Dublet Toyoty w kwalifikacjach do 6 Hours of Shanghai

Zespół Toyota Gazoo Racing zdobył dwa pierwsze pola startowe do sześciogodzinnego starcia na torze w Szanghaju, piątej rundy super sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Najlepszym średnim czasem okrążenia popisali się Kamui Kobayashi i Mike Conway z Toyoty oznaczonej numerem #7, którzy ustanowili rezultat na poziomie 1:42.931 i jedynie o dwie dziesiąte wyprzedzili siostrzany skład z numerem #8 a także Rebellion #1, w którym walczyli Bruno Senna i Andre Lotterer,
Kamui Kobayashi swój pierwszy przejazd zakończył z czasem 1:43.329, wyprzedzając Fernando Alonso o trzy dziesiąte sekundy, zanim oddał prototyp w ręce Mike'a Conwaya, który swoje okrążenie zakończył z rezultatem 1:43.155, cztery dziesiąte szybciej od Kazuki Nakajimy w prototypie z numerem #8.
Kobayashi i Alonso powrócili jeszcze na tor aby podjąć się drugiej próby i po raz kolejny szybszym okazał się Japończyk, który osiągnął czas o cztery dziesiąte lepszy od Hiszpana, uzyskując najlepszy czas sesji w postaci 1:42.708.
Kierowcy prototypu z numerem #7 zakończyli kwalifikacje ze średnim wynikiem 1:42.931, wyprzedzając tym samym siostrzany skład o ponad dwie dziesiąte sekundy.
Bardzo dobrym okrążeniem popisał się także Andre Lotterer z zespołu Rebellion Racing, który w porównaniu do swojego pierwszego przejazdu poprawił się o siedem dziesiątych sekundy, co pozwoliło osiągnąć średni czas w postaci 1:43.218 i uplasować się na trzeciej lokacie.
Czwarta pozycja należała finalnie do składu SMP Racing #17, w której walczyli Stephane Sarrazin i Egor Orudzhev. Para z prototypu BR Engineering BR1 osiągnęła średni czas 1:43.879, co dało przewagę trzech dziesiątych sekundy nad składem Rebelliona z numerem #3.
DragonSpeed BR1 #10 kierowany przez Bena Hanleya i Rengera van der Zande zajął finalnie szóste miejsce, wyprzedzając drugi skład SMP Racing #11 oraz ekipę Bykolles Racing #4.
Pierwsze pole startowe w klasie LMP2 wywalczył skład Jackie Chan DC Racing #38, w którym rywalizowali Gabriel Aubry i Ho-Pin Tung. Kierowcy zakończyli kwalifikacje ze średnim czasem 1:48.888, co pozwoliło o 0.250 sekundy wyprzedzić prototyp Jackie Chan DC Racing z numerem #37.
Trzecia lokata ostatecznie należała do ekipy DragonSpeed #31, która znalazła się przed składem Signatech Alpine Matmut #36, w którym bardzo dobrym okrążeniem popisał się Nicolas Lapierre, jednak słabsze kółko Pierre'a Thirieta dało dopiero czwarte pole startowe.
Stephane Mucke i Oliver Pla z pole position w klasie LMGTE Pro
Kierowcy zespołu Ford Chip Ganassi #66 wywalczyli pierwsze pole startowe w klasie LMGTE Pro uzyskując średni czas w postaci 1:58.627, co pozwoliło wyprzedzić ekipę BMW Team MTEK #81 o 0.247 sekundy, w której walczyli Martin Tomczyk i Nicy Catsburg.
Trzecia lokata należała do Alexa Lynna i Maxime Martina, którzy zakończyli kwalifikacje z czasem 1:59.00, wyprzedzając o kilka setnych sekundy ekipę Porsche GT #92, a także zamykający pierwszą piątkę drugą ekipę BMW z numerem #82.
Pedro Lamy i Paul Dalla Lana w Aston Martinie z numerem #98 osiągnęli najlepszy czas w klasie LMGTE Am i zdobyli piąte z rzędu pierwsze pole startowe, wyprzedzając o jedyne 0.067 sekundy ekipę Dempsey - Proton Racing #77.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | LMGTE | LMP | Czas | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:42.931 | 1:42.931 | ||
2. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:43.159 | 1:43.159 | 0.228 | |
3. | 1 | N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA | Rebellion Racing | LMP1 | 1:43.218 | 1:43.218 | 0.287 | |
4. | 17 | S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / M. ISAAKYAN | SMP Racing | LMP1 | 1:43.870 | 1:43.870 | 0.939 | |
5. | 3 | M. BECHE / T. LAURENT / G. MENEZES | Rebellion Racing | LMP1 | 1:44.179 | 1:44.179 | 1.248 | |
6. | 10 | J. ALLEN / B. HANLEY / R. VAN DER ZANDE | DragonSpeed | LMP1 | 1:44.612 | 1:44.612 | 1.681 | |
7. | 11 | M. ALESHIN / V. PETROV / J. BUTTON | SMP Racing | LMP1 | 1:44.789 | 1:44.789 | 1.858 | |
8. | 4 | O. WEBB / T. DILLMANN / J. ROSSITER | Bykolles Racing Team | LMP1 | 1:46.353 | 1:46.353 | 3.422 | |
9. | 38 | H. TUNG / G. AUBRY / S. RICHELMI | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 1:48.888 | 1:48.888 | 5.957 | |
10. | 37 | J. JAAFAR / W. TAN / N. JEFFRI | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 1:49.138 | 1:49.138 | 6.207 | |
. . . |