Fernando Alonso z nowym rekordem okrążenia podczas kwalifikacji 1000 Miles of Sebring

Fernando Alonso z nowym rekordem okrążenia podczas kwalifikacji 1000 Miles of Sebring

Dwukrotny mistrz świata F1 z sezonów 2005 oraz 2006 ustanowił najszybsze okrążenie w kwalifikacjach do 1000 Miles of Sebring. Jego wynik, czyli 1:40:124 jest nowym rekordem toru.

Kierowca z Oviedo pobił poprzedni nieoficjalny rekord o prawie sekundę. Kazuki Nakajima przejął po Alonso Toyotę z numerem #8 i ustalił średni czas kwalifikacyjny 1:40:318.

Siostrzana Toyota oznaczona numerem #7 przez cały czas znajdowała się na drugiej pozycji z wynikiem 1:41:082. Pod sam koniec sesji Jose Maria Lopez wykręcił czas 1:40:544 i dzięki niemu ekipa straciła do pole position 0.485 sekundy.

"Zdecydowanie to bardzo dobre uczucie. Mogłem jeszcze urwać kilka dziesiątych i ustanowić czas na poziomie 1:39" - powiedział Fernando Alonso.

"Dzięki magicznemu okrążeniu Fernando jedyne do czego byłem zobowiązany to po prostu nie zepsuć swojego kółka" – przyznał Nakajima.

Na trzecim miejscu znalazł się zespół SMP Racing #17. Jednym z zawodników jest były kierowca Williamsa, czyli Siergiej Sirotkin. Na początku Stephane Sarrazin dyktował tempo na poziomie 1:43:542, a pod koniec sesji przyśpieszył do 1:41:919. W ten sposób ekipa z szóstego miejsca wskoczyła na trzecie końcowym wynikiem 1:42:730.

Thomas Laurent w Rebellion R13 utrzymał zespół na trzecim miejscu z czasem 1:42:640. Niestety Menzes obniżył średni czas kwalifikacyjny do 1:42:863, który wystarczył na zaledwie czwartą lokatę.

Drugi Rebellion zasilany przez silnik AER zajął piąte miejsce z 1:43:005, czyli ze średnich czasów Michaiła Aleshina i Brendona Hartleya.

Oreca 07 zajęła pierwsze i drugie miejsce w klasie LMP2. Stephane Richelmi wyśrubował fantastyczny czas 1:46:932, lecz został obniżony przez Gabriela Aubry'ego, co finalnie zakończyło się średnią 1:47:558. Wystarczyło to, aby uplasować się o ponad pół sekundy przed siostrzaną Orecą, która za sprawą Willa Stevensa i Davida Heinemeier Hanssona wykręciła 1:48:208. Trzecie miejsce wywalczyła ekipa Alpine A470 z wynikiem 1:48:524.

Michael Christensen i Kevin Estre zdobyli pierwsze pole startowe dla Porsche w GTE Pro. Pierwszy z wymienionych zawodników wykręcił 1:57:384, zaś drugi 1:57:616, co finalnie wystarczyło na obronę pierwszego pola ze średnim czasem 1:57:500.

Ponad jedną dziesiątą sekundy za Porsche 911 z numerem #92 znalazła się ekipa Ford GT. Andy Priaulx na początku był szósty i dyktował tempo na poziomie 1:57:495, zaś Harry Tincknell 1:57:735. Ich średni czas to 1:57:615 i drugie miejsce w kwalifikacjach.

Drugi Ford GT zajął trzecie miejsce za sprawą Stefana Mucke i Oliviera Pla ze średnim czasem 1:57:714.

Antonio Garcia ustanowił najszybszy czas sesji w GTE Pro – 1:57:257 w Chevrolet Corvette C7R. Niestety jego kolega z zespołu Jan Magnussen był najwolniejszy w swojej klasie. Ich średni czas wyniósł 1:57:844 i wystarczył dopiero na piąte miejsce.

Oba modele Aston Martin Vantage GTE znalazły się na samym końcu klasy. Maxime Martin przez problemy techniczne nie był w stanie zaliczyć szybkiego okrążenia.

Christian Ried i Matt Campbell zdobyli tymczasem pole position w GTE Am w Porsche 911 RSR.

Podczas sesji GTE pojawiła się czerwona flaga z powodu poważnej kraksy Luisa Pereza w siódmym zakręcie. Na szczęście kierowca wydostał się z samochodu o własnych siłach.

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas / Strata
1. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:40.318
2. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 0.485
3. 3 N. BERTHON / T. LAURENT / G. MENEZES Rebellion Racing LMP1 2.545
4. 17 S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / S. SIROTKIN SMP Racing LMP1 2.624
5. 11 M. ALESHIN / V. PETROV / B. HARTLEY SMP Racing LMP1 2.687
6. 1 N. JANI / M. BECHE / B. SENNA Rebellion Racing LMP1 2.697
7. 10 H. HEDMAN / B. HANLEY / R. VAN DER ZANDE DragonSpeed LMP1 3.970
8. 38 H. TUNG / G. AUBRY / S. RICHELMI Jackie Chan DC Racing LMP2 7.240
9. 37 D. HEINEMEIER-HANSSON / J. KING / W. STEVENS Jackie Chan DC Racing LMP2 7.890
10. 36 N. LAPIERRE / A. NEGRAO / P. THIRIET Signatech Alpine Matmut LMP2 8.206
. . .