Formuła 1 generuje ogromne zyski w drugim kwartale 2022 roku

Grand Prix Węgier / © Scuderia Ferrari

Formuła 1 poinformowała, iż w drugim kwartale tego roku królowa motorsportu wygenerowała siedemset czterdzieści cztery miliony dolarów przychodu, co stanowi około pięćdziesięcioprocentowy wzrost w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku.

Finanse sportu od zeszłego roku są na najlepszej drodze do unormowania się, po tym, jak doznały znacznego pogorszenia w związku z pandemią Covid-19.

Najnowsze dane dotyczące Formuły 1, dodając trzysta sześćdziesiąt milionów dolarów zysku za pierwszy kwartał 2022 roku, podnoszą sześciomiesięczny przychód królowej motorsportu do miliarda i stu czterech milionów dolarów.

Patrząc na wynik finansowy sportu, dochód operacyjny wyniósł czterdzieści dziewięć milionów dolarów. Dla porównania, od kwietnia do czerwca 2021 roku seria poniosła straty w wysokości czterdziestu trzech milionów dolarów.

„Sezon 2022 Formuły 1 nadal ustanawia rekord, ponieważ widzieliśmy ekscytujące akcje i nieprzewidywalne wyniki na torze” – powiedział dyrektor generalny F1 Stefano Domenicali.

„Przyciągamy fanów na wyścigi i na wszystkie nasze platformy. Robimy znaczące postępy, pracując ze wszystkimi naszymi interesariuszami, jak również z zespołami, promotorami, FIA i partnerami biznesowymi, aby osiągnąć nasz cel, jakim jest całkowite wyeliminowanie emisji dwutlenku węgla do 2030 roku.”

W drugim kwartale sezonu 2022 i 2021 odbyło się siedem rund mistrzostw świata. Frekwencja rosła w rekordowym tempie dzięki złagodzeniu ograniczeń Covidowych na całym świecie, jednak dużo ważniejszy w tej sprawie okazał się wzrost ogólnej liczby fanów Formuły 1.

Płatności zespołów w opisywanym czasie zwiększyły się z trzystu ośmiu do trzystu sześćdziesięciu ośmiu milionów dolarów, podczas gdy przychody z promocji wyścigów, opłaty za prawa medialne i należności od sponsorów wzrosły o trzydzieści pięć procent z czterystu sześćdziesięciu czterech do sześciuset dwudziestu ośmiu milionów dolarów.

„Zyski z promocji wyścigów spotęgowały się ze względu na wyższe opłaty generowane z miksu organizowanych imprez i umownych podwyżek opłat” – stwierdziła Formuła 1.

„Prawa medialne rozszerzyły się ze względu na wzrost przychodów z abonamentów F1 TV oraz opłat wynikających z nowych i odnowionych umów kontraktowych. Zarobki ze sponsoringu natomiast powiększyły się dzięki uznaniu przychodów od nowych sponsorów i tych generowanych z różnego rodzaju organizowanych wydarzeń.”

Image: © Scuderia Ferrari