BMW M Motorsport i Dallara partnerami w ramach programu LMDh

Dział wyścigowy BMW M Motorsport oficjalnie potwierdził, że ich nowa konstrukcja przystosowana do wymogów klasy LMDh będzie bazowała na podwoziu firmy Dallara. Umowa na projekt oraz budowę dwóch samochodów została podpisana w ubiegłym tygodniu we Włoszech, co tym samym rozpoczyna współpracę obu marek w rozwoju prototypów przeznaczonych do rywalizacji w amerykańskiej serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
„Jest nam niezmiernie miło, że znaleźliśmy partnera do naszego projektu LMDh. Dallara wpisuje się w ideologię naszej firmy, ponieważ podziela naszą pasję, profesjonalizm oraz ogromne ambicje w sportach motorowych i tak jak my, jest w pełni zaangażowana w tworzenie nowej historii w wyścigach od 2023 roku” – powiedział dyrektor generalny BMW M Motorsport, Markus Flasch.
„Po rozmowie ze wszystkimi możliwymi partnerami w zakresie podwozi, decydującym czynnikiem w naszej decyzji było to, że Dallara podchodziła do współpracy z BMW wprowadzając całą swoją wiedzę, doświadczenie i entuzjazm. Można powiedzieć, że między nami od początku była chemia i połączył nas wspólny cel, jakim jest walka o zwycięstwo na torze wyścigowym” – dodał Flasch.
Pierwszy samochód testowy zostanie zbudowany we Włoszech w ścisłej współpracy inżynierów BMW M Motorsport i Dallara, którzy stworzą zespół odpowiedzialny za rozwój projektu BMW LMDh. Pierwsze jazdy odbędą się na początku 2022 roku na włoskim obiekcie Varano.
Szefem całego przedsięwzięcia z ramienia BMW mianowany został Maurizio Leschiutta, który odpowiadał w poprzednich latach za program DTM niemieckiego producenta.
„Dallara jest prawdopodobnie najbardziej utytułowanym producentem samochodów wyścigowych na świecie i już niejednokrotnie odegrała kluczową rolę w praktycznie każdej serii wyścigowej” – wyjaśnił Leschiutta.
„Oprócz chęci współpracy z nami, przy podejmowaniu decyzji, duże znaczenie miało także kilka innych kryteriów. Dallara jest firmą, która sprostała wszystkim stawianym przez nas wymaganiom. Są bardzo mocni w kwestiach związanych z aerodynamiką, która będzie kluczową płaszczyzną rozwoju w amerykańskiej serii IMSA. Ich wiedza oraz doświadczenie obejmuje wszystkie obszary produkcji podwozi, inżynierii, rozwoju oraz symulacji i testów w tunelu aerodynamicznym” – dodał.
W zeszłym miesiącu włoski producent samochodów wyścigowych został potwierdzony także jako partner Cadillaca przy projektowaniu konstrukcji LMDh na sezon 2022.
„Jestem zaszczycony, że zostaliśmy wybrani także przez BMW M Motorsport. Podchodzimy do całej sprawy z wielkim entuzjazmem i nie możemy się doczekać rozpoczęcia współpracy. To naprawdę wielkie wydarzenie, zostać wybranym przez tego niemieckiego producenta do kolejnego nowego wyzwania w świecie wyścigów prototypów hybrydowych” – tłumaczył prezes firmy Dallara, Gian Paolo Dallara.
„W 1977 roku miałem okazję współpracować z BMW przy projektowaniu modelu M1. Działałem wtedy jako konsultant Lamborghini. To było wspaniałe doświadczenie i wiele się wtedy nauczyliśmy. Mam nadzieję, że powtórzę tą samą przygodę przy programie LMDh. Mocno wierzę, że razem dokonamy wielkich rzeczy” – dodał.
„Nasze partnerstwo z BMW M Motorsport jest wynikiem prawie 50 lat pracy przy rozwoju samochodów wyścigowych. Koncepcja LMDh i konwergencja między FIA, ACO i IMSA to niewątpliwie wydarzenie bez precedensu w historii sportów motorowych. Zaangażujemy się w to w stu procentach i nie możemy się doczekać rywalizacji w tym nowym i ekscytującym rozdziale światowego sportu samochodowego na najwyższym poziomie” – podsumował dyrektor generalny Dallara, Andrea Pontremoli.
- Image: © BMW AG