Ferrari i Renault zaliczają wstępne testy zderzeniowe konstrukcji na sezon 2022

Sebastian Vettel - Scuderia Ferrari / © Scuderia Ferrari

Według informacji zespołów Ferrari i Renault, ich przednie sekcje bolidów na sezon 2022 przeszły wstępne testy zderzeniowe FIA.

Mimo końcówki obecnego sezonu wyścigowego, a także całego przyszłorocznego, część zespołów rozpoczęła już prace nad nowymi bolidami na sezon 2022, które będą podlegały nowym regulacjom.

Ferrari i Renault zdecydowały się na prace nad konstrukcjami swoich aut, co jest dozwolone i nie podlega restrykcjom, choć przepisy zakazują obecnie ekipom pracować nad aerodynamiką.

Scuderia "przeszła już przedni test zderzeniowy FIA, a przód samochodu uzyskał homologację organu zarządzającego" - czytamy, co tyczy się także ekipy z Enstone, która od 2021 roku będzie ścigała się w Formule 1 pod szyldem Alpine.

Ferrari nie zwalnia także tempa nad poprawkami w tegorocznej konstrukcji SF1000, która na początku opóźnionego sezonu okazała się wielką "klapą", co było widoczne po osiągach obu zawodników.

Podczas Grand Prix Eifelu na torze Nurburgring Ferrari wprowadziło kolejne ulepszenia do obu konstrukcji, jednak szef ekipy, Mattia Binotto ujawnił, że aktualizacja przyniosła niewielki postęp, choć Charles Leclerc wywalczył w kwalifikacjach czwartą lokatę startową. Ferrari w obecnym sezonie chce wprowadzać kolejne poprawki, które mają potwierdzić, że kierunek rozwoju jest prawidłowy.

Dużym mankamentem konstrukcji SF1000 jest obecna jednostka napędową, która po podpisaniu poufnego porozumienia z FIA straciła znacznie na wydajności. Ekipa z Maranello zapowiedziała jednak, że od sezonu 2021 będzie korzystać z zupełnie nowego silnika, który ma generować większą moc.