Brawn: Długo analizowaliśmy możliwość złamania nowego regulaminu

Ross Brawn / © Getty Images / Red Bull Content Pool

Ross Brawn jest przekonany, że zarówno on, jak i jego współpracownicy wypełnili niemal każdą możliwą lukę regulaminową, którą ekipy mogłyby wykorzystać interpretując nowe regulacje techniczne.

Brytyjski inżynier ma na swoim koncie stworzenie jednej z największych innowacji technicznej w historii królowej motorsportu, kiedy to w sezonie 2009 za jego sprawą ekipa Brawn GP wprowadziła do swoich konstrukcji koncepcję podwójnego dyfuzora.

W praktyce takie rozwiązanie dało im znaczną przewagę nad rywalami i doprowadziło do zdobycia dwóch tytułów mistrzowskich w ówczesnej kampanii.

F1 obecnie wielkimi krokami zbliża się do wdrożenia nowego zbioru zasad, a były dyrektor techniczny Ferrari zaznacza, że dołożył wszelkich starań, aby żaden zespół na początku zmagań nie uzyskał podobnej przewagi, jak stajnia Brawn GP w 2009 roku.

„Kiedy byłem dyrektorem technicznym, bardzo rzadko trafiała się okazja, aby zespół mógł wymyślić własną interpretację przepisów” - przyznał Brawn dla The New York Times.

„Coś takiego nie zdarzało się codziennie. Próba przewidzenia każdej luki, czy każdej interpretacji jest bardzo trudna. Nasz proces z całą pewnością był nastawiony na zrozumienie problemów i opracowanie projektu, które je wyeliminuje.”

„Nasza grupa poświęciła sporo czasu, przyglądając się różnym obszarom, aby zobaczyć, gdzie zespoły mogą znaleźć miejsce na ewolucje swoich projektów i ich zmianę. Następnie przystąpiliśmy do fazy łamania zasad, w której próbowaliśmy złamać regulacje, aby zobaczyć, jakie luki możemy znaleźć.”

„Udało nam się przejść przez ten proces, ale nie będę udawał, że znaleźliśmy wszystkie możliwe luki. Jednakże zdecydowanie przeanalizowaliśmy fazę testowania przepisów, aby zobaczyć, gdzie możemy znaleźć jakieś potencje uchybienia.”

Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool