Dublet Toyoty podczas ośmiogodzinnej rundy w Bahrajnie

Dublet Toyoty podczas ośmiogodzinnej rundy w Bahrajnie

Mike Conway, Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez z zespołu Toyota Gazoo Racing #7 zwyciężyli podczas ośmiogodzinnej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata w Bahrajnie, co dało im prowadzenie w klasyfikacji i drugą w tym sezonie wygraną.

Trio z prototypu oznaczonego numerem #7 wyprzedziło swoich najbliższych rywali, siostrzany skład, w którym rywalizowali Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley, o jedno okrążenie oraz ekipę Rebelliona o trzy kółka.

Rywalizacja na torze Sakhir rozpoczęła się od dramatycznego pierwszego okrążenia, podczas którego jadący na pierwszym miejscu Rebellion został uderzony przez obracający się prototyp Team LNT #5, co spowodowało spadek obu aut w klasyfikacji.

Szwajcarska ekipa bardzo szybko odrabiała straty i wyprzedzała kolejnych rywali, co dało awans na drugą lokatę, jednak problemy ze skrzynią biegów i nieplanowany postój Gustavo Menezesa w boksach spowodował, że Toyota zyskała ponad trzy okrążenia.

Rywalizacja pomiędzy prowadzącymi Toyotami również się zakończyła, po tym, jak Mike Conway znalazł możliwość wyprzedzenia Sebastiena Buemiego, z okrążenia na okrążenie powiększając przewagę nad siostrzanym składem.

Finalnie Toyota z numerem #7 jako pierwsza minęła linię mety z przewagą jednego okrążenia nad ekipę Buemiego, Nakajimy i Hartleya.

Gustavo Menezes, Norman Nato i Bruno Senna znaleźli się finalnie na trzeciej lokacie, po braku problemów w drugiej połowie wyścigu, choć nie zdołali odrobić strat i minęli linię mety z trzema okrążeniami straty.

Dobre tempo zespołu Team LNT nie przełożyło się na kolejne punkty. Skład z numerem #5, po początkowej kolizji z Rebellionem, a następnie karą za pobyt w alei serwisowej podczas trwania neutralizacji za samochodem bezpieczeństwa, zakończyło się awarią mechaniczną w piątej godzinie walki na torze Sakhir i ich udziałem w wyścigu.

Skład Team LNT #6 początkowo prezentował dużą konkurencyjność, jednak późniejsze problemy ze skrzynią biegów i długi czas spędzony w garażu także wykluczył ich z wyścig.

Pierwsze zwycięstwo United Autosports w FIA WEC

W klasie LMP2 swoje pierwsze zwycięstwo w Długodystansowych Mistrzostwach Świata odniósł zespół United Autospors #22, w którym walczyli Paul di Resta, Phil Hanson i Filipe Albuquerque.

Brytyjska ekipa w prototypie Oreca 07 z silnikiem Gibson prowadziła przez większość wyścigu, co pozwoliło utrzymać za sobą skład JOTA #38 (Antonio Felix da Costa, Roberto Gonzalez i Anthony Davidson), który stracił dwadzieścia jeden sekund.

Dobre tempo podczas rywalizacji pokazał skład G-Drive Racing #26, który utrzymywał się na czołowych pozycjach, mijając linię mety za trzecim składem Jackie Chan DC Racing, w którym rywalizowali Ho-Pin Tung, Will Stevens i Gabriel Aubry.

Z okrążeniem straty i na piątym miejscu wyścig zakończył skład Signatech Alpine ELF #36. Na kolejnych pozycjach znaleźli się Racing Team Nederland #29, Cool Racing #42, High Class Racing #33 oraz Cetilar Racing #47, który zamknął stawkę LMP2.

Marco Sorensen i Nicki Thiim na najwyższym stopniu podium w LMGTE Pro

Marco Sorensen i Nicki Thiim odnieśli drugie zwycięstwo w tegorocznym sezonie w klasie LMGTE Pro, tocząc zacięty bój z ekipą AF Corse, który zakończył się sukcesem i przewagą prawie czternastu sekund na mecie.

Walka pomiędzy wszystkimi sześcioma składami w najwyższej klasie GT trwała od pierwszych minut rywalizacji, jednak na czoło wysunęli się zawodnicy Aston Martina #95 oraz AF Corse #71, którzy stoczyli zacięty bój to ostatnich minut rywalizacji.

Zacięta rywalizacja o zwycięstwo rozstrzygnęła się podczas ostatniego pit stopu, kiedy oba składy zjechały do swoich mechaników. Zwycięsko z walki wyszli mechanicy Aston Martina #95, którzy wypuścili swojego kierowcę chwilę wcześniej niż Włosi z AF Corse #71.

Wszystko wskazywało na to, że kierowcy powalczą na torze w ostatnich minutach, jednak tę rolę przejęli sędziowie, którzy ukarali Miguela Molinę przejazdem przez boksy za ruszenie z miejsca serwisowego w nieregulaminowy sposób.

Zwycięstwo tym samym przypadło Sorensenowi i Thiimowi, którzy minęli linię mety z przewagą ponad trzynastu sekund nad AF Corse #71, w którym walczyli Davide Rigon i Miguel Molina.

Podium uzupełnił drugi skład Aston Martina oznaczony numerem #97, kiedy podczas walki z drugim autem AF Corse #51, Brytyjczycy zostali wyprzedzeni przez włoski skład poza torem i sędziowie nakazali oddanie pozycji na dwadzieścia minut przed końcem ośmiogodzinnego starcia.

W rezultacie James Calado i Alessandro Pier Guidi zajęli czwarte miejsce w klasie, wyprzedzając Porsche #91 Gianmarii Bruni oraz Richarda Lietza, którzy ucierpieli z powodu przebicia opony i zjazdu do boksu.

Szósta lokata należała ostatecznie do drugiego składy Porsche #92, który ucierpiał z powodu problemów z amortyzatorem.

Team Project 1 #57 na czele klasy LMGTE Am

Ponad trzydzieści siedem sekund przewagi na mecie zanotowali Keating, Bleekemolen i Ten Voorde Break z zespołu Team Project 1, którzy zdominowali najniższą klasę FIA WEC.

Niemiecki skład kontrolował wyścig od samego początku, co pozwoliło utrzymać za sobą najgroźniejszych rywali, czyli Aston Martina #98, w którym walczyli Ross Gunn, Paul Dalla Lana i Darren Turner.

Swoje pierwsze podium zdobyli tymczasem kierowcy ekipy Gulf Racing, którzy zjawili się na mecie na trzeciej lokacie, wykorzystując problemy drugiego składu Team Project 1 oraz TF Sport.

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata Pit Naj. okr.
1. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 8:01:23.599 257 10 1:45.374
2. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 8:01:38.714 256 +1 okr 10 1:45.894
3. 1 B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO Rebellion Racing LMP1 8:02:00.414 254 +3 okr 11 1:45.260
4. 22 P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / P. DI RESTA United Autosports LMP2 8:02:26.187 249 +8 okr 11 1:48.579
5. 38 R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON Jota LMP2 8:02:47.687 249 +8 okr 11 1:48.618
6. 37 H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS Jackie Chan DC Racing LMP2 8:02:06.448 248 +9 okr 11 1:49.406
7. 26 R. RUSINOV / J. VAN UITERT / J. VERGNE G-Drive Racing LMP1 8:02:42.892 248 +9 okr 12 1:48.791
8. 36 T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES Signatech Alpine ELF LMP2 8:02:56.512 248 +9 okr 10 1:48.666
9. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES Racing Team Nederland LMP2 8:01:49.384 247 +10 okr 11 1:49.149
10. 42 N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY Cool Racing LMP2 8:01:38.871 245 +12 okr 11 1:49.074
11. 33 M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH High Class Racing LMP2 8:03:07.487 244 +13 okr 13 1:48.924
12. 47 R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO Cetilar Racing LMP2 8:02:02.213 240 +17 okr 12 1:51.614
13. 95 M. SØRENSEN / N. THIIM Aston Martin Racing LMGTE Pro 8:01:30.781 235 +22 okr 7 1:57.161
14. 71 D. RIGON / M. MOLINA AF Corse LMGTE Pro 8:01:44.579 235 +22 okr 8 1:56.942
15. 97 A. LYNN / M. MARTIN Aston Martin Racing LMGTE Pro 8:01:53.103 235 +22 okr 7 1:57.160
16. 51 J. CALADO / A. PIER GUIDI AF Corse LMGTE Pro 8:01:56.745 235 +22 okr 8 1:57.417
17. 91 G. BRUNI / R. LIETZ Porsche GT Team LMGTE Pro 8:01:36.082 233 +24 okr 8 1:57.044
18. 57 B. KEATING / L. TEN VOORDE / J. BLEEKEMOLEN Team Project 1 LMGTE Am 8:02:10.397 233 +24 okr 7 1:57.886
19. 92 M. CHRISTENSEN / K. ESTRE Porsche GT Team LMGTE Pro 8:02:22.444 233 +24 okr 8 1:56.946
20. 98 P. DALLA LANA / D. TURNER / R. GUNN Aston Martin Racing LMGTE Am 8:02:47.724 233 +24 okr 8 1:57.242
21. 86 M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER Gulf Racing LMGTE Am 8:03:10.666 233 +24 okr 9 1:57.542
22. 83 F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN AF Corse LMGTE Am 8:02:43.153 232 +25 okr 8 1:57.751
23. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA AF Corse LMGTE Am 8:03:03.428 232 +25 okr 8 1:57.905
24. 77 C. RIED / R. PERA / M. CAMPBELL Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 8:02:13.477 231 +26 okr 9 1:58.229
25. 70 M. ISHIKAWA / O. BERETTA / K. COZZOLINO MR Racing LMGTE Am 8:03:01.784 230 +27 okr 8 1:57.974
26. 62 B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS Red River Sport LMGTE Am 8:01:26.180 229 +28 okr 9 1:58.654
27. 56 E. PERFETTI / D. HEINEMEIER-HANSSON / M. CAIROLI Team Project 1 LMGTE Am 8:01:28.044 214 +43 okr 9 1:58.135
Nieskalsyfikowani
6 M. SIMPSON / C. DYSON / G. SMITH Team LNT LMP1 6:15:00.212 195 +62 okr 10 1:46.592
90 S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM TF Sport LMGTE Am 7:35:48.349 178 +79 okr 8 1:58.794
5 C. ROBERTSON / B. HANLEY / J. KING Team LNT LMP1 4:34:13.454 143 +114 okr 8 1:45.240
88 K. AL QUBAISI / A. DE LEENER / T. PREINING Dempsey-Proton Racing LMGTE Am 3:46:55.748 109 +148 okr 4 1:58.169