Ferrari AF Corse #50 z pole position do 1000 Miles of Sebring

Ferrari AF Corse #50 / © Scuderia Ferrari

Antonio Fuoco z zespołu Ferrari AF Corse #50 wywalczył pierwsze pole startowe do rywalizacji 1000 Miles of Sebring, pokonując w ostatecznym rozrachunku oba prototypy Toyoty.

Wszystko wskazywało na to, że żadna z ekip nie jest w stanie zagrozić Toyocie, która była najszybsza w większości sesji podczas pierwszej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Sebring International Raceway. Ta sztuka udała się jednak Antonio Fuoco z Ferrari #50, który swoje najszybsze pomiarowe okrążenie pokonał w 1:45.067.

Czas Włocha pozwolił objąć prowadzenie w sesji i wyprzedzić Brendona Hartleya z Toyoty #8 o 0.214 sekundy oraz trzeciego w zestawieniu Kamui Kobayashiego, który wykręcił czas na poziomie 1:45.548 i do Ferrari stracił prawie pół sekundy.

Czwarta lokata należała do Alessandro Pier Guidi'ego, który w pierwszych tegorocznych kwalifikacjach FIA WEC reprezentował drugi skład Ferrari oznaczony numerem #51. Wynik w postaci 1:45.874 pozwolił utrzymać za sobą ekipę Cadillac Racing #2 i Alexa Lynna za kierownicą z przewagą 0.208 sekundy oraz dwa prototypy Porsche Penske Motorsport, które znalazły się na szóstej i siódmej lokacie.

Peugeot zakwalifikował się na ósmym i dziewiątym miejscu ze stratą ponad dwóch sekund, natomiast klasę Hypercar zamknął Glickenhaus #708 z wynikiem 1:49.164 oraz Floyd Vanwall Racing #4 z 1:49.329.

Swoje aspiracje do wygranej i wysoką konkurencyjność na torze Sebring potwierdził United Autosports #23 i Oliver Jarvis w kokpicie prototypu Oreca 07-Gibson LMP2, który przekroczył barierę 1:50.

Kierowca amerykańskiego składu z numerem dwadzieścia trzy już na sześć i pół minuty przed końcem kwalifikacji objął prowadzenie, którego nie oddał do zakończenia kwalifikacji, wyprzedzając o zaledwie 0.093 ekipę Jota #28.

Trzecia lokata w klasie należała do Team WRT #31, który zanotował rezultat w postaci 1:50.155, a to pozwoliło utrzymać się przed Alpine Ele Team #36 oraz Hertz Team Jota #48.

Robert Kubica, który reprezentował skład Team WRT #41, pokazał bardzo dobrą prędkość w czwartkowej sesji, jednak ta wystarczyła na wynik w postaci 1:50.291 i szóstą pozycję ze stratą 0.317 sekundy do lidera klasy.

Inter Europol Competition #34 zakończył walkę na Sebring dopiero na jedenastym miejscu z czasem 1:50.889.

Sarah Bovy zdobyła tymczasem pole position dla Iron Dames #85 w LMGTE Am, pokonując najszybsze okrążenie w 1:58.949, co dało przewagę 0.396 sekundy nad Corvette Racing #33 oraz kolejne 0.312 nad ORT by TF #25.

Czołową piątkę uzupełnił Richard Mille AF Corse #83 (1:59.733) i AF Corse #21 (1:59.992).

Wyniki sesji kwalifikacyjnej w klasie Hypercar:

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 50 A. FUOCO / M. MOLINA / N. NIELSEN Ferrari AF Corse HYPERCAR H 1:45.067 6
2. 8 S. BUEMI / B. HARTLEY / R. HIRAKAWA Toyota Gazoo Racing HYPERCAR H 1:45.281 4 0.214
3. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing HYPERCAR H 1:45.548 5 0.481
4. 51 A. PIER GUIDI / J. CALADO / A. GIOVINAZZI Ferrari AF Corse HYPERCAR H 1:45.874 6 0.807
5. 2 E. BAMBER / A. LYNN / R. WESTBROOK Cadillac Racing HYPERCAR H 1:46.082 5 1.015
6. 6 K. ESTRE / A. LOTTERER / L. VANTHOOR Porsche Penske Motorsport HYPERCAR H 1:47.193 6 2.126
7. 5 D. CAMERON / M. CHRISTENSEN / F. MAKOWIECKI Porsche Penske Motorsport HYPERCAR H 1:47.210 5 2.143
8. 94 L. DUVAL / G. MENEZES / N. MÜLLER Peugeot TotalEnergies HYPERCAR H 1:47.455 5 2.388
9. 93 P. DI RESTA / M. JENSEN / J. VERGNE Peugeot TotalEnergies HYPERCAR H 1:48.205 6 3.138
10. 708 R. DUMAS / R. BRISCOE / O. PLA Glickenhaus Racing HYPERCAR 1:49.164 6 4.097
11. 4 T. DILLMANN / E. GUERRIERI / J. VILLENEUVE Floyd Vanwall Racing Team HYPERCAR 1:49.329 6 4.262

Wyniki sesji kwalifikacyjnej w klasie LMP2:

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 23 J. PIERSON / T. BLOMQVIST / O. JARVIS United Autosports LMP2 1:49.974 7
2. 28 D. HEINEMEIER-HANSSON / P. FITTIPALDI / O. RASMUSSEN Jota LMP2 1:50.067 6 0.093
3. 31 S. GELAEL / F. HABSBURG / R. FRIJNS Team WRT LMP2 1:50.155 7 0.181
4. 36 M. VAXIVIERE / J. CANAL / C. MILESI Alpine Elf Team LMP2 1:50.174 7 0.200
5. 48 D. BECKMANN / Y. YE / W. STEVENS Hertz Team JOTA LMP2 1:50.218 8 0.244
6. 41 R. ANDRADE / R. KUBICA / L. DELÉTRAZ Team WRT LMP2 1:50.291 8 0.317
7. 22 F. LUBIN / P. HANSON / F. ALBUQUERQUE United Autosports LMP2 1:50.408 7 0.434
8. 9 F. UGRAN / B. VISCAAL / A. CALDARELLI Prema Team LMP2 1:50.417 6 0.443
9. 10 R. CULLEN / M. KAISER / G. AUBRY Vector Sport LMP2 1:50.710 6 0.736
10. 63 D. PIN / M. BORTOLOTTI / D. KVYAT Prema Racing LMP2 1:50.726 7 0.752
11. 34 J. SMIECHOWSKI / F. SCHERER / A. COSTA Inter Europol Competition LMP2 1:50.889 7 0.915
12. 35 A. NEGRÃO / M. ROJAS / O. CALDWELL Alpine Elf Team LMP2 1:51.284 7 1.310

Wyniki sesji kwalifikacyjnej w klasie LMGTE Am

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 85 S. BOVY / M. GATTING / R. FREY Iron Lynx LMGTE Am 1:58.949 6
2. 33 B. KEATING / N. VARRONE / N. CATSBURG Corvette Racing LMGTE Am 1:59.345 7 0.396
3. 25 A. AL HARTHY / M. DINAN / C. EASTWOOD ORT by TF LMGTE Am 1:59.657 7 0.708
4. 83 L. PEREZ COMPANC / L. WADOUX / A. ROVERA Richard Mille AF Corse LMGTE Am 1:59.733 7 0.784
5. 21 S. COSTANTINI / S. MANN / U. DE PAUW AF Corse LMGTE Am 1:59.992 6 1.043
6. 56 P. HYETT / G. JEANNETTE / M. CAIROLI Project 1 - AO LMGTE Am 2:00.588 7 1.639
7. 57 T. KIMURA / S. HUFFAKER / D. SERRA Kessel Racing LMGTE Am 2:00.591 8 1.642
8. 98 P. DALLA LANA / A. JEFFERIES / N. THIIM Northwest AMR LMGTE Am 2:00.807 7 1.858
9. 777 S. HOSHINO / C. STEVENSON / T. FUJII D'Station Racing LMGTE Am 2:00.941 6 1.992
10. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / D. RIGON AF Corse LMGTE Am 2:01.041 7 2.092
11. 77 C. RIED / M. PEDERSEN / J. ANDLAUER Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 2:01.054 7 2.105
12. 86 M. WAINWRIGHT / R. PERA / B. BARKER GR Racing LMGTE Am 2:02.588 7 3.639
13. 60 C. SCHIAVONI / M. CRESSONI / A. PICARIELLO Iron Lynx LMGTE Am 2:02.820 6 3.871
14. 88 R. HARDWICK / Z. ROBICHON / H. TINCKNELL Proton Competition LMGTE Am 0
Image: © Scuderia Ferrari