Dublet Toyoty po drugiej sesji treningowej w Japonii

Dublet Toyoty po drugiej sesji treningowej w Japonii

Oba składy Toyoty Gazoo Racing ponownie znalazły się na dwóch pierwszych miejscach, po zakończeniu drugich przygotowań do sześciogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji w Japonii.

Podobnie, jak podczas pierwszego porannego treningu, druga sesja również została wstrzymana czerwonymi flagami, jednak tym razem dwukrotnie, co trwało w sumie ponad pięćdziesiąt minut. Trening został po raz kolejny wydłużony, jednak tym razem jedynie o 10 minut.

Ponownie najszybszą ekipą w stawce trzydziestu czterech ekip okazał się skład Toyoty z numerem osiem, jednak tym razem najlepszym czasem popisał się Fernando Alonso, który wykręcił czas w postaci 1:23.973 i od razu przebił rezultat Sebastiena Buemiego.

Rezultat Hiszpana pozwolił pokonać najszybszego w drugiej Toyocie #7 Jose Marię Lopeza, który stracił ponad sekundę. Obaj kierowcy swoje najlepsze rezultaty wykręcili tuż przed pierwszą czerwoną flagą.

Trzecia lokata należała do najszybszego nie-hybrydowego prototypu ekipy Rebellion Racing #3, w którym najlepszy czas jednego okrążenia wykręcił Thomas Laurent, wyprzedzając SMP Racing #11 o 0.104 sekundy i siostrzany skład z numerem #1 o kolejne 0.130 sekundy.

Klasyfikację LMP1 zamknęli SMP Racing #17 (1:27.664), Bykolles Racing #4 (1:28.209) i DragonSpeed #10 (1:28.914).

##Signatech Alpine Matmut powraca na czoło klasy LMP2

Skład Signatech Alpine Matmut z numerem #36 osiągnął najlepszy rezultat w klasie LMP2, w którym za kierownicą brylował Andre Negrao.

Brazylijczyk w prototypie Alpine A470 - Gibson wykręcił czas w postaci 1:30.410, co pozwoliło wyprzedzić dwa składy Jackie Chan DC Racing o 0.432 i kolejne 0.148 sekundy.

Czwarta lokata należała do najszybszych w pierwszym treningu TDS Racing #28 (1:31.040), natomiast piąta do Racing Team Nederland #29, którzy osiągnęli czas w postaci 1:31.259.

Klasa LMGTE Pro należała tymczasem do ekipy Aston Martin Racing #95, w którym najlepszym czasem popisał się Nicki Thiim osiągając rezultat 1:37.659 i wyprzedzając Forda Chip Ganassi #67 o 0.162 sekundy oraz trzeci w zestawieniu AF Corse #71.

W najniższej klasie LMGTE Am bardzo dobrym czasem popisali się kierowcy Dempsey - Proton Racing #88, którzy wyprzedzili siostrzany skład z numerem #77 o 0.163 sekundy oraz ekipę Clearwater Racing #61 o kolejne 0.143 sekundy.

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Strata Okr
1. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:23.973 30
2. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:25.068 1.095 29
3. 3 M. BECHE / T. LAURENT / G. MENEZES Rebellion Racing LMP1 1:25.697 1.724 22
4. 11 M. ALESHIN / V. PETROV / J. BUTTON SMP Racing LMP1 1:25.801 1.828 27
5. 1 N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA Rebellion Racing LMP1 1:25.931 1.958 29
6. 17 S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / M. ISAAKYAN SMP Racing LMP1 1:27.664 3.691 27
7. 4 O. WEBB / T. DILLMANN / J. ROSSITER Bykolles Racing Team LMP1 1:28.209 4.236 26
8. 10 J. ALLEN / B. HANLEY DragonSpeed LMP1 1:28.914 4.941 16
9. 36 N. LAPIERRE / A. NEGRAO / P. THIRIET Signatech Alpine Matmut LMP2 1:30.410 6.437 28
10. 38 H. TUNG / G. AUBRY / S. RICHELMI Jackie Chan DC Racing LMP2 1:30.842 6.869 24
. . .