Dublet Toyoty w 1000 Miles of Sebring. Ferrari AF Corse #50 na podium

Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez - Toyota Gazoo Racing #7 / © Toyota Motorsport GmbH

Mike Conway, Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez z Toyoty Gazoo Racing #7 wygrali rywalizację w 1000 Miles of Sebring, przed siostrzanym składem z „ósemką” oraz Ferrari AF Corse #50, które uzupełniło podium.

Japoński producent z wysokiego „C” rozpoczął obronę tytułu wśród konstruktorów w klasie Hypercar, pokonując zespół Ferrari AF Corse #50, które rozpoczęło walkę na torze Sebring International Raceway z pole position.

Conway, który przekroczył linię mety na pierwszej lokacie, po ponad ośmiu godzinach walki, wyprzedził Brendona Hartleya o zaledwie 2.168 sekundy, natomiast Ferrari, w którym walczyli Antonio Fuoco, Miguel Molina i Nicklas Nielsen o dwa okrążenia.

Toyota przejęła kontrolę nad wyścigiem na Florydzie już podczas pierwszej godziny rywalizacji, kiedy Fuoco zjechał do alei serwisowej pod neutralizacją za samochodem bezpieczeństwa.

Przez większą część wyścigu to Sebastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa z Toyoty numer osiem prowadzili w wyścigu, jednak odpowiednio poinstruowany Kobayashi, przed piątą godziną, wyprzedził Hartleya i wyszedł na prowadzenie.

Różnica pomiędzy obiema Toyotami zwiększała się i zmniejszała, jednak bardzo dobre tempo Kamui Kobayashiego pomogło powiększyć przewagę nad siostrzanym składem do ponad dziesięciu sekund.

Stery na ostatni przejazd w 1000 Miles of Sebring przejeli Conway i Hartley, co zaowocowało bliską walką o zwycięstwo, jednak ostatecznie lepszym okazał się Brytyjczyk, który minął linię mety z przewagą ponad dwóch sekund nad Nowozelandczykiem.

Rękawicy w starciu o zwycięstwo nie podjęło Ferrari AF Corse #50. Włoska marka nie skorzystała z alternatywnej strategii i rozpoczęła obronę trzeciej pozycji, przed Porsche Penske Motorsport i ekipą Cadillac Racing.

Trzej producenci często walczyli ze sobą w bezpośredniej walce, aż Ferrari uzyskało przewagę, gdy Miguel Molina poradził sobie z Andre Lottererem w Porsche #6, wskakując na trzecią lokatę.

Oba Porsche ostatecznie straciły możliwość rywalizacji o miejsce na podium, czego przyczyną były dłuższe postoje w boksach, w drugiej części wyścigu. To bardzo dobrze wykorzystało Ferrari oraz Cadillac Racing #2, który pojawił się na mecie na czwartej pozycji z dwoma okrążeniami przewagi nad niemieckim konstruktorem.

W walce o podium było także drugie Ferrari AF Corse oznaczone numerem #51, jednak kłopoty Alessandro Pier Guidi'ego, który zderzył się z dwoma samochodami LMGTE Am, przekreśliła szanse na dobry wynik. Drugi skład z Maranello zakończył pierwszą rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata dopiero na piętnastej lokacie w klasyfikacji ogólnej.

Katastrofą zakończyła się tymczasem jazda Peugeota. Już na pierwszym okrążeniu problemy ze skrzynią biegów dopadły skład z numerem #94, a następnie Duval, Menezes i Muller musieli mierzyć się z awarią układu hybrydowego. Skład #93 również nie zaliczył dobrego wyścigu, a wszystko z powodu bliżej nieokreślonego problemu. Peugeot #93 zakończył pierwszą rundę ze stratą 26 okrążeń do lidera, natomiast #94 wycofała się z rywalizacji po pokonaniu 141 kółek.

Oba auta niehybrydowe – Floyd Vanwall Racing #4 i Glickenhaus #708 – również musiały przyznać się do porażki. Dillmann, Guerrieri i Villeveuve zakończyli rywalizację dopiero na trzydziestym miejscu, natomiast Dumas, Briscoe oraz Pla wycofali się po dwóch godzinach z powodu problemów z zapłonem.

W klasie LMP2 na czele zestawienia znalazł się tymczasem skład Hertz Team Jota #48 prowadzony przez Willa Stevensa, Yifei Ye i Davida Beckmanna. Jota #48 pokonała zespół United Autosports #22 o ponad dwie sekundy oraz Premę Racing #63, która zakończyła jazdę ze stratą prawie trzydziestu dwóch sekund.

Z opanowania i dobrej strategii pokazał się tymczasem polski zespół Inter Europol Competition w składzie Śmiechowski, Scherer i Costa. Ekipa z numerem #34 zakończyła rywalizację na czwartej pozycji, tracąc do podium dwadzieścia trzy sekundy, lecz zdołała utrzymać za sobą Roberta Kubicę i Team WRT #41, którzy linię mety minęli ze stratą niecałej sekundy do polskiej Oreci.

W LMGTE Am zespół Corvette Racing #33 z powodzeniem rozpoczął swoją pierwszą kampanię w najniższej klasie, pokonując skład Dempsey - Proton Racing #77 o ponad dwa okrążenia.

Amerykański zespół (Nicky Catsburg, Nico Varrone i Ben Keating) kontrolował drugą połowę rywalizacji, po tym, jak ich główny rywal, ekipa Iron Dames #85 doznała uszkodzeń w trzeciej godzinie jazd i ostatecznie musiała zadowolić się dopiero ósmym miejscem.

Czołową trójkę kategorii GTE Am uzupełnił Kessel Racing #57, który do zwycięzcy również stracił dwa kółka.

Wyniki 1000 Miles of Sebring:

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata Pit Naj. okr.
1. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing HYPERCAR H 8:00:19.877 239 7 1:48.362
2. 8 S. BUEMI / B. HARTLEY / R. HIRAKAWA Toyota Gazoo Racing HYPERCAR H 8:00:22.045 239 2.168 8 1:47.885
3. 50 A. FUOCO / M. MOLINA / N. NIELSEN Ferrari AF Corse HYPERCAR H 8:00:20.318 237 +2 okr 10 1:48.483
4. 2 E. BAMBER / A. LYNN / R. WESTBROOK Cadillac Racing HYPERCAR H 8:00:30.445 237 +2 okr 8 1:48.607
5. 5 D. CAMERON / M. CHRISTENSEN / F. MAKOWIECKI Porsche Penske Motorsport HYPERCAR H 8:00:36.916 235 +4 okr 9 1:49.511
6. 6 K. ESTRE / A. LOTTERER / L. VANTHOOR Porsche Penske Motorsport HYPERCAR H 8:01:00.913 235 +4 okr 9 1:49.324
7. 48 D. BECKMANN / Y. YE / W. STEVENS Hertz Team JOTA LMP2 8:00:31.211 230 +9 okr 12 1:51.788
8. 22 F. LUBIN / P. HANSON / F. ALBUQUERQUE United Autosports LMP2 8:00:34.074 230 +9 okr 11 1:51.689
9. 63 D. PIN / M. BORTOLOTTI / D. KVYAT Prema Racing LMP2 8:01:03.209 230 +9 okr 12 1:52.056
10. 34 J. SMIECHOWSKI / F. SCHERER / A. COSTA Inter Europol Competition LMP2 8:01:26.934 230 +9 okr 11 1:51.715
11. 41 R. ANDRADE / R. KUBICA / L. DELÉTRAZ Team WRT LMP2 8:01:27.884 230 +9 okr 11 1:52.243
12. 28 D. HEINEMEIER-HANSSON / P. FITTIPALDI / O. RASMUSSEN Jota LMP2 8:01:34.475 230 +9 okr 11 1:51.494
13. 31 S. GELAEL / F. HABSBURG / R. FRIJNS Team WRT LMP2 8:01:59.894 230 +9 okr 11 1:52.071
14. 9 F. UGRAN / B. VISCAAL / A. CALDARELLI Prema Team LMP2 8:01:29.758 229 +10 okr 11 1:51.747
15. 51 A. PIER GUIDI / J. CALADO / A. GIOVINAZZI Ferrari AF Corse HYPERCAR H 8:00:39.158 228 +11 okr 10 1:48.892
16. 36 M. VAXIVIERE / J. CANAL / C. MILESI Alpine Elf Team LMP2 8:01:55.864 228 +11 okr 13 1:51.406
17. 33 B. KEATING / N. VARRONE / N. CATSBURG Corvette Racing LMGTE Am 8:01:42.512 221 +18 okr 7 1:59.240
18. 77 C. RIED / M. PEDERSEN / J. ANDLAUER Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 8:00:22.417 219 +20 okr 8 1:59.145
19. 57 T. KIMURA / S. HUFFAKER / D. SERRA Kessel Racing LMGTE Am 8:00:37.009 219 +20 okr 8 1:59.143
20. 21 S. COSTANTINI / S. MANN / U. DE PAUW AF Corse LMGTE Am 8:01:28.002 219 +20 okr 8 1:59.461
21. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / D. RIGON AF Corse LMGTE Am 8:01:48.754 219 +20 okr 7 1:59.189
22. 60 C. SCHIAVONI / M. CRESSONI / A. PICARIELLO Iron Lynx LMGTE Am 8:02:16.262 219 +20 okr 8 1:59.146
23. 86 M. WAINWRIGHT / R. PERA / B. BARKER GR Racing LMGTE Am 8:00:28.611 218 +21 okr 8 1:59.227
24. 85 S. BOVY / M. GATTING / R. FREY Iron Lynx LMGTE Am 8:00:29.222 218 +21 okr 8 1:59.352
25. 10 R. CULLEN / M. KAISER / G. AUBRY Vector Sport LMP2 8:00:44.277 218 +21 okr 13 1:52.012
26. 25 A. AL HARTHY / M. DINAN / C. EASTWOOD ORT by TF LMGTE Am 8:01:57.229 217 +22 okr 9 1:59.918
27. 777 S. HOSHINO / C. STEVENSON / T. FUJII D'Station Racing LMGTE Am 8:02:07.467 217 +22 okr 8 1:59.580
28. 98 P. DALLA LANA / A. JEFFERIES / N. THIIM Northwest AMR LMGTE Am 8:01:29.706 216 +23 okr 8 1:59.995
29. 56 P. HYETT / G. JEANNETTE / M. CAIROLI Project 1 - AO LMGTE Am 8:00:32.953 215 +24 okr 7 1:59.497
30. 4 T. DILLMANN / E. GUERRIERI / J. VILLENEUVE Floyd Vanwall Racing Team HYPERCAR 8:02:11.972 215 +24 okr 9 1:50.788
31. 93 P. DI RESTA / M. JENSEN / J. VERGNE Peugeot TotalEnergies HYPERCAR H 8:02:02.691 213 +26 okr 7 1:50.478
Nieskalsyfikowani
94 L. DUVAL / G. MENEZES / N. MÜLLER Peugeot TotalEnergies HYPERCAR H 8:01:07.745 141 9 1:50.092
35 A. NEGRÃO / M. ROJAS / O. CALDWELL Alpine Elf Team LMP2 4:56:43.210 139 8 1:52.874
23 J. PIERSON / T. BLOMQVIST / O. JARVIS United Autosports LMP2 3:15:54.916 91 4 1:51.835
708 R. DUMAS / R. BRISCOE / O. PLA Glickenhaus Racing HYPERCAR 2:17:21.494 62 2 1:51.620
83 L. PEREZ COMPANC / L. WADOUX / A. ROVERA Richard Mille AF Corse LMGTE Am 9:53.931 4 0 2:01.678
Image: © Toyota Motorsport GmbH