Budkowski: Specyficzna pokrywa silnika działa na naszą korzyść

Esteban Ocon - Alpine F1 Team / © Alpine F1

Zespół Alpine F1 przy projektowaniu bolidu wybrał zupełnie nową filozofię, której jednym z wyników jest bardzo szeroka pokrywa silnika tuż za górnym wlotem powietrza. Jak przyznał dyrektor wykonawczy francuskiej ekipy, Marcin Budkowski, obecny kształt to efekt postawienia przede wszystkim na zyski aerodynamiczne.

Podczas pierwszego dnia przedsezonowych testów w Bahrajnie uwagę wielu obserwatorów przykuła mocno poszerzona górna część pokrywy silnika, różniąca się od wszystkich pozostałych tegorocznych konstrukcji, a także tej z Renault R.S.20.

Biorąc pod uwagę fakt, że Alpine jako jedyne w stawce posiada silnik francuskiego producenta, można było oczekiwać, iż droga, którą poszli inżynierowie, będzie się wyróżniać. Przy procesie projektowania nowej pokrywy jednostki napędowej korzyści aerodynamiczne okazały się większe, niż pierwotnie zakładano.

Jak stwierdził Marcin Budkowski, zespół przeniósł wszelkie nieporęczne rzeczy i umieścił je za wlotem powietrza, czego owocem jest specyficzny kształt pokrywy. Polak dodał również, że korzyścią tej decyzji było podwyższenie środka ciężkości bolidu.

„To wybór techniczny. Okazało się, że odchudzenie bocznych stref auta jest dobrym kierunkiem, który tak naprawdę nie jest niczym nowym" - powiedział Budkowski, zapytany o specyficzny kształt komponentu.

„Przepakowaliśmy i przenieśliśmy niektóre nieporęczne rzeczy w bolidzie i umieściliśmy je za wlotem powietrza."

„Tak, nadaje to dość spektakularny i masywny kształt, ale mimo tego okazało się, że działa to na naszą korzyść. Istnieją kompromisy dotyczące środka ciężkości, ale zazwyczaj osiągi aerodynamiczne są ważniejsze" - dodał.

Pierwszy dzień testowy, podczas którego na torze pracował Esteban Ocon, okazał się bardzo owocny dla francuskiego składu i zakończył się trzecią lokatą z dorobkiem 129. okrążeń. Podczas drugiego dnia na pętli w Bahrajnie pojawił się Fernando Alonso i podobnie jak jego zespołowy kolega, przekroczył granicę stu okrążeń, kończąc dzień ze 128. kółkami.

Fernando Alonso - Alpine F1 Team / © Alpine F1

Image: © Alpine F1