Dublet Toyoty przed kwalifikacjami do 6 Hours of Spa-Francorchamps

Skład Toyoty Gazoo Racing oznaczony numerem #7 wyznaczył najszybszy czas podczas trzeciego treningu i ostatnich przygotowań do sześciogodzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps.
Najlepszym okrążeniem podczas godzinnych jazd po pętli w Ardenach popisał się Kamui Kobayashi, który wyznaczył rezultat na poziomie 2:02.516, co pozwoliło po raz pierwszy japońskiej ekipie objąć prowadzenie w sesji i wyprzedzić siostrzany skład z numerem osiem.
Obie Toyoty przekroczyły barierę dwóch minut i trzech sekund, lecz ostatecznie przedzieliło ich 0.350 dziesiątych, po przejeździe Kazuki Nakajimy, który w prototypie GR010 - Hybrid osiągnął wynik 2:02.868.
Swoje bardzo dobre tempo po raz kolejny potwierdził Felipe Albuquerque, który wraz ze swoimi zespołowymi kolegami z ekipy United Autosports #22, znalazł się na trzeciej lokacie w ogólnym zestawieniu treningu. Czas Portugalczyka (2:03.761) okazał się finalnie o 1.2 sekundy gorszy od najszybszej Toyoty, jednak pozwolił utrzymać za sobą oba auta G-Drive Racing.
Na szóstej pozycji uplasował się tymczasem zespół Alpine Elf Matmut #36 i najszybszy za kierownicą Nicolas Lapierre, wyznaczając rezultat 2:04.110, co dało ponad półtorej sekundy straty do najlepszej Toyoty.
Siódma i ósma pozycja należała do ekip Realteam Racing #70 (2:04.634) oraz Racing Team Nederland #29 (2:04.725), które wyprzedziły debiutujący skład Team WRT #31 (2:04.787) i PR1 Motorsports #24 (2:04.796).
Polski zespół Inter Europol Competition, który drugi trening ukończył w czołowej trójce LMP2, tym razem znalazł się dopiero na ósmym miejscu w klasie. Jakub Śmiechowski, Alex Brundle i Renger van der Zande pokonali tor w 2:04.900, tracąc do United Autosports ponad sekundę.
W klasie LMGTE Pro na prowadzenie powróciło natomiast Porsche. Najszybszym okrążeniem popisał się Kevin Estre z czasem 2:11.936, wyprzedzając kolegę z zespołu Richarda Lietza o siedem dziesiątych sekundy. Trzecia i czwarta lokata należała do dwóch Ferrari z AF Corse.
Tempa nie zwalniał także Matteo Cairoli z zespołu Team Project 1 #56, który poprawił swój wcześniejszy rezultat na 2:13.515. Włoch osiągnął finalnie cztery dziesiąte sekundy przewagi nad ekipą Dempsey-Proton Racing #77 oraz kolejną jedną dziesiątą nad AF Corse #83.
Wyniki trzeciej sesji treningowej:
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 2:02.518 | 27 | |
2. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 2:02.868 | 26 | 0.350 |
3. | 22 | P. HANSON / F. SCHERER / F. ALBUQUERQUE | United Autosports USA | LMP2 | 2:03.761 | 24 | 1.243 |
4. | 25 | J. FALB / R. ANDRADE / R. MERHI / D. MENCHACA | G-Drive Racing | LMP2 P/A | 2:03.931 | 25 | 1.413 |
5. | 26 | R. RUSINOV / F. COLAPINTO / N. DE VRIES | G-Drive Racing | LMP1 | 2:04.043 | 26 | 1.525 |
6. | 36 | A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE | Alpine Elf Matmut | LMH | 2:04.110 | 26 | 1.592 |
7. | 70 | E. GARCIA / L. DUVAL / N. NATO | Realteam Racing | LMP2 P/A | 2:04.634 | 26 | 2.116 |
8. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT | Racing Team Nederland | LMP2 P/A | 2:04.725 | 25 | 2.207 |
9. | 31 | R. FRIJNS / F. HABSBURG / C. MILESI | Team WRT | LMP2 | 2:04.787 | 20 | 2.269 |
10. | 24 | P. KELLY / G. AUBRY / S. TRUMMER | PR1 Motorsports | LMP2 P/A | 2:04.796 | 26 | 2.278 |
11. | 34 | J. SMIECHOWSKI / R. VAN DER ZANDE / A. BRUNDLE | Inter Europol Competition | LMP2 | 2:04.900 | 20 | 2.382 |
12. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 2:05.515 | 25 | 2.997 |
13. | 21 | H. HEDMAN / J. MONTOYA / B. HANLEY | Dragonspeed USA | LMP2 P/A | 2:05.918 | 21 | 3.400 |
14. | 1 | T. CALDERON / S. FLOERSCH / B. VISSER | Richard Mille Racing Team | LMP2 | 2:06.479 | 23 | 3.961 |
15. | 28 | S. GELAEL / S. VANDOORNE / T. BLOMQVIST | Jota | LMP2 | 2:06.521 | 24 | 4.003 |
16. | 20 | J. MAGNUSSEN / A. FJORDBACH / D. ANDERSEN | High Class Racing | LMP2 P/A | 2:07.275 | 26 | 4.757 |
17. | 44 | M. KONOPKA / T. JACKSON / O. WEBB | ARC Bratislava | LMP2 P/A | 2:07.466 | 25 | 4.948 |
18. | 92 | K. ESTRE / N. JANI | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 2:11.936 | 22 | 9.418 |
19. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 2:12.640 | 23 | 10.122 |
20. | 52 | M. MOLINA / D. SERRA | AF Corse | LMGTE Pro | 2:13.202 | 24 | 10.684 |
21. | 51 | A. PIER GUIDI / J. CALADO | AF Corse | LMGTE Pro | 2:13.325 | 26 | 10.807 |
22. | 56 | E. PERFETTI / M. CAIROLI / R. PERA | Team Project 1 | LMGTE Am | 2:13.515 | 23 | 10.997 |
23. | 63 | A. GARCIA / O. GAVIN | Corvette Racing | LMGTE Pro | 2:13.904 | 20 | 11.386 |
24. | 77 | C. RIED / J. EVANS / M. CAMPBELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 2:13.936 | 23 | 11.418 |
25. | 83 | F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA | AF Corse | LMGTE Am | 2:14.099 | 24 | 11.581 |
26. | 47 | R. LACORTE / G. SERNAGIOTTO / A. FUOCO | Cetilar Racing | LMGTE Am | 2:14.304 | 25 | 11.786 |
27. | 60 | C. SCHIAVONI / A. PICCINI / M. CRESSONI | Iron Lynx | LMGTE Am | 2:14.562 | 24 | 12.044 |
28. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 2:14.581 | 23 | 12.063 |
29. | 33 | B. KEATING / D. PEREIRA / F. FRAGA | TF Sport | LMGTE Am | 2:14.670 | 24 | 12.152 |
30. | 86 | M. WAINWRIGHT / B. BARKER / T. GAMBLE | GR Racing | LMGTE Am | 2:14.816 | 25 | 12.298 |
31. | 777 | S. HOSHINO / T. FUJII / A. WATSON | D'Station Racing | LMGTE Am | 2:15.311 | 22 | 12.793 |
32. | 98 | P. DALLA LANA / A. FARFUS / M. GOMES | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 2:15.340 | 24 | 12.822 |
33. | 85 | R. FREY / K. LEGGE / M. GOSTNER | Iron Lynx | LMGTE Am | 2:15.441 | 24 | 12.923 |
34. | 88 | A. HARYANTO / M. SEEFRIED / A. PICARIELLO | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 2:16.116 | 25 | 13.598 |
- Image: © Toyota Motorsport GmbH