Cadillac najszybszym prototypem w drugiej przedsezonowej sesji testowej na Sebring

Earl Bamber z zespołu Cadillac Racing wyznaczył tempo podczas popołudniowej sesji testowej na torze Sebring, wyprzedzając obie Toyoty, choć ich strata do lidera wyniosła odpowiednio 0.014 i 0.124 sekundy.
Nowozelandczyk, prowadzący Cadillaca V-Series.R z numerem dwa osiągnął swoje najlepsze okrążenie w postaci 1:48.429 już na początku sesji i utrzymał prowadzenie do końca sobotnich jazd.
Na drugiej lokacie uplasował się Sebastien Buemi ze składu Toyota Gazoo Racing #8, tracąc zaledwie 0.014 sekundy do Cadillaca, podczas gdy kolega z zespołu, Jose Maria Lopez, zamknął pierwszą trójkę z wynikiem 1:48.553.
Czołową piątkę klasyfikacji generalnej uzupełniła para Ferrari 499P – Antonio Fuoco osiągnął czwarty czas w postaci 1:49.402, natomiast piąty Antonio Giovinazzi, który najszybsze osobiste okrążenie przejechał w 1:49.573.
Porsche tymczasem znalazło się na szóstym i siódmym miejscu dzięki Fredericowi Makowieckiemu (1:49.657) i Laurensowi Vanthoorowi (1:49.987), a dwa Peugeoty, Glickenhaus i Vanwall zamknęły klasę Hypercar.
Przedsezonowe jazdy pierwszego dnia przerwać musiał Peugeot 9X8 oznaczony numerem #93, kiedy Jean-Eric Vergne zderzył się z samochodem ekipy Vector Sport #10 na prostej start-meta, co zaowocowało wywieszeniem czerwonej flagi i uszkodzeniem prawej strony francuskiego auta.
Phil Hanson z zespołu United Autosports #23 po raz kolejny okazał się najszybszym kierowcą w LMP2, wyznaczając tempo na 1:51.492 i wyprzedził Daniila Kvyata z ekipy Prema Racing #63 o ponad pół sekundy.
Louis Deletraz z Team WRT #41 uzupełnił pierwszą trójkę z wynikiem 1:51.589, pokonując Benta Viscaala z drugiego składu Premy Racing #9.
Pierwszą piątkę LMP2 uzupełnił Oliver Jarvis z United Autosports #22, osiągając czas 1:51.966.
Polski zespół Inter Europol Competition #34 zakończył drugą sesję z dziewiątym wynikiem, pokonując w sumie sześćdziesiąt trzy okrążenia.
W LMGTE Am najlepszym wynikiem popisała się Michelle Gatting z Iron Dames #85.
Wyniki drugiej sesji testowej:
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2 | E. BAMBER / A. LYNN / R. WESTBROOK | Cadillac Racing | HYPERCAR H | 1:48.429 | 58 | |
2. | 8 | S. BUEMI / B. HARTLEY / R. HIRAKAWA | Toyota Gazoo Racing | HYPERCAR H | 1:48.443 | 74 | 0.014 |
3. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | HYPERCAR H | 1:48.553 | 70 | 0.124 |
4. | 50 | A. FUOCO / M. MOLINA / N. NIELSEN | Ferrari AF Corse | HYPERCAR H | 1:49.402 | 35 | 0.973 |
5. | 51 | A. PIER GUIDI / J. CALADO / A. GIOVINAZZI | Ferrari AF Corse | HYPERCAR H | 1:49.573 | 55 | 1.144 |
6. | 5 | D. CAMERON / M. CHRISTENSEN / F. MAKOWIECKI | Porsche Penske Motorsport | HYPERCAR H | 1:49.657 | 41 | 1.228 |
7. | 6 | K. ESTRE / A. LOTTERER / L. VANTHOOR | Porsche Penske Motorsport | HYPERCAR H | 1:49.987 | 40 | 1.558 |
8. | 94 | L. DUVAL / G. MENEZES / N. MÜLLER | Peugeot TotalEnergies | HYPERCAR H | 1:51.035 | 40 | 2.606 |
9. | 22 | F. LUBIN / P. HANSON / F. ALBUQUERQUE | United Autosports | LMP2 | 1:51.492 | 70 | 3.063 |
10. | 63 | D. PIN / M. BORTOLOTTI / D. KVYAT | Prema Racing | LMP2 | 1:51.534 | 56 | 3.105 |
11. | 41 | R. ANDRADE / R. KUBICA / L. DELÉTRAZ | Team WRT | LMP2 | 1:51.589 | 72 | 3.160 |
12. | 9 | F. UGRAN / B. VISCAAL / A. CALDARELLI | Prema Team | LMP2 | 1:51.675 | 60 | 3.246 |
13. | 93 | P. DI RESTA / M. JENSEN / J. VERGNE | Peugeot TotalEnergies | HYPERCAR H | 1:51.767 | 12 | 3.338 |
14. | 23 | J. PIERSON / T. BLOMQVIST / O. JARVIS | United Autosports | LMP2 | 1:51.966 | 64 | 3.537 |
15. | 48 | D. BECKMANN / Y. YE / W. STEVENS | Hertz Team JOTA | LMP2 | 1:52.134 | 56 | 3.705 |
16. | 31 | S. GELAEL / F. HABSBURG / R. FRIJNS | Team WRT | LMP2 | 1:52.148 | 61 | 3.719 |
17. | 708 | R. DUMAS / R. BRISCOE / O. PLA | Glickenhaus Racing | HYPERCAR | 1:52.203 | 46 | 3.774 |
18. | 36 | M. VAXIVIERE / J. CANAL / C. MILESI | Alpine Elf Team | LMP2 | 1:52.210 | 53 | 3.781 |
19. | 34 | J. SMIECHOWSKI / F. SCHERER / A. COSTA | Inter Europol Competition | LMP2 | 1:52.456 | 63 | 4.027 |
20. | 10 | R. CULLEN / M. KAISER / G. AUBRY | Vector Sport | LMP2 | 1:52.602 | 68 | 4.173 |
21. | 28 | D. HEINEMEIER-HANSSON / P. FITTIPALDI / O. RASMUSSEN | Jota | LMP2 | 1:52.679 | 50 | 4.250 |
22. | 4 | T. DILLMANN / E. GUERRIERI / J. VILLENEUVE | Floyd Vanwall Racing Team | HYPERCAR | 1:52.987 | 53 | 4.558 |
23. | 35 | A. NEGRÃO / M. ROJAS / O. CALDWELL | Alpine Elf Team | LMP2 | 1:53.149 | 68 | 4.720 |
24. | 85 | S. BOVY / M. GATTING / R. FREY | Iron Lynx | LMGTE Am | 1:59.201 | 49 | 10.772 |
25. | 21 | S. COSTANTINI / S. MANN / U. DE PAUW | AF Corse | LMGTE Am | 1:59.462 | 72 | 11.033 |
26. | 77 | C. RIED / M. PEDERSEN / J. ANDLAUER | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 1:59.494 | 58 | 11.065 |
27. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / D. RIGON | AF Corse | LMGTE Am | 1:59.567 | 59 | 11.138 |
28. | 57 | T. KIMURA / S. HUFFAKER / D. SERRA | Kessel Racing | LMGTE Am | 1:59.567 | 69 | 11.138 |
29. | 60 | C. SCHIAVONI / M. CRESSONI / A. PICARIELLO | Iron Lynx | LMGTE Am | 1:59.577 | 65 | 11.148 |
30. | 83 | L. PEREZ COMPANC / L. WADOUX / A. ROVERA | Richard Mille AF Corse | LMGTE Am | 1:59.645 | 58 | 11.216 |
31. | 88 | R. HARDWICK / Z. ROBICHON / H. TINCKNELL | Proton Competition | LMGTE Am | 1:59.713 | 61 | 11.284 |
32. | 33 | B. KEATING / N. VARRONE / N. CATSBURG | Corvette Racing | LMGTE Am | 1:59.829 | 44 | 11.400 |
33. | 86 | M. WAINWRIGHT / R. PERA / B. BARKER | GR Racing | LMGTE Am | 2:00.250 | 58 | 11.821 |
34. | 56 | P. HYETT / G. JEANNETTE / M. CAIROLI | Project 1 - AO | LMGTE Am | 2:00.429 | 61 | 12.000 |
35. | 98 | P. DALLA LANA / A. JEFFERIES / N. THIIM / T. MERRIL | Northwest AMR | LMGTE Am | 2:00.659 | 58 | 12.230 |
36. | 25 | A. AL HARTHY / M. DINAN / C. EASTWOOD | ORT by TF | LMGTE Am | 2:00.880 | 59 | 12.451 |
37. | 777 | S. HOSHINO / C. STEVENSON / T. FUJII | D'Station Racing | LMGTE Am | 2:01.114 | 64 | 12.685 |
- Image: © FIA WEC / FocusPackMedia - Gabi Tomescu