Binotto: W Budapeszcie osiągi samochodów były większym problemem niż strategia

Carlos Sainz i Charles Leclerc - Scuderia Ferrari / © Scuderia Ferrari

Szef zespołu z Maranello, Mattia Binotto, przyznał, że osiągi obu bolidów Ferrari były większym problemem podczas Grand Prix Węgier niż sama strategia.

Włoska stajnia ponownie znalazła się pod obserwacją, zaraz po tym, jak Leclerc podczas drugiego etapu rywalizacji na torze Hungaroring otrzymał najtwardszą mieszankę.

Monakijczyk rozpoczął wyścig na oponach pośrednich. Na dwudziestym pierwszym okrążeniu mechanicy wymienili ogumienie Leclerca - ponownie była to mieszanka z żółtym paseczkiem. Oznaczało to, że w późniejszej fazie wyścigu 24-latek będzie musiał zjechać raz jeszcze, aby użyć innej z dostępnych mieszanek, żeby spełnić przepisy.

Tak się właśnie stało na trzydziestym dziewiątym kółku. Twarda mieszanka nie miała jednak osiągów, przez co Leclerc został wyprzedzony przez Maxa Verstappena. W tamtym momencie Monakijczyk stracił prowadzenie, którego już do końca nie odzyskał.

Ferrari wezwało Charlesa po raz trzeci i ostatni. Tym razem po miękkie opony. Monakijczyk spadł na szóstą pozycję, za Sergio Pereza.

„Myślę, że wszyscy spodziewaliśmy się innego wyniku” – powiedział Binotto dla Sky Italia.

„W niedzielę samochód nie działał tak, jak oczekiwaliśmy i to był problem większy niż strategia. Taktyka Carlosa była identyczna, jak Hamiltona i też nie zadziałała.”

Sainz przekroczył metę na czwartym miejscu, natomiast przed nim znalazł się Max i dwa Mercedesy. To drugie z rzędu podwójne podium ekipy z Brackley.

Binotto twierdzi, że Ferrari zostało zmuszone do strategii defensywnej, ponieważ tempo czerwonych bolidów było niewystarczające w porównaniu z rywalami.

„Osiągi samochodu nie dawały nam swobody robienia tego, co chcieliśmy i przez to zostaliśmy zmuszeni do defensywy.”

„Tempo różniło się od tego, które widzieliśmy w piątek i nie byliśmy wystarczająco szybcy w tych warunkach. Coś nie działało w samochodzie.”

„Zauważyliśmy, że Charles był szybszy od Carlosa – tak jak Hamilton od Russella. Widzieliśmy jednak, że strategia Lewisa również nie działała na rzecz Carlosa. Musimy przeanalizować, czy zadziałałoby to dla Charlesa. Największym problemem był jednak samochód” – podsumował szef stajni z Maranello.

Image: © Scuderia Ferrari