FIA zwiększa limit wydatków dla zespołów F1 podczas sprintów w sezonie 2023

Grand Prix Brazylii / © Alfa Romeo F1 Team Orlen / DPPI

FIA potwierdziła, iż od nadchodzącej kampanii zwiększy limit wydatków zespołów podczas sprintów ze 150 tysięcy dolarów do 300 tysięcy dolarów, usuwając przy tym dodatek na naprawę drobnych szkód poniesionych w trakcie wyścigu sprinterskiego.

Po spotkaniu przedstawicieli Międzynarodowej Federacji Samochodowej w Bolonii, na którym uzgodniono między innymi lokalizację trzech dodatkowych sprintów kwalifikacyjnych, przedstawiono aktualizację regulaminu finansowego na sezon 2023.

Organ zarządzający ogłosił zwiększenie ze 150 tysięcy dolarów do 300 tysięcy dolarów limitu wydatków dla każdego zespołu startującego w sprincie kwalifikacyjnym, jednak ekipy nie będą mogły już wykorzystać dodatkowych 100 tysięcy dolarów przeznaczanych na naprawę drobnych uszkodzeń i szkód materialnych.

„Światowa Rada zatwierdziła kilka aktualizacji i wyjaśnień do regulaminu finansowego na lata 2023 oraz 2024, w tym zwiększenie dodatku podczas każdego sprintu ze 150 tysięcy dolarów do 300 tysięcy dolarów od 2023 roku, a także zniesienie wszelkich późniejszych odszkodowań za szkody wypadkowe poniesione podczas sprintu” – czytamy w oświadczeniu.

WMSC ogłosiła również, iż ulepszona zostanie od 2024 roku strefa nad głową kierowcy, a zmiana ta wynika z dochodzenia przeprowadzonego przez FIA w związku z wypadkiem Zhou Guanyu na Silverstone.

Modyfikacje zostały już wdrożone na najbliższą kampanię poprzez dostosowanie testów homologacyjnych, jednak FIA obiecuje, że od 2024 roku będzie można zaobserwować, znaczne polepszenie wymaganej wytrzymałości.

„Te modyfikacje oznaczają, iż obciążenia testowe są stosowane bardziej horyzontalnie, wymagane jest lepsze mocowanie do struktury podwozia.”

Image: © Alfa Romeo F1 Team Orlen / DPPI