BMW M Motorsport prezentuje prototyp LMDh BMW M Hybrid V8

BMW M Motorsport odsłoniło karty i zaprezentowało nowy prototyp LMDh, którym w przyszłym roku będą rywalizować w nowej klasie GTP w serii IMSA WeatherTech Championship.
Nowy samochód niemieckiego konstruktora wyglądem wybranych elementów nawiązuje do swoich drogowych odpowiedników, co na pierwszy rzut oka można dostrzec po dwóch szerokich wlotach powietrza do chłodnic. BMW do swojego auta LMDh wkomponowało również podwójne światła oraz typowe dla swoich aut lusterka.
BMW M Hybrid V8 będzie napędzany czterolitrowym turbo doładowanym silnikiem V8 pochodzącym z jednostki P66, która rywalizowała w serii DTM, a całość zostanie połączona z systemem hybrydowym używanym przez wszystkich konstruktorów LMDh.

„Najważniejszym zadaniem i największym wyzwaniem dla zespołu projektowego było to, że prototyp musi być wyraźnie rozpoznawalny jako samochód BMW M Motorsport” – powiedział dyrektor generalny BMW M, Franciscus van Meel.
„Mogę powiedzieć to wszystkim fanom, wystarczy jedno spojrzenie, aby potwierdzić, że BMW M Hybrid V8 to BMW. Wyraźnie nosi geny BMW M.”
„Uwielbiam także te malowanie, które odnosi się do wspaniałej historii marki w Ameryce Północnej.”
„Gratulujemy działom projektowania i aerodynamiki w BMW M Motorsport oraz Dallarze za ich wspaniałą pracę.”
„Nie mogę się doczekać, kiedy wkrótce zobaczę BMW M Hybrid V8 na torze.”

BMW M Hybrid V8 zostało odsłonięte w testowym kamuflażu, a jego barwy zostaną zaktualizowane o oficjalny fabryczny projekt wyścigowy Team RLL, który będzie walczyć w Stanach Zjednoczonych w serii IMSA.
Kamuflaż nowego prototypu LMDh zawiera w sobie obrazy znanych modeli wyścigowych BMW, takich jak BMW 3.0 CSL z 1976 roku, M1/C z 1981 r., BMW 32i Turbo z 1987 r., BMW GTP z 1986 r., M3 E36 GTS-2, Z4 GTLM oraz M8 GTE .
„Zadaniem mojego zespołu było sprawienie, aby BMW M Hybrid V8 wyglądało jak BMW i wykorzystywało każdą okazję, aby zachowywało się jak BMW na torze wyścigowym” – przyznał Michael Scully, dyrektor BMW Group Designworks Global Automotive.
„Projekt jest zakorzeniony w DNA BMW – celowych, wydajnych osiągów, a odważny, zdecydowany charakter nadwozia przywołuje połączenie z mocą turbodoładowania BMW, które teraz będzie współpracować ze zoptymalizowanym hybrydowym układem napędowym.”
„Kamuflaż auta upamiętnia 50-lecie M i reprezentuje wspaniałe samochody z historii BMW w wyścigach IMSA, a jednocześnie w unikalny sposób maskuje przyszłą geometrię i technologie BMW M Hybrid V8 podczas krytycznej fazy rozwoju projektu na torze.”
„Jeśli przyjrzysz się uważnie, odkryjesz wielu zwycięzców 24-godzinnego wyścigu Daytona, a także pierwszy specjalnie skonstruowany samochód IMSA GTP z 1981 roku, BMW M1/C.”
BMW M Motorsport rozważa także udział w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (FIA WEC) i starty w klasie Le Mans Hypercar, jednak do chwili obecnej nie potwierdziło tego programu.

- Image: © BMW AG