BMW na starcie w FIA WEC i 24-godzinnym wyścigu Le Mans od 2024 roku

BMW M Hybrid V8 / © BMW AG

BMW oficjalnie poinformowało, że wystartuje w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (FIA WEC) w 2024 roku, a także powróci na legendarną pętlę Circuit de la Sarthe, aby uczestniczyć w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Rok po swoim debiutanckim sezonie w północnoamerykańskich mistrzostwach IMSA WeaterTech SportsCar Championship 2023, BMW M Hybrid V8 zmierzy się również z czołowymi rywalami w klasie Hypercar w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, a także stanie na starcie w 24 Hours of Le Mans.

„Decyzja o wystartowaniu BMW M Hybrid V8 w serii IMSA od 2023 roku i WEC od 2024 jest kamieniem milowym dla tego projektu” – powiedział Franciscus van Meel, dyrektor generalny BMW M GmbH.

„Podziwiałem niezwykły styl 24-godzinnego wyścigu Le Mans podczas mojej pierwszej kadencji jako dyrektor generalny BMW M, więc jestem bardzo podekscytowany, że mogę rzucić wyzwanie jako BMW M Motorsport w tym klasyku i całej serii FIA WEC po raz pierwszy od dziesięcioleci.”

„BMW M Hybrid V8 stanowi punkt zwrotny w kierunku elektryfikacji BMW M. Seria IMSA w Ameryce Północnej i rywalizujące na całym świecie FIA WEC, to idealne platformy, podczas których można wykorzystać nasz prototyp, aby pokazać, jak ekscytujące będą zelektryfikowane samochody BMW M w przyszłości.”

Andreas Roos, szef BMW M Motorsport, dodał: „Ze względu na bardzo napięty harmonogram projektu LMDh, plan zawsze zakładał skupienie się na jednym obszarze zastosować w pierwszym sezonie 2023. Seria IMSA doskonale się do tego nadaje.”

„Jednak naszym średnioterminowym celem było oczywiście ściganie się na dwóch frontach z BMW M Hybrid V8, a także wykorzystanie głównej platformy zapewnionej przez WEC i 24-godzinny wyścig Le Mans.”

„W poniedziałek zrobiliśmy kolejny ważny krok. Samochód z powodzeniem odbył jazdy testowe na torze Varano. Teraz rozpoczynamy intensywne prace przed debiutem wyścigowym w styczniu 2023 roku w Daytona.”

BMW M Hybrid V8 nie tylko wykorzystało tor testowy Dallary do pierwszego testu, ale także spędził tam kilka dni w tym tygodniu. Kierowcy BMW M, Connor De Phillippi i Sheldon van der Linde na zmianę zasiadali za kierownicą prototypu.

„To był zaszczyt i przyjemność ukończyć pierwsze okrążenia BMW M Hybrid V8” – powiedział De Phillippi. „To był historyczny dzień dla BMW M Motorsport w ramach projektu LMDh. Krok po kroku przejrzeliśmy wszystkie funkcje samochodu i pod koniec dnia udało nam się przejechać kilka okrążeń z prawie pełną mocą, co jest dobrym wynikiem, jak na pierwsze jazdy.”

Kolejne testy w Europie zaplanowano na sierpień, zanim zespół BMW M Team RLL i ekipa ekspertów BMW M Motorsport rozpoczną przygotowania do startów w IMSA.

W trakcie fazy testów za kierownicą zasiądzie wielu fabrycznych kierowców BMW M. Kto jednak zajmie kokpity w prototypach LMDh w 2023 roku zostanie rozstrzygnięte w późniejszym terminie. To samo dotyczy zespołu operacyjnego WEC i kierowców na sezon 2024.

Image: © BMW AG