FIA przyjrzy się restrykcjom w komunikacji radiowej podczas okrążenia formującego

Kevin Magnussen - Haas F1 Team / © Haas F1

Międzynarodowa Federacja Samochodowa przyznała, że ma zamiar przyjrzeć się ograniczeniom w komunikacji radiowej między zespołami a kierowcami podczas okrążenia formującego.

Podczas Grand Prix Węgier na torze Hungaroring zespół Haas F1 ściągnął swoich kierowców do boksów pod koniec okrążenia formującego, aby dokonać zmian opon z mokrych na suche, czego powodem były szybko poprawiające się warunki na torze.

Śmiała strategia przyniosła obu zawodnikom punkty, jednak tuż po zakończeniu wyścigu Romain Grosjean i Kevin Magnussen otrzymali po dziesięć sekund kary, co finalnie tylko Duńczykowi dało możliwość pozostania w pierwszej dziesiątce i zdobycie dla zespołu pierwszego punktu.

Guenther Steiner po wyścigu na Węgrzech przyznał, że kara dla jego kierowców nie była "odpowiednia", ponieważ żaden z nich nie zyskał przewagi, wykonując zjazd do boksów, a jedynie zmienił strategię.

Szef zespołu Haas F1 przytoczył także kolizję Alexa Albona i Kevina Magnussena z Grand Prix Wielkiej Brytanii, aby na przykładzie pokazać niekonsekwencje przyznawania kar, tłumacząc, że kierowcy mogą częściej podejmować ryzyko i związane z nimi konsekwencje.

Mowa tu proporcjonalnie o mniejszej karze za znacznie większe konsekwencje, które spotkały Magnussena, który został zmuszony do wycofania się z rywalizacji, natomiast jego przeciwnik, który otrzymał karę za spowodowanie kolizji, dojechał do mety w punktach.

"Nie przeszkadza mi to, jeśli każdy dostaje taką samą 5-sekundową karę, jeśli kogoś wywiezie poza tor, o ile jest to konsekwentne" - wyjaśnił Steiner.

"Jednak potem muszą zdecydować, ponieważ kierowcy mogą ryzykować w takiej sytuacji, czego przyczyną jest zbyt niska kara. Nie chcę aby było więcej kar, chcę po prostu zrozumieć."

Michael Masi, dyrektor wyścigowy FIA powiedział, że organ zarządzający przyjrzy się temu zagadnieniu i jeśli będzie to konieczne, zostaną wprowadzone odpowiednie zmiany.

"To nie była prośba ze strony zespołów, w rzeczywistości to FIA proaktywnie sugerowała, że jest to coś, co wspólnie sprawdzamy i rozumiemy tego definicję oraz jak do tego doszło, więc zostanie to omówione na wszystkich poziomach procesu tworzenia i podejmowania decyzji" - powiedział dyrektor wyścigowy FIA.

"Jeśli są jakieś zmiany, które zostaną uznane za konieczne, zostaną one wprowadzone" - dodał.

Image: © Haas F1