Ed Jones na czele trzeciego treningu Indy 500. Alonso nie wyjechał na tor

Ed Jones na czele trzeciego treningu Indy 500. Alonso nie wyjechał na tor

Zawodnik zespołu Ed Carpenter Racing, Ed Jones uzyskał najlepszy rezultat podczas czwartkowego i trzeciego już treningu Indianapolis 500. Dwukrotny mistrz świata F1 po środowym wypadku nie wyjechał na tor. Jego samochód nie został złożony i naprawiony na czas.

Trzeci trening w porównaniu do pozostałych został przerwany przez deszcz oraz burze z piorunami. W ten sposób anulowano część czasu, a ósme kółko Eda Jonesa zostało zakwalifikowane jako najlepsze – 227.843 mil na godzinę, co w przeliczeniu na sekundy dało 39.5008.

"To był fantastyczny dzień. Bycie najszybszym w klasyfikacji generalnej bez 'holowania' to był nasz cel. Co ważniejsze, wydaje mi się, że potrafimy wycisnąć więcej z samochodu. W trakcie zmiany pogody wciąż byliśmy w stanie się do niej dostosować" - powiedział Ed Jones.

"Biorąc pod uwagę wszystko co się wydarzyło, uważam osobiście, że nasza trójka kierowców czuje się zachwycona w samochodach. Czekamy z niecierpliwością na moc, która pojawi się w piątek w silnikach Chevroleta i zobaczymy, co jesteśmy jeszcze w stanie wycisnąć" - powiedział właściciel zespołu Carpenter.

Na drugiej lokacie znalazł się triumfator Indianapolis 500 z sezonu 2017, Takuma Sato. Japoński kierowca przejechał 47 okrążeń i wyśrubował prędkość 226.699 mil na godzinę. Pozwoliło mu to, znaleźć się przed zawodnikiem Andretti Autosport, czyli Zeachem Veach o zaledwie 0.6 mili na godzinę.

"Powiedziałbym, że to był bardzo produktywny dzień. Mimo niewielkiego problemu z samochodem i pogodą znaleźliśmy się dość wysoko. Przeprowadziliśmy symulację kwalifikacyjną i pracowaliśmy na ustawieniami pod wyścig. Znaleźliśmy kilka pozytywów, z których jestem całkiem zadowolony" - oznajmił Takuma Sato.

Na kolejnych pozycjach znaleźli się odpowiednio Sebastien Bourdais – 225.996 mil na godzinę oraz Colton Herta – 225.458 mil na godzinę. Na szóstym miejscu uplasował się Sage Karam, który był najbardziej pracowitym kierowcą przejeżdżając 86 kółek. Jego prędkość w samochodzie Dreyer & Reinbold Racing wyniosła 225.041 mil na godzinę, co pozwoliło znaleźć się przed Kyle'm Kaiserem, którego samochód wciąż nie posiada logo sponsora.

Za sprawą Spencera Pigota, dwa samochody ekipy Ed Carpenter Racing znalazły się w pierwszej dziesiątce. Wyprzedził on Scotta Dixona oraz dziesiątego Simona Pagenauda, czyli najszybszego zawodnika Team Penske w tym treningu.

Przed końcem dnia turbosprężarki w samochodach są ulepszane o 1,4 bara w ramach przygotowania do przejazdów kwalifikacyjnych. Kilku zawodników przeprowadziło takie symulacje o niskim oporze powietrza i bez pomocy innych samochód. W IndyCar oficjalnie ocenia się, że jeśli jeden pojazd znajduje się do siedmiu sekund za drugim to otrzymuje on tak zwany tunel aerodynamiczny, który go 'holuje'. Według danych, również w symulacji najszybszy okazał się być Ed Jones – 224.957 mil na godzinę. Wyprzedził Spencera Pigota – 224.868 mil na godzinę.

Zawodnik ekipy Carlin, Patricio O'Ward rozbił swój samochód w drugiej godzinie treningu. Stracił kontrolę nad swoim Chevroletem numer #31 i uderzył w barierę. Uszkodzenia były na tyle poważne, że nie wrócił już na tor. Finalnie ukończył czasówkę na 23 lokacie z prędkością 224.170 mil na godzinę.

Fernando Alonso, który powrócił do Indianapolis 500 w celu zdobycia 'Potrójnej Korony', na którą składają się: triumf w Le Mans, F1 Grand Prix Monako oraz Indianapolis 500, nie może kolejnego już dnia zaliczyć do udanych. Zawodnikowi z Oviedo brakuje już tylko zwycięstwa w Indy 500, lecz po środowym wypadku jego samochód nie został złożony na czas. W ten sposób Alonso nie wyjechał w ogóle na tor.

McLaren Racing mógł stworzyć zapasowy samochód lub naprawić ten z wypadku, jednak ekipa zdecydowała się na to drugie rozwiązanie.

"Mogliśmy wyjechać, jednak w trakcie naprawy wyszło na jaw, że silnik został również uszkodzony, a to sprawiło nam kolejny problem" - powiedział Gil de Ferran.

"Jesteśmy nową załogą, ale wszyscy mamy szacunek do Indianapolis. Jesteśmy ostrożni i chcemy wysłać porządny samochód na tor. Dzisiejszy stracony trening nie był istotnym elementem naszego programu. Nie wszystko jeszcze przepadło. Mamy jeszcze cały dzień na testy i sprawdzenie konfiguracji. Naszym celem jest piątkowa czysta jazda."

Fernando Alonso po trzech treningach ma obecnie przejechanych zaledwie 96 kółek. Biorąc pod uwagę, że już w sobotę i niedzielę odbywają się kwalifikacje, dwukrotny mistrz świata będzie mieć przed sobą niezwykle trudne zadanie.

"Widziałem już wiele dramatów, lecz nie chce kolejnych. Byliśmy dzisiaj bardzo powolni, ponieważ musieliśmy wymieniać części między samochodem powypadkowym i zapasowym. Później sprowadzaliśmy części z innych lokalizacji, a na końcu zmieniliśmy silnik" - stwierdził Zak Brown.

"Staramy się zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby samochód był gotowy do pracy. Prędkość w środę przed wypadkiem wydawała się być w porządku. Wierzymy, że Fernando sobie poradzi" - dodał.

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Prędkość Okr Strata
1. 63 Ed Jones Ed Carpenter Racing 39.5008 227.843 37
2. 30 Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan Racing 39.7002 226.699 47 0.1994
3. 26 Zach Veach Andretti Autosport 39.8107 226.070 58 0.3099
4. 18 Sebastien Bourdais Dale Coyne Racing with Vasser-Sullivan 39.8238 225.996 53 0.3230
5. 88 Colton Herta Harding Steinbrenner Racing 39.9188 225.458 73 0.4180
6. 24 Sage Karam Dreyer & Reinbold Racing 39.9289 225.401 86 0.4281
7. 32 Kyle Kaiser Juncos Racing 39.9298 225.396 39 0.4290
8. 21 Spencer Pigot Ed Carpenter Racing 39.9406 225.335 66 0.4398
9. 9 Scott Dixon Chip Ganassi Racing 39.9467 225.300 53 0.4459
10. 22 Simon Pagenaud Team Penske 39.9545 225.256 40 0.4537
11. 3 Helio Castroneves Team Penske 39.9747 225.142 65 0.4739
12. 33 James Davison Dale Coyne Racing with Byrd and Belardi 39.9886 225.064 60 0.4878
13. 20 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing 39.9933 225.038 50 0.4925
14. 12 Will Power Team Penske 40.0252 224.858 49 0.5244
15. 59 Max Chilton Carlin 40.0353 224.802 42 0.5345
16. 23 Charlie Kimball Carlin 40.0361 224.797 67 0.5353
17. 98 Marco Andretti Andretti Herta with Marco & Curb-Agajanian 40.0408 224.771 41 0.5400
18. 48 JR Hildebrand Dreyer & Reinbold Racing 40.0924 224.481 47 0.5916
19. 25 Conor Daly Andretti Autosport 40.0927 224.480 76 0.5919
20. 7 Marcus Ericsson Arrow Schmidt Peterson Motorsports 40.1060 224.405 34 0.6052
21. 2 Josef Newgarden Team Penske 40.1171 224.343 39 0.6163
22. 27 Alexander Rossi Andretti Autosport 40.1391 224.220 50 0.6383
23. 31 Patricio O'Ward Carlin 40.1481 224.170 24 0.6473
24. 15 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 40.1547 224.133 57 0.6539
25. 5 James Hinchcliffe Arrow Schmidt Peterson Motorsports 40.1814 223.984 31 0.6806
26. 60 Jack Harvey Meyer Shank Racing 40.1817 223.983 26 0.6809
27. 39 Pippa Mann Clauson-Marshall Racing 40.2111 223.819 41 0.7103
28. 77 Oriol Servia MotoGator Team Stange Racing w/ Arrow SPM 40.3075 223.284 49 0.8067
29. 42 Jordan King Rahal Letterman Lanigan Racing 40.3274 223.173 43 0.8266
30. 28 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport 40.3454 223.074 38 0.8446
31. 4 Matheus Leist A.J. Foyt Enterprises 40.3644 222.969 34 0.8636
32. 14 Tony Kanaan A.J. Foyt Enterprises 40.3893 222.831 34 0.8885
33. 81 Ben Hanley DragonSpeed 40.4742 222.364 67 0.9734
34. 10 Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing 40.5960 221.697 41 1.0952
35. 19 Santino Ferrucci Dale Coyne Racing 40.8242 220.457 60 1.3234