Ferrari potwierdza reorganizację działu podwozia przed startem sezonu 2021

Charles Leclerc - Scuderia Ferrari / © Scuderia Ferrari

Zespół Ferrari potwierdził, że przed startem tegorocznej kampanii wyścigowej zreorganizowano dział odpowiedzialny za podwozia, co ma pomóc włoskiej ekipie powrócić na pierwszy plan i walczyć o najwyższe cele w Formule 1.

Sezon 2020 uwydatnił problemy ekipy z Maranello, które w dużej mierze pochodziły wprost od źle zaprojektowanego auta, jednak kłopoty pojawiły się także w działach zarządzających. Ferrari przyznało, że: „Wiele wyzwań stojących przed nami w bieżącym i nadchodzących sezonach wymaga od nas absolutnego skupienia się na priorytetach technicznych i wyścigowych z bardzo jasnym zdefiniowaniem ról i obowiązków.”

Dlatego też zespół z Włoch zdecydował się na restrukturyzację całego działu podwozia i zastąpienie Simona Resty. Nowym szefem, który bezpośrednio będzie odpowiadał przed Mattią Binotto, został Enrico Cardile. Co więcej, za jednostkę napędową odpowiedzialny będzie Enrico Gualtieri, za strukturę wyścigową Laurent Mekies, natomiast za łańcuch dostaw Gianmaria Fulgenzi.

Aby zwiększyć efektywność i wydajność w dążeniu do maksymalizacji osiągów, dział podwozia został zreorganizowany na cztery główne obszary: koncepcję auta (David Sanchez), inżynierię wydajności podwozia (Enrico Cardile), inżynierię projektu podwozia (Fabio Montecchi) oraz eksploatację auta (Diego Ioverno).

Ferrari poinformowało również, że działalność związana z inżynierią na torze będzie teraz częścią obszaru inżynierii wydajności podwozia kierowanej przez Cardile'a, natomiast działy handlu, marketingu i wydarzeń będą częścią obszaru dywersyfikacji marki, zarządzanej przez Nicolę Boariego.

Image: © Scuderia Ferrari