Bottas: Prowadzenie nowych bolidów będzie niemal identyczne jak tegorocznych

Valtteri Bottas - Alfa Romeo Racing Orlen / © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images

Valtteri Bottas uważa, że przyszłoroczne bolidy nie będą generowały zupełnie innych odczuć dla kierowców względem obecnej generacji samochodów.

Sezon 2022 zapowiada się niezwykle interesująco z uwagi na wdrożenie w życie długo wyczekiwanego nowego regulaminu technicznego, który znacząco wpłynie na wygląd bolidów, bowiem za sprawą nowych wytycznych auta pozbawione będą skomplikowanej aerodynamiki.

Z F1 znikną tym samym skomplikowane sekcje boczne oraz zaawansowane projekty przednich i tylnych płatów, czego następstwem będzie przywrócenie efektu przypowierzchniowego, który od przyszłego roku będzie odpowiedzialny za generowanie znaczącej siły docisku z podłogi.

Swoimi spostrzeżeniami na ten temat nowych konstrukcji podzielił się Valtteri Bottas, który w ostatnim czasie miał możliwość sprawdzenia w symulatorze projektu zarówno Mercedesa, jak i Alfy.

„Na ten moment wydaje się, że nowe samochody są nieco słabsze pod względem docisku. Podczas pracy w obu symulatorach nie odczułem zbyt wielkiej różnicy w porównaniu do tegorocznych modeli. Oczywiście w takich warunkach nie możemy sprawdzić symulacji podążania za poprzedzającym bolidem i wielu innych aspektów, aczkolwiek wiele wskazuje na to, że różnic będzie naprawdę niewiele” - przyznał Fin w rozmowie z Motorsportem.

Zawodnik z Nastoli ma także nadzieję, że nowe bolidy dość szybko dorównają osiągami do pożegnanej w Abu Zabi starej generacji maszyn.

„Te samochody dawały dużo frajdy, zwłaszcza w sezonie 2020, gdy bolidy miały więcej docisku i były nieco szybsze niż w tym roku” - kontynuował.

„Oczywiście podzielę się swoimi spostrzeżeniami na temat nowych modeli w przyszłym roku. Jeżeli faktycznie okaże się, że jazda w tłoku będzie o wiele łatwiejsza, to jazda tymi modelami powinna być dużą przyjemnością. Liczę także na to, iż szybko dobijemy do progu, w którym przyszłoroczne auta osiągną tempo obecnych konstrukcji.”

Image: © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images