Fernando Alonso z nowym rekordem okrążenia podczas kwalifikacji 1000 Miles of Sebring

Dwukrotny mistrz świata F1 z sezonów 2005 oraz 2006 ustanowił najszybsze okrążenie w kwalifikacjach do 1000 Miles of Sebring. Jego wynik, czyli 1:40:124 jest nowym rekordem toru.
Kierowca z Oviedo pobił poprzedni nieoficjalny rekord o prawie sekundę. Kazuki Nakajima przejął po Alonso Toyotę z numerem #8 i ustalił średni czas kwalifikacyjny 1:40:318.
Siostrzana Toyota oznaczona numerem #7 przez cały czas znajdowała się na drugiej pozycji z wynikiem 1:41:082. Pod sam koniec sesji Jose Maria Lopez wykręcił czas 1:40:544 i dzięki niemu ekipa straciła do pole position 0.485 sekundy.
"Zdecydowanie to bardzo dobre uczucie. Mogłem jeszcze urwać kilka dziesiątych i ustanowić czas na poziomie 1:39" - powiedział Fernando Alonso.
"Dzięki magicznemu okrążeniu Fernando jedyne do czego byłem zobowiązany to po prostu nie zepsuć swojego kółka" – przyznał Nakajima.
Na trzecim miejscu znalazł się zespół SMP Racing #17. Jednym z zawodników jest były kierowca Williamsa, czyli Siergiej Sirotkin. Na początku Stephane Sarrazin dyktował tempo na poziomie 1:43:542, a pod koniec sesji przyśpieszył do 1:41:919. W ten sposób ekipa z szóstego miejsca wskoczyła na trzecie końcowym wynikiem 1:42:730.
Thomas Laurent w Rebellion R13 utrzymał zespół na trzecim miejscu z czasem 1:42:640. Niestety Menzes obniżył średni czas kwalifikacyjny do 1:42:863, który wystarczył na zaledwie czwartą lokatę.
Drugi Rebellion zasilany przez silnik AER zajął piąte miejsce z 1:43:005, czyli ze średnich czasów Michaiła Aleshina i Brendona Hartleya.
Oreca 07 zajęła pierwsze i drugie miejsce w klasie LMP2. Stephane Richelmi wyśrubował fantastyczny czas 1:46:932, lecz został obniżony przez Gabriela Aubry'ego, co finalnie zakończyło się średnią 1:47:558. Wystarczyło to, aby uplasować się o ponad pół sekundy przed siostrzaną Orecą, która za sprawą Willa Stevensa i Davida Heinemeier Hanssona wykręciła 1:48:208. Trzecie miejsce wywalczyła ekipa Alpine A470 z wynikiem 1:48:524.
Michael Christensen i Kevin Estre zdobyli pierwsze pole startowe dla Porsche w GTE Pro. Pierwszy z wymienionych zawodników wykręcił 1:57:384, zaś drugi 1:57:616, co finalnie wystarczyło na obronę pierwszego pola ze średnim czasem 1:57:500.
Ponad jedną dziesiątą sekundy za Porsche 911 z numerem #92 znalazła się ekipa Ford GT. Andy Priaulx na początku był szósty i dyktował tempo na poziomie 1:57:495, zaś Harry Tincknell 1:57:735. Ich średni czas to 1:57:615 i drugie miejsce w kwalifikacjach.
Drugi Ford GT zajął trzecie miejsce za sprawą Stefana Mucke i Oliviera Pla ze średnim czasem 1:57:714.
Antonio Garcia ustanowił najszybszy czas sesji w GTE Pro – 1:57:257 w Chevrolet Corvette C7R. Niestety jego kolega z zespołu Jan Magnussen był najwolniejszy w swojej klasie. Ich średni czas wyniósł 1:57:844 i wystarczył dopiero na piąte miejsce.
Oba modele Aston Martin Vantage GTE znalazły się na samym końcu klasy. Maxime Martin przez problemy techniczne nie był w stanie zaliczyć szybkiego okrążenia.
Christian Ried i Matt Campbell zdobyli tymczasem pole position w GTE Am w Porsche 911 RSR.
Podczas sesji GTE pojawiła się czerwona flaga z powodu poważnej kraksy Luisa Pereza w siódmym zakręcie. Na szczęście kierowca wydostał się z samochodu o własnych siłach.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas / Strata |
---|---|---|---|---|---|
1. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:40.318 |
2. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 0.485 |
3. | 3 | N. BERTHON / T. LAURENT / G. MENEZES | Rebellion Racing | LMP1 | 2.545 |
4. | 17 | S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / S. SIROTKIN | SMP Racing | LMP1 | 2.624 |
5. | 11 | M. ALESHIN / V. PETROV / B. HARTLEY | SMP Racing | LMP1 | 2.687 |
6. | 1 | N. JANI / M. BECHE / B. SENNA | Rebellion Racing | LMP1 | 2.697 |
7. | 10 | H. HEDMAN / B. HANLEY / R. VAN DER ZANDE | DragonSpeed | LMP1 | 3.970 |
8. | 38 | H. TUNG / G. AUBRY / S. RICHELMI | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 7.240 |
9. | 37 | D. HEINEMEIER-HANSSON / J. KING / W. STEVENS | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 7.890 |
10. | 36 | N. LAPIERRE / A. NEGRAO / P. THIRIET | Signatech Alpine Matmut | LMP2 | 8.206 |
. . . |