FIA wydaje kolejne silnikowe dyrektywy przy współpracy z Ferrari

FIA wydała dwie nowe regulacje techniczne zaostrzające interpretację przepisów dotyczących zużycia oleju oraz zarządzania układem odzyskiwania energii.
Wprowadzona do regulaminu dyrektywa 0018/20 dotyczy konieczności zastosowania nowego czujnika IVT, którego zadaniem jest monitorowanie przepływu energii elektrycznej wygenerowanej przez układ odzyskiwania energii (ERS).
W pierwszej kolejności nowe czujniki będą musiały zostać zainstalowane w samochodach Mercedesa, Ferrari oraz Red Bulla, jako trzech najlepszych zespołów ubiegłego sezonu, natomiast pozostałe ekipy otrzymają więcej czasu na przeprowadzenie tej modyfikacji.
Dyrektywa 0019/20 odnosi się do zagwarantowania przez zespoły przestrzegania limitu zużycia oleju silnikowego na poziomie 0,3 litra / 100 km i zawiera zbiór procedur pomiarowych, jakie może wykorzystać FIA w celu weryfikacji tego parametru, nie wykluczając pomiaru ilości oleju wlewanego do silnika.
Uważa się, że te dyrektywy są owocem porozumienia pomiędzy Ferrari oraz FIA. Porozumienie to zostało wypracowane na skutek kontroli, którą FIA przeprowadziło w sprawie jednostki napędowej Ferrari 064 pod koniec 2019 roku.
W oświadczeniu poinformowano, że Scuderia Ferrari weźmie aktywny udział w projektowaniu nowego systemu pomiarowego, służącego FIA do kontroli przestrzegania określonych regulaminem technicznym parametrów pracy jednostki napędowej.
“FIA i Scuderia Ferrari zgodziły się na szereg zobowiązań technicznych, które poprawią monitorowanie wszystkich jednostek napędowych w Formule 1 podczas nadchodzących sezonów mistrzostw świata, a także pomogą FIA w innych obowiązkach regulacyjnych dotyczących Formuły 1 oraz w badaniach dotyczących emisji dwutlenku węgla, a także paliw zrównoważonych.”
- Image: © Motorsport Grand Prix