BMW kończy przygodę z Formułą E po siódmym sezonie elektrycznych mistrzostw

Jake Dennis - BMW i Andretti Motorsport / © BMW AG

BMW Group ogłosiło, że po siedmiu udanych latach rywalizacji w Formule E, zakończy swój udział w mistrzostwach z końcem kampanii 2021.

Niemiecka marka zadebiutowała w Formule E jako fabryczny zespół w piątym sezonie mistrzostw i związała się z ekipą Andretti Motorsport, aby wspólnie stawić czoła elektrycznej rywalizacji.

BMW i Andretti Motorsport siódmy sezon mistrzostw rozpocznie z dorobkiem czterech zwycięstw, czterech pierwszych pól startowych, a także dziewięcioma podiami, natomiast za kierownicami dwóch elektrycznych bolidów BMW iFE.21 zasiądą Maximilian Guenther i Jake Dennis.

Bawarski producent samochodów sportowych postanowił jednak wycofać się z elektrycznej rywalizacji, aby móc skupić się na elektromobilności i dostawię większej ilości elektrycznych aut do 2030 roku.

"Jako partner od samego początku BMW konsekwentnie wspiera projekt Formuły E i odegrało kluczową rolę w historii sukcesu serii. BMW cieszy się ze zwycięstw i podiów z zespołem BMW i Andretti Motorsport oraz wykorzystania Formuły E jako laboratoria technologicznego" - czytamy w oficjalnym oświadczeniu niemieckiej marki.

"Ci sami inżynierowie, którzy opracowują układy napędowe do samochodów elektrycznych, są również odpowiedzialni za układy napędowe w samochodach wyścigowych. Przykłady udanego transferu technologii między projektem Formuły E a rozwojem produkcji obejmują nowe odkrycia dotyczące zarządzania energią i efektywności energetycznej, przeniesienia oprogramowania do energoelektroniki z wyścigów do produkcji oraz poprawę gęstości mocy silników elektrycznych."

"Jeśli chodzi o rozwój e-napędów, BMW Group zasadniczo wyczerpało możliwości tej formy transferu technologii w konkurencyjnym środowisku Formuły E."

"Co więcej, strategiczny punkt zainteresowania BMW Group przenosi się na dziedzinę elektromobilności. W przyszłości większy nacisk zostanie położony na kompleksowe skalowanie oferty i globalną produkcję. BMW Group planuje wypuścić na drogi milion pojazdów elektrycznych do końca 2021 roku. Celem jest zwiększenie tej liczby do siedmiu milionów do 2030 roku, z czego dwie trzecie będą w pełni elektryczne."

"Od momentu wejścia zespołu fabrycznego w sezonie piątym, BMW i Andretti Motorsport odniosło do tej pory cztery zwycięstwa, cztery pole position i dziewięć podiów w swoich 24 wyścigach. W nadchodzącym sezonie zespół zrobi wszystko, co w jego mocy, aby osiągnąć jak największy sukces sportowy na torze dzięki BMW iFE.21 oraz kierowcom Maximilianowi Guentherowi i Jake'owi Dennisowi."

Image: © BMW AG