Dyrektor techniczny Mercedesa: Red Bull ma nad nami znaczną przewagę prędkości

Max Verstappen - Red Bull Racing / © Getty Images / Red Bull Content Pool

Dwa kolejne Grand Prix Formuły 1 odbędą się w Imoli i Portimao. Ponieważ te dwa tory należą do jednych z najszybszych w kalendarzu, Mercedes obawia się, że przewaga Red Bulla będzie tam jeszcze bardziej widoczna.

Red Bull wraz z Hondą dokonali dużego postępu w porównaniu z ubiegłym rokiem, co ukazały zarówno przedsezonowe testy, jak i pierwszy weekend sezonu. Największe zmiany w konstrukcji RB16B dostrzegane są po stronie jednostki napędowej, gdyż specjaliści japońskiego producenta, przed startem sezonu, położyli szczególny nacisk na poprawę kwestii zużycia paliwa oraz sprawności układu hybrydowego.

Dyrektor techniczny Mercedesa otwarcie przyznał, że dwie najbliższe rundy mogą okazać się bardzo problematyczne dla ekipy z Brackley.

„Nie sądzę, abyśmy byli wystarczająco dobrzy na torach, na których rozwijane są duże prędkości, a takie właśnie są obiekty w Imoli i Portimao. To jeden z obszarów, w których Red Bull ma teraz nad nami przewagę” – powiedział Andrew Shovlin dla serwisu Motorsport.

„Bahrajn to dość specyficzny tor. Bardzo trudno zadbać tam o tylne opony, a poza tym wieje tam silny wiatr, osiągający w porywach do 30-40 km/h, co jest mniej więcej górną granicą tego, czego można spodziewać się w normalnym sezonie wyścigowym.”

„Był to dla nas niezwykle ciężki czas, ale mimo to, do końca udało nam się utrzymać maszynę w optymalnym oknie pracy, chociaż wymagało to ogromnego wysiłku.”

„Patrząc na Red Bulla podczas testów czy treningów od razu było widać, że ich model działa naprawdę dobrze i nawet przez moment nie wyglądali na słabych. W związku z tym musimy mieć nadzieję, że charakterystyka pozostałych torów będzie pasować nam znacznie bardziej niż obiekt w Bahrajnie.”

Shovlin dodał też, że wciąż widzi większy potencjał w bolidzie W12.

„Nadal nie uważamy, że mamy najlepszy samochód, ale sądzimy, że nie wykorzystaliśmy jeszcze pełni możliwości naszego pakietu. Kiedy projektujesz bolid, chcesz wykorzystać jak najwięcej obszarów w celu zmaksymalizowania osiągów. Niektóre z nich nie zapewniły nam jednak oczekiwanego zysku. Musimy więc ciężko pracować, aby w najbliższych wyścigach wydobyć pełnię możliwości z naszej konstrukcji, choć wiemy, że nie będzie to łatwe.”

„Uważam, że kolejne dwa wyścigi pomogą nam pójść we właściwym kierunku. W Bahrajnie walczyliśmy ze ślizgającym się tyłem samochodu i pod tym względem te tory są trochę łatwiejsze. Bylibyśmy jednak naiwni, myśląc, że duża prędkość to coś, co będzie naszą mocną stroną na tych torach” – zakończył Shovlin.

Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool