De Vries zwycięzcą pierwszego wyścigu siódmego sezonu Formuły E w Ad-Dirijji

Nyck de Vries - Mercedes-Benz EQ FE Team / © Formula E

Nyck de Vries jako pierwszy minął linię mety w pierwszym wyścigu siódmego sezonu Formuły E, wyprzedzając Edoardo Mortarę z Venturi Racing oraz Mitcha Evansa z ekipy Jaguara.

Kierowca Mercedesa nie dał szans swoim rywalom, broniąc się przed Pascalem Wehrleinem oraz Rene Rastem i pozostał na czele, odjeżdżając na ponad sekundę od swoich rywali już na pierwszym okrążeniu.

Bardzo dobrym startem popisał się także Mitch Evans, który już na pierwszych metrach zdołał pokonać Alexa Lynna z ekipy Mahindra, co dawało mu piąte miejsce tuż za plecami Edoardo Mortary. Na siódmą pozycję awansował tymczasem Sam Bird, który wyprzedził Andre Lotterera, jednak jeszcze lepiej ruszył Maximilian Gunther, przesuwając się o dwie lokaty na ósmą pozycję. Czołową dziesiątkę zamykał Alexander Sims.

Pierwsze okrążenia nie przyniosły zmian na czele rywalizacji. De Vries pozostawał liderem wyścigu i z okrążenia na okrążenie powiększał swoją przewagę nad goniącymi go rywalami. Na dziesiątym kółku doszło jednak do przetasować, a swoją lepszą prędkość wykorzystał Rene Rast, wyprzedzając Pascala Wehrleina.

Atak na rodaka dał kierowcy Audi możliwość zwiększenia tempa, co natychmiast było widoczne po uzyskiwanych czasach i utrzymywaniu straty do prowadzącego kierowcy Mercedesa. Wehrlein bardzo szybko zaczął odstawać do prowadzącej dwójki, co próbował wykorzystać Mitch Evans, po wyprzedzeniu Edoardo Mortary. Zawodnik Venturi Racing nie dał jednak za wygraną i po aktywacji trybu ataku, zdołał poradzić sobie z wyprzedzającymi go kierowcami, co umożliwiło awans na trzecie miejsce.

Na dwadzieścia pięć minut przed końcem rywalizacji do pierwszej kolizji doszło pomiędzy Samem Birdem i Alexem Lynnem, który mocno bronił się przed atakującym go Brytyjczykiem. Zawodnik Jaguara zbyt optymistycznie próbował wyprzedzić swojego rywala, co zakończyło się potrąceniem zawodnika Mahindry i uszkodzeniem lewego przedniego zawieszenia.

Bird, po zjeździe do alei serwisowej i wymianie przedniej części auta, powrócił do rywalizacji, jednak spadł na ostatnie dwudzieste trzecie miejsce, aby finalnie wycofać się z walki o punkty.

Wznowienie E-Prix, po okresie neutralizacji za samochodem bezpieczeństwa, nie przyniosło zmian w stawce - na prowadzeniu pozostawał Nyck de Vries przed Rene Rastem i Edoardo Mortarą, a pierwszą piątkę zamykali Mitch Evans i Pascal Wehrlein.

Na kolejne wstrzymanie wyścigu nie trzeba było jednak długo czekać, a wszystko za sprawą Maximiliana Guenthera, który zbyt optymistycznie próbował pokonać kompleks zakrętów. Szybka jazda kierowcy BMW zakończyła się uderzeniem lewym tylnym kołem w bandę i odpadnięciem z rywalizacji, z powodu uszkodzeń zawieszenia.

Drugi restart ponownie nie przyniósł zmian na czele stawki, choć szansę wyprzedzenia drugiego Rasta, tuż przed samochodem bezpieczeństwa, wykorzystał Mortara, awansując za plecy lidera. Czwarty pozostawał Mitch Evans, utrzymując się przed Pascalem Wehrleinem.

Szwajcar z Venturi Racing już po krótkiej chwili stracił jednak drugie miejsce, a było to spowodowane aktywacją tryb ataku przez kierowcę Audi. Wszystko odwróciło się po raz kolejny na hamowaniu do pierwszego zakrętu, kiedy swoją przewagę mocy wykorzystał Mortara, awansując na drugie miejsce.

