ELMS: Polski zespół Inter Europol Competition traci tytuł w klasie LMP3

Bardzo dobre wieści napłynęły z toru Portimão, gdzie rozgrywana była finałowa rudna Europejskiej Serii Le Mans. W klasie LMP3 z wywalczonego tytułu mógł cieszyć się polski zespół Inter Europol, ale szczęście nie trwało długo.
Początkowo Martine Hippe i Nigel Moore, dzięki drugiej pozycji w czterogodzinnym wyścigu, zapewnili sobie zwycięstwo w swojej klasie, a ich główni rywale, czyli Mikkel Jensen i Jens Petersen finiszowali dopiero na siódmym miejscu.
Niestety, finalnie okazało się, że Hippe pojechał o 16 minut i 13 sekund krócej niż minimalny czas przejazdu kierowcy. Jako kierowca posiadający brązową licencję, Hippe powinien przejechać co najmniej 1 godzinę, 22 minuty i 6 sekund (minimalny czas to 1 godzina i 45 minut) podczas czterogodzinnego wyścigu, z powodu czerwonej flagi.
Wymóg ten został jednak skorygowany po długim okresie czerwonej flagi, jaki wywołany został przez masowy wypadek na pierwszym okrążeniu wyścigu.
Karą dla polskiego zespołu było doliczenie do ich finałowego czasu aż dziewięciu dodatkowych okrążeń, przez co w klasie LMP3 spadli na ostatnie miejsce. Liczbę dziewięciu okrążeń obliczono w taki sposób, że brakujący czas Hippe’a podzielono przez najszybsze okrążenie jego samochodu.
Ostatecznie Hippe i Moore zakończyli sezon z dorobkiem 95.5 punktu, natomiast Jensen i Petersen mieli ich 102.
W takim rozrachunku tytuł w klasie LMP3 przypadł zespołowi Eurointernational.
W finałowym wyścigu wygrali Terence Woodward, James Dayson i Ross Kaiser. Drugie miejsce zajęli Tommy Erdos, Garret Grist i Wayne Boyd. Na podium dołączyli Francois Heriau, Mathieu Lahaye oraz Jean-Baptiste Lahaye.