FIA interweniuje w rozmieszczenie punktu detekcji DRS w Dżuddzie

Międzynarodowa Federacja Samochodowa potwierdziła, że trzeci punkt detekcji DRS został przeniesiony z uwagi na niecodzienne walki kierowców o niewjeżdżanie jako pierwszym w ostatni zakręt.
Wyścig o Grand Prix Arabii Saudyjskiej w 2022 roku przyniósł długą i zaciętą walkę o zwycięstwo między Leclerkiem i Verstappenem. Obaj kierowcy wcześnie i mocno hamowali, blokując przy tym swoje opony, żeby nie być pierwszym kierowcą na dojeździe do ostatniego – dwudziestego siódmego zakrętu. Pojawienie się w punkcie detekcji DRS na drugiej pozycji oznaczało olbrzymią przewagę prędkości na długiej prostej startowej.
„DRS jest potężnym wsparciem i można było zobaczyć, że między kierowcami toczyła się gra w kotka i myszkę, w której faktycznie hamowali do punktu [detekcji]” – powiedział Horner po wydarzeniach z 2022 roku.
FIA zareagowało i w tegorocznym wyścigu nie zobaczymy już takich sytuacji. Punkt detekcji DRS został przesunięty z hamowania do ostatniego zakrętu na jego wyjście, co nie będzie już premiować niecodziennej walki o drugą pozycję w dojeździe do zakrętu numer dwadzieścia siedem.
Nie jest to jednak jedyna zmiana na torze, ponieważ lekkim modyfikacjom, w celu poprawienia widoczności i bezpieczeństwa, uległy także zakręty numer czternaście i dwadzieścia – dwa ślepe zakręty na torze oraz numer dwadzieścia dwa i dwadzieścia trzy, na których dodano dodatkowe tarki mające zmniejszać prędkość o około 50 km/h.
Kierowcy podczas rywalizacji na torze Jeddah Corniche będą korzystali także z dwóch dodatkowych stref DRS, których punkty detekcji zostały rozmieszczone na wyjściu z siedemnastego i na wejściu w dwudziesty drugi zakręt, natomiast punkty aktywacji odpowiednio na wyjściu z dziewiętnastki oraz dwudziestki siódemki.
- Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool