Chevrolet prezentuje Corvettę Z06 GT3 na rywalizację w IMSA i WEC

Chevrolet zaprezentował nowy model o nazwie Corvette Z06 GT3.R, który ma być ich pierwszym samochodem wyścigowym spełniającym wymogi specyfikacji GT3.
Nowa konstrukcja została opracowana we współpracy działu inżynierii sportów motorowych GM z firmą Pratt Miller, wieloletnim partnerem Chevroleta w dziedzinie rozwoju i wyścigów, który prowadzi program wyścigowy Corvette od ponad dwóch dekad.
Samochód będzie napędzany 5,5-litrowym silnikiem V8, który rozpoczął wstępne testy w C8.R w 2019 roku i jest rozwinięciem silnika znajdującego się w produkcyjnej wersji Z06. Łączy ich aż siedemdziesiąt procent części, w tym wał korbowy, korbowody, głowice cylindrów, wtryskiwacze paliwa, cewki, uszczelki i wiele czujników.
Samochód po raz pierwszy weźmie udział w 24-godzinnym wyścigu Daytona w 2024 roku, w kategorii GTD Pro, w rundzie otwierającej przyszłoroczne mistrzostwa IMSA WeatherTech Sportscar Championship. W ciągu całego sezonu w wyścigach wezmą udział maksymalnie cztery samochody, zarówno w kategorii GTD Pro, jak i GTD.

Marka Chevrolet zgłosi również dwa samochody do nowej, zaplanowanej na 2024 rok klasy, która zastąpi LMGTE Am i zapowiada, że konkretne zespoły startujące w IMSA i WEC zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.
Ponadto firma rozważa możliwość ścigania się w mistrzostwach SRO, w tym GT World Challenge America i Intercontinental GT Challenge.
Testy samochodu rozpoczęły się we wrześniu 2022 roku, co oznacza, że samochód będzie miał cały rok rozwoju na torze, zanim klienci dostaną go w swoje ręce w trzecim kwartale 2023 roku.
Mark Stielow, dyrektor GM Motorsports Engineering Competition, powiedział: „Corvette Z06 GT3.R otwiera nowe możliwości dla Chevroleta i programu Corvette Racing. Ten samochód wykorzystuje wiedzę z długiej i pełnej sukcesów historii Corvette Racing oraz doświadczenie naszych zespołów produkujących modele Corvette.”
„Wszyscy jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych wyników programu testów na torze” – podkreśliła Laura Wontrop Klauser, kierownik programu GM ds. wyścigów samochodów sportowych.
„Jeszcze bardziej zachęcająca jest korelacja między sesjami w symulatorze a tym, co widzimy podczas testów na prawdziwym torze. To jak ten projekt się rozwija, jest naprawdę satysfakcjonujące.”