Z trybu ataku na ostatnich okrążeniach skorzystał także Mitch Evans, co pozwoliło mu zbliżyć się do Rene Rasta i wyprzedzić kierowcę Audi. Dało to zawodnikowi Jaguara finalnie trzecie miejsce i najniższy stopień podium, po przekroczeniu lini mety.

Wyścig o E-Prix Ad-Dirijji wygrał bezapelacyjnie Nyck de Vries, wykorzystując swoją szybkość, co umożliwiło wyprzedzenie Edoardo Mortary z Venturi Racing i wcześniej wspomnianego Mitcha Evansa.

Czwarta lokata ostatecznie należała do Rene Rasta, który utrzymał bezpieczną przewagę nad Pascalem Wehrleinem oraz Oliverem Rowlandem, kończącym walkę na szóstym miejscu.

Czołową dziesiątkę zamknęli Alexander Sims z zespołu Mahindra Racing, Stoffel Vnadoorne, drugi kierowca Mercedesa, Lucas di Grassi z Audi oraz Oliver Turvey z NIO 333.

Wyniki E-Prix Ad-Dirijji:

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata KM/H Naj okr
1. 17 Nick de Vries Mercedes-Benz EQ FE Team 46:44.765 32 105.7 1:09.757 28
2. 48 Edoardo Mortara ROKiT Venturi Racing 46:48.884 32 4.119 105.5 1:09.987 30
3. 20 Mitch Evans Jaguar Racing 46:49.384 32 4.619 105.5 1:09.751 28
4. 33 Rene Rast Audi Sport Abt Schaeffler FE Team 46:49.617 32 4.852 105.5 1:09.655 16
5. 99 Pascal Wehrlein TAG Heuer Porsche Formula E Team 46:52.727 32 7.962 105.4 1:10.520 29
6. 22 Oliver Rowland Nissan e.dams 46:54.083 32 9.318 105.3 1:09.981 28
7. 29 Alexander Sims Mahindra Racing 46:54.451 32 9.686 105.3 1:10.353 29
8. 5 Stoffel Vandoorne Mercedes-Benz EQ FE Team 46:54.738 32 9.973 105.3 1:09.583 30
9. 11 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler FE Team 46:55.854 32 11.089 105.3 1:10.572 13
10. 8 Oliver Turvey NIO 333 FE Team 47:00.283 32 15.518 105.1 1:10.996 28
11. 13 Antonio Felix da Costa DS TECHEETAH 47:00.990 32 16.225 105.1 1:10.708 29
12. 27 Jake Dennis BMW i Andretti Motorsport 47:01.790 32 17.025 105.0 1:10.761 28
13. 23 Sebastien Buemi Nissan e.dams 47:02.038 32 17.273 105.0 1:10.387 12
14. 71 Norman Nato ROKiT Venturi Racing 47:02.077 32 17.312 105.0 1:10.804 12
15. 25 Jean-Eric Vergne DS TECHEETAH 47:03.167 32 18.402 105.0 1:10.408 28
16. 36 Andre Lotterer TAG Heuer Porsche Formula E Team 47:03.182 32 18.417 105.0 1:10.495 15
17. 4 Robin Frijns Envision Virgin Racing 47:03.587 32 18.822 105.0 1:10.444 28
18. 88 Tom Blomqvist NIO 333 FE Team 47:03.837 32 19.072 105.0 1:10.343 28
19. 37 Nick Cassidy Envision Virgin Racing 47:04.716 32 19.951 104.9 1:10.356 28
20. 7 Sergio Sette Camara Dragon Penske Autorsport 47:04.939 32 20.174 104.9 1:09.599 29
21. 6 Nico Muller Dragon Penske Autosport 47:05.351 32 20.586 104.9 1:09.662 29
Niesklasyfikowani
28 Maximilian Guenther BMW i Andretti Motorsport 33:08.003 23 +9 okr 1:11.113 23
10 Sam Bird Jaguar Racing 32:32.824 22 +10 okr 1:11.093 15
94 Alexander Lynn Mahindra Racing 19:40.152 16 +16 okr 1:11.144 12
Najszybsze okrążenie
5 Stoffel Vandoorne Mercedes-Benz EQ FE Team 1:09.583 129.1 KM/H 30
Image: © Formula E