.”
Jednak główny udziałowiec McLarena, bahrański państwowy fundusz majątkowy Mumtalakat, ostatecznie odrzucił ofertę.
Dalsze rozmowy były prowadzone z Williamsem i Astonem Martinem, ale ostatecznie Audi wybrało Saubera jako swojego partnera w Formule 1.
- Image: © Audi AG