Dublet Mercedesa podczas GP Styrii. Kolizja Ferrari na pierwszym okrążeniu

Zespół Mercedes wywalczył dublet podczas GP Styrii. Zwycięstwo na torze Red Bull Ring należało do Lewisa Hamiltona, który metę przekroczył z przewagą ponad trzynastu sekund nad swoim partnerem zespołowym. Valtteri Bottas w końcowym etapie wyścigu skorzystał na problemach Maxa Verstappena i zdołał go wyprzedzić, stając tym samym na drugim stopniu podium. Holender zachował trzecią lokatę.
Wyścig na torze Red Bull Ring rozpoczął się dramatycznie dla ekipy Ferrari. Kierowcy włoskiej stajni doprowadzili do kolizji między sobą w trzecim zakręcie i w wyniku uszkodzeń auta, Sebastian Vettel już na pierwszym okrążeniu musiał wycofać się z wyścigu. Charles Leclerc zjechał na wymianę przedniego skrzydła i mógł kontynuować wyścig. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.
Pierwszą pozycję utrzymał Lewis Hamilton, a bliski wyprzedzenia Maxa Verstappena był Carlos Sainz, choć układ czołowej trójki ostatecznie nie uległ zmianie.
Po zakończonej neutralizacji Charles Leclerc przejechał jeszcze jedno okrążenie, po czym zjechał do garażu, aby definitywnie zakończyć zmagania na Red Bull Ringu. Uszkodzenia samochodu nie pozwoliły Monakijczykowi na kontynuowanie rywalizacji.
Na siódmym okrążeniu doszło do zmiany na trzeciej pozycji, kiedy Valtteri Bottas zdołał wyprzedzić Carlosa Sainza. Tempo wyścigowe McLarena wyraźnie odstawało od czołówki, przez co Hiszpan nie był w stanie obronić się przed kolejnym kierowcą, czyli Alexem Albonem z RBR. Pozycję stracił również drugi z kierowców McLarena, Lando Norris, który wypadł poza pierwszą dziesiątkę na rzecz Sergio Pereza.
Bratobójczy pojedynek na torze stoczyli kierowcy Renault. Po jednej nieudanej próbie, Danielowi Ricciardo udało się wyprzedzić Estebana Ocona, mimo że to Australijczyk znajdował się na pośrednich oponach, a Francuz na miękkich. Słabsze tempo Ocona nie było jednak bezpodstawne, ponieważ w bolidzie Renault pojawiła się awaria, która definitywnie wyeliminowała kierowcę z wyścigu.
W momencie gdy Valtteri Bottas wyraźnie notował lepsze czasy od drugiego Maxa Verstappena, zespół Red Bull Racing na dwudziestym piątym okrążeniu wezwał swojego podopiecznego na zmianę opon. W samochodzie Holendra pojawił się nowy zestaw pośrednich opon. Jego przewaga była na tyle duża, że rywalizację wznowił na trzeciej pozycji przed Alexem Albonem.
Z duetu ekipy Mercedes jako pierwszy na wymianę opon zjechał Lewis Hamilton, który również otrzymał pośrednią mieszankę. Liderem wyścigu został Valtteri Bottas, którego przewaga nad Verstappenem sięgała ponad 16 sekund. Fin na stanowisko serwisowe zjechał dziesięć okrążeń później względem Verstappena, co oznaczało, że w dalszej części wyścigu będzie dysponował świeższym kompletem ogumienia, co da mu przewagę nad kierowcą Red Bull Racing.
Na nowej mieszance bardzo dobre tempo prezentował Sergio Perez. Kierowca Racing Point na przestrzeni kilku okrążeń wyprzedził swojego partnera zespołowego, Lance'a Strolla, a także Carlosa Sainza i Daniela Ricciardo. Na piątej pozycji bardzo szybko rozpoczął także odrabiać straty do Alexa Albon. Po serii kilku rekordowych okrążeń, Perez zbliżył się na mniej niż sekundę do Albona, jednak nie był w stanie go wyprzedzić.
Na pięć okrążeń przed metą walka zaostrzyła się pomiędzy Valtterim Bottasem a Maxem Verstappen. Uszkodzone przednie skrzydło wpłynęło na tempo kierowcy Red Bulla, dlatego Bottas był w stanie zbliżyć się do rywala, a następnie wyprzedzić go, choć Holender nie zamierzał tak łatwo oddać swojej pozycji. Na trzy okrążenia przed końcem wyścigu Verstappen zjechał jeszcze na dodatkowy pit stop, mając wystarczającą przewagę nad czwartym Albonem.
Ostatnie okrążenie obfitowało w kolizje, które miały wpływ na ostateczny wynik wyścigu. W samochodzie Sergio Pereza po niewielkiej kolizji z Alexem Albonem, uszkodzone przednie skrzydło wpłynęło na tempo kierowcy Racing Point, który tuż przed metą został wyprzedzony przez Lando Norrisa, który ostatecznie finiszował na piątej pozycji, korzystając również na walce pomiędzy Lancem Strollem a Danielem Ricciardo. Perez szczęśliwie dojechał do mety na szóstej lokacie, choć jego partner z ekipy stracił do niego zaledwie 0.066s, a ósmy Daniel Ricciardo 0.138s do Strolla.
Czołową dziesiątkę zamknęli Carlos Sainz oraz Daniił Kwiat, który dla AlphaTauri wywalczył jeden punkt. Jedenasty Kimi Raikkonen utrzymał za sobą duet kierowców ekipy Haas oraz czternastego Antonio Giovinazziego. Stawkę zamykali Pierre Gasly, George Russell i Nicholas Latifi.
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Czas | Okr | Strata | KM/H | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 1:22:50.683 | 71 | 221.946 | |||
2. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 1:23:04.402 | 71 | 13.719 | 13.719 | 221.335 | |
3. | 33 | Max Verstappen | Aston Martin Red Bull Racing | 1:23:24.381 | 71 | 33.698 | 19.979 | 220.452 | |
4. | 23 | Alexander Albon | Aston Martin Red Bull Racing | 1:23:35.083 | 71 | 44.400 | 10.702 | 219.981 | |
5. | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | 1:23:52.153 | 71 | 61.470 | 17.070 | 219.235 | |
6. | 11 | Sergio Perez | BWT Racing Point F1 Team | 1:23:53.070 | 71 | 62.387 | 0.917 | 219.195 | |
7. | 18 | Lance Stroll | BWT Racing Point F1 Team | 1:23:53.136 | 71 | 62.453 | 0.066 | 219.192 | |
8. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault DP World F1 Team | 1:23:53.274 | 71 | 62.591 | 0.138 | 219.186 | |
9. | 55 | Carlos Sainz | McLaren F1 Team | 1:23:09.726 | 70 | +1 okr | +1 okr | 217.984 | |
10. | 26 | Daniil Kvyat | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:23:20.934 | 70 | +1 okr | 11.208 | 217.495 | |
11. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo Racing Orlen | 1:23:28.802 | 70 | +1 okr | 7.868 | 217.154 | |
12. | 20 | Kevin Magnussen | Haas F1 Team | 1:23:29.073 | 70 | +1 okr | 0.271 | 217.142 | |
13. | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | 1:23:29.618 | 70 | +1 okr | 0.545 | 217.118 | |
14. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing Orlen | 1:23:34.373 | 70 | +1 okr | 4.755 | 216.912 | |
15. | 10 | Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:23:49.170 | 70 | +1 okr | 14.797 | 216.274 | |
16. | 63 | George Russell | Williams Racing | 1:22:52.830 | 69 | +2 okr | +1 okr | 215.599 | |
17. | 6 | Nicholas Latifi | Williams Racing | 1:22:56.474 | 69 | +2 okr | 3.644 | 215.441 | |
Niesklasyfikowani | |||||||||
31 | Esteban Ocon | Renault DP World F1 Team | 30:59.954 | 25 | +46 okr | +44 okr | 208.696 | ||
16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | 6:57.102 | 4 | +67 okr | +21 okr | 147.986 | ||
5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | 1:41.037 | 1 | +70 okr | +3 okr | 149.363 | ||
Najszybsze okrążenie | |||||||||
55 | Carlos Sainz | McLaren F1 Team | 1:05.619 | 236.894 |
- Image: © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images