Eric Boullier: Nowy pierwszy sektor ułatwi wyprzedzanie na torze Paul Ricard

Eric Boullier: Nowy pierwszy sektor ułatwi wyprzedzanie na torze Paul Ricard

Organizatorzy Grand Prix Francji chcą uatrakcyjnić rozgrywaną na torze Paul Ricard rundę mistrzostw świata F1 i planują przebudowę pierwszego sektora. Éric Boullier, który dziś został mianowany nowym dyrektorem zarządzającym wyścigu, wyjaśnia, że celem tych zmian jest umożliwienie manewru wyprzedzania.

"Zasadniczo przebudujemy cały pierwszy sektor. Obejmuje on S-kę Verrerie, którą tworzą pierwsze dwa zakręty oraz zakręty trzy, cztery i pięć, które znajdują się przed prostą Mistral" – powiedział Boullier.

"Chcemy przyspieszyć czas okrążenia i zmniejszyć docisk bolidów. Tworzymy także kolejną dużą szansę do wyprzedzania" – dodał.

Budząca kontrowersje wśród niektórych kierowców szykana Mistral pozostanie w nienaruszonym stanie, co potwierdza sam Boullier.

"Nie chcemy zmieniać DNA toru. Mamy słynny zakręt Signes – możliwe, że to jeden z najszybszych zakrętów w całym kalendarzu F1 i podwójny Beausset. To ważne i wyjątkowe elementy, które pozostaną. Znaleźliśmy jednak sposób, aby manewrów wyprzedzania na tym torze było więcej.”

Jeśli władze toru uzyskają wkrótce zgodę Międzynarodowej Federacji Samochodowej, będą mogli wdrożyć swój plan przebudowy tak, aby rozgrywana 28 czerwca 2020 roku GP Francji mogła odbyć się na „poprawionym” torze.

"Rozmowy z Liberty Media i Formula One Group trwały kilka miesięcy. Wykorzystaliśmy także doświadczenie takich ludzi jak Ross Brawn. Dzięki symulacjom wiemy już, co możemy zrobić, aby poprawić widowisko na tym torze. Oczywiście potrzebujemy od FIA homologacji dla tych zmian. Teraz czekamy, aż dadzą nam zielone światło" – zakończył Boullier.