Dublet Toyoty podczas ośmiogodzinnej rundy w Bahrajnie

Mike Conway, Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez z zespołu Toyota Gazoo Racing #7 zwyciężyli podczas ośmiogodzinnej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata w Bahrajnie, co dało im prowadzenie w klasyfikacji i drugą w tym sezonie wygraną.
Trio z prototypu oznaczonego numerem #7 wyprzedziło swoich najbliższych rywali, siostrzany skład, w którym rywalizowali Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley, o jedno okrążenie oraz ekipę Rebelliona o trzy kółka.
Rywalizacja na torze Sakhir rozpoczęła się od dramatycznego pierwszego okrążenia, podczas którego jadący na pierwszym miejscu Rebellion został uderzony przez obracający się prototyp Team LNT #5, co spowodowało spadek obu aut w klasyfikacji.
Szwajcarska ekipa bardzo szybko odrabiała straty i wyprzedzała kolejnych rywali, co dało awans na drugą lokatę, jednak problemy ze skrzynią biegów i nieplanowany postój Gustavo Menezesa w boksach spowodował, że Toyota zyskała ponad trzy okrążenia.
Rywalizacja pomiędzy prowadzącymi Toyotami również się zakończyła, po tym, jak Mike Conway znalazł możliwość wyprzedzenia Sebastiena Buemiego, z okrążenia na okrążenie powiększając przewagę nad siostrzanym składem.
Finalnie Toyota z numerem #7 jako pierwsza minęła linię mety z przewagą jednego okrążenia nad ekipę Buemiego, Nakajimy i Hartleya.
Gustavo Menezes, Norman Nato i Bruno Senna znaleźli się finalnie na trzeciej lokacie, po braku problemów w drugiej połowie wyścigu, choć nie zdołali odrobić strat i minęli linię mety z trzema okrążeniami straty.
Dobre tempo zespołu Team LNT nie przełożyło się na kolejne punkty. Skład z numerem #5, po początkowej kolizji z Rebellionem, a następnie karą za pobyt w alei serwisowej podczas trwania neutralizacji za samochodem bezpieczeństwa, zakończyło się awarią mechaniczną w piątej godzinie walki na torze Sakhir i ich udziałem w wyścigu.
Skład Team LNT #6 początkowo prezentował dużą konkurencyjność, jednak późniejsze problemy ze skrzynią biegów i długi czas spędzony w garażu także wykluczył ich z wyścig.
Pierwsze zwycięstwo United Autosports w FIA WEC
W klasie LMP2 swoje pierwsze zwycięstwo w Długodystansowych Mistrzostwach Świata odniósł zespół United Autospors #22, w którym walczyli Paul di Resta, Phil Hanson i Filipe Albuquerque.
Brytyjska ekipa w prototypie Oreca 07 z silnikiem Gibson prowadziła przez większość wyścigu, co pozwoliło utrzymać za sobą skład JOTA #38 (Antonio Felix da Costa, Roberto Gonzalez i Anthony Davidson), który stracił dwadzieścia jeden sekund.
Dobre tempo podczas rywalizacji pokazał skład G-Drive Racing #26, który utrzymywał się na czołowych pozycjach, mijając linię mety za trzecim składem Jackie Chan DC Racing, w którym rywalizowali Ho-Pin Tung, Will Stevens i Gabriel Aubry.
Z okrążeniem straty i na piątym miejscu wyścig zakończył skład Signatech Alpine ELF #36. Na kolejnych pozycjach znaleźli się Racing Team Nederland #29, Cool Racing #42, High Class Racing #33 oraz Cetilar Racing #47, który zamknął stawkę LMP2.
Marco Sorensen i Nicki Thiim na najwyższym stopniu podium w LMGTE Pro
Marco Sorensen i Nicki Thiim odnieśli drugie zwycięstwo w tegorocznym sezonie w klasie LMGTE Pro, tocząc zacięty bój z ekipą AF Corse, który zakończył się sukcesem i przewagą prawie czternastu sekund na mecie.
Walka pomiędzy wszystkimi sześcioma składami w najwyższej klasie GT trwała od pierwszych minut rywalizacji, jednak na czoło wysunęli się zawodnicy Aston Martina #95 oraz AF Corse #71, którzy stoczyli zacięty bój to ostatnich minut rywalizacji.
Zacięta rywalizacja o zwycięstwo rozstrzygnęła się podczas ostatniego pit stopu, kiedy oba składy zjechały do swoich mechaników. Zwycięsko z walki wyszli mechanicy Aston Martina #95, którzy wypuścili swojego kierowcę chwilę wcześniej niż Włosi z AF Corse #71.
Wszystko wskazywało na to, że kierowcy powalczą na torze w ostatnich minutach, jednak tę rolę przejęli sędziowie, którzy ukarali Miguela Molinę przejazdem przez boksy za ruszenie z miejsca serwisowego w nieregulaminowy sposób.
Zwycięstwo tym samym przypadło Sorensenowi i Thiimowi, którzy minęli linię mety z przewagą ponad trzynastu sekund nad AF Corse #71, w którym walczyli Davide Rigon i Miguel Molina.
Podium uzupełnił drugi skład Aston Martina oznaczony numerem #97, kiedy podczas walki z drugim autem AF Corse #51, Brytyjczycy zostali wyprzedzeni przez włoski skład poza torem i sędziowie nakazali oddanie pozycji na dwadzieścia minut przed końcem ośmiogodzinnego starcia.
W rezultacie James Calado i Alessandro Pier Guidi zajęli czwarte miejsce w klasie, wyprzedzając Porsche #91 Gianmarii Bruni oraz Richarda Lietza, którzy ucierpieli z powodu przebicia opony i zjazdu do boksu.
Szósta lokata należała ostatecznie do drugiego składy Porsche #92, który ucierpiał z powodu problemów z amortyzatorem.
Team Project 1 #57 na czele klasy LMGTE Am
Ponad trzydzieści siedem sekund przewagi na mecie zanotowali Keating, Bleekemolen i Ten Voorde Break z zespołu Team Project 1, którzy zdominowali najniższą klasę FIA WEC.
Niemiecki skład kontrolował wyścig od samego początku, co pozwoliło utrzymać za sobą najgroźniejszych rywali, czyli Aston Martina #98, w którym walczyli Ross Gunn, Paul Dalla Lana i Darren Turner.
Swoje pierwsze podium zdobyli tymczasem kierowcy ekipy Gulf Racing, którzy zjawili się na mecie na trzeciej lokacie, wykorzystując problemy drugiego składu Team Project 1 oraz TF Sport.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata | Pit | Naj. okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 8:01:23.599 | 257 | 10 | 1:45.374 | |
2. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 8:01:38.714 | 256 | +1 okr | 10 | 1:45.894 |
3. | 1 | B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO | Rebellion Racing | LMP1 | 8:02:00.414 | 254 | +3 okr | 11 | 1:45.260 |
4. | 22 | P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / P. DI RESTA | United Autosports | LMP2 | 8:02:26.187 | 249 | +8 okr | 11 | 1:48.579 |
5. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 8:02:47.687 | 249 | +8 okr | 11 | 1:48.618 |
6. | 37 | H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 8:02:06.448 | 248 | +9 okr | 11 | 1:49.406 |
7. | 26 | R. RUSINOV / J. VAN UITERT / J. VERGNE | G-Drive Racing | LMP1 | 8:02:42.892 | 248 | +9 okr | 12 | 1:48.791 |
8. | 36 | T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES | Signatech Alpine ELF | LMP2 | 8:02:56.512 | 248 | +9 okr | 10 | 1:48.666 |
9. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES | Racing Team Nederland | LMP2 | 8:01:49.384 | 247 | +10 okr | 11 | 1:49.149 |
10. | 42 | N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY | Cool Racing | LMP2 | 8:01:38.871 | 245 | +12 okr | 11 | 1:49.074 |
11. | 33 | M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH | High Class Racing | LMP2 | 8:03:07.487 | 244 | +13 okr | 13 | 1:48.924 |
12. | 47 | R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO | Cetilar Racing | LMP2 | 8:02:02.213 | 240 | +17 okr | 12 | 1:51.614 |
13. | 95 | M. SØRENSEN / N. THIIM | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 8:01:30.781 | 235 | +22 okr | 7 | 1:57.161 |
14. | 71 | D. RIGON / M. MOLINA | AF Corse | LMGTE Pro | 8:01:44.579 | 235 | +22 okr | 8 | 1:56.942 |
15. | 97 | A. LYNN / M. MARTIN | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 8:01:53.103 | 235 | +22 okr | 7 | 1:57.160 |
16. | 51 | J. CALADO / A. PIER GUIDI | AF Corse | LMGTE Pro | 8:01:56.745 | 235 | +22 okr | 8 | 1:57.417 |
17. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 8:01:36.082 | 233 | +24 okr | 8 | 1:57.044 |
18. | 57 | B. KEATING / L. TEN VOORDE / J. BLEEKEMOLEN | Team Project 1 | LMGTE Am | 8:02:10.397 | 233 | +24 okr | 7 | 1:57.886 |
19. | 92 | M. CHRISTENSEN / K. ESTRE | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 8:02:22.444 | 233 | +24 okr | 8 | 1:56.946 |
20. | 98 | P. DALLA LANA / D. TURNER / R. GUNN | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 8:02:47.724 | 233 | +24 okr | 8 | 1:57.242 |
21. | 86 | M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER | Gulf Racing | LMGTE Am | 8:03:10.666 | 233 | +24 okr | 9 | 1:57.542 |
22. | 83 | F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN | AF Corse | LMGTE Am | 8:02:43.153 | 232 | +25 okr | 8 | 1:57.751 |
23. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 8:03:03.428 | 232 | +25 okr | 8 | 1:57.905 |
24. | 77 | C. RIED / R. PERA / M. CAMPBELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 8:02:13.477 | 231 | +26 okr | 9 | 1:58.229 |
25. | 70 | M. ISHIKAWA / O. BERETTA / K. COZZOLINO | MR Racing | LMGTE Am | 8:03:01.784 | 230 | +27 okr | 8 | 1:57.974 |
26. | 62 | B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS | Red River Sport | LMGTE Am | 8:01:26.180 | 229 | +28 okr | 9 | 1:58.654 |
27. | 56 | E. PERFETTI / D. HEINEMEIER-HANSSON / M. CAIROLI | Team Project 1 | LMGTE Am | 8:01:28.044 | 214 | +43 okr | 9 | 1:58.135 |
Nieskalsyfikowani | |||||||||
6 | M. SIMPSON / C. DYSON / G. SMITH | Team LNT | LMP1 | 6:15:00.212 | 195 | +62 okr | 10 | 1:46.592 | |
90 | S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM | TF Sport | LMGTE Am | 7:35:48.349 | 178 | +79 okr | 8 | 1:58.794 | |
5 | C. ROBERTSON / B. HANLEY / J. KING | Team LNT | LMP1 | 4:34:13.454 | 143 | +114 okr | 8 | 1:45.240 | |
88 | K. AL QUBAISI / A. DE LEENER / T. PREINING | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 3:46:55.748 | 109 | +148 okr | 4 | 1:58.169 |