Audi zamierza zaskoczyć przyszłymi planami odnośnie motorsportu

Koncern z Ingolstadt pragnie poszerzyć zakres swoich projektów, związanych ze sportami motorowymi, między innymi o potencjalne wejście do Formuły 1 od 2026 roku.
W listopadzie ubiegłego roku poinformowano, że Audi było bliskie przejęcia całej Grupy McLaren - podmiotu obejmującego zarówno McLaren Automotive, jak i jego działalność wyścigową nadzorowaną przez dyrektora generalnego Zaka Browna. Brytyjski zespół szybko jednak zaprzeczył raportowi opublikowanemu wówczas przez Autocar. Taka umowa oczywiście dałaby Audi bezpośredni dostęp do F1, prawdopodobnie jako dostawca silników dla zespołu z Woking.
Po dwóch miesiącach plotka o przejęciu McLarena przez Audi lub przynajmniej, znaczącej inwestycji tego ostatniego w brytyjskiego producenta, wciąż się utrzymuje. Oczekuje się, iż Grupa Volkswagen wyjaśni lada dzień, czy Audi lub Porsche, a może obie spółki stowarzyszone, będą obecne w Formule 1 od 2026 roku. W tym to właśnie sezonie sport wprowadzi silniki nowej generacji, dla których przepisy zostały opracowane przy udziale wyżej wspomnianych dwóch niemieckich firm.
Oliver Hoffmann, dyrektor generalny Audi ds. rozwoju technicznego, odniósł się do obecnych i przyszłych planów niemieckiego konstruktora, lecz nie ujawnił, czy Audi dołączy do Formuły 1.
„Chcemy zaskoczyć naszymi projektami związanymi z motorsportem” - powiedział Hoffmann, cytowany przez Sport1. „Dakar ma dla nas sens jako marki ze względu na innowacyjną i progresywną koncepcję napędu. Pokonujemy długie dystanse przez pustynię z silnikami elektrycznymi i konwerterem energii.”
„Od 2023 roku będziemy ponownie rywalizować w Le Mans [z prototypem LMDh w klasie Le Mans Hypercar]. Zobaczymy, co jeszcze nadejdzie w przyszłości. FIA podjęła kilka dobrych decyzji, dotyczących przyszłości Formuły 1, a miniony sezon również był bardzo interesujący. Jednak na razie skupiamy się na Dakarze i Le Mans.”
Powszechnie uważa się, że powiązanie McLarena i Audi pociągnęłoby za sobą również partnerstwo między Red Bullem i Porsche od 2026 roku. Oznacza to, iż dwie marki VW rywalizowałyby ze sobą na dwóch frontach: Formuły 1 i Długodystansowych Mistrzostw Świata.
- Image: © Audi AG