FIA i ACO wprowadzają kolejne regulacje spowalniające prototypy LMP2

Konstrukcje klasy LMP2, biorące udział w Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz Europejskiej Serii Le Mans, zostały jeszcze bardziej spowolnione po serii zmian technicznych zatwierdzonych przez komisje Automobile Club de l'Ouest i FIA Endurance Committee.
Zatwierdzone regulacje wejdą w życie od początku tegorocznego sezonu WEC, który zostanie zainagurowany rundą na torze Spa-Francorchamps. Zmiany mają na celu zapewnienie lepszych osiągów nowych samochodów klasy Le Mans Hypercar oraz zwiększenie różnic w czasach w stosunku do aut LMP2.
Wiele zespołów wyraziło zaniepokojenie planowaną konfiguracją maszyn LMP2 na sezon 2021, które w przedsezonowych testach osiągały czasy zbliżone do czasów LMH.
Korekty obejmują dalsze ograniczenie mocy o 20 kW (27 KM), w porównaniu z ogłoszonym już wcześniej limitem 420 kW (560 KM), który miał obowiązywać w tym roku.
Ponadto minimalna masa wszystkich samochodów LMP2 została zwiększona o 20 kilogramów i wynosi teraz 950 kg, a zespoły mają obowiązek korzystać z zestawu aerodynamicznego w specyfikacji Le Mans podczas wszystkich wyścigów tegorocznej kampanii.
Plan ACO związany z wykorzystaniem nowej generacji opon Goodyear, mający na celu zmniejszenie osiągów, został w międzyczasie porzucony na rzecz powrotu do zeszłorocznych mieszanek.
Decyzja ta została podjęta przez komisję, która argumentowała „sprawdzone i stałe osiągi” w każdych warunkach oraz „dobre właściwości jezdne” opon Goodyear poprzedniej generacji.
Regulacja mocy, masy i aerodynamiki będzie również obowiązywać w następnym sezonie Asian Le Mans Series.
- Image: © United Autosports