Fuoco po wywalczeniu pole position do 1000 Miles of Sebring: Myślę, że kluczowa była temperatura toru

Ferrari AF Corsę #50 / © Scuderia Ferrari

Antonio Fuoco, który dla Ferrari zdobył pierwsze pole startowe w klasie Hypercar, przyznał, że ważną rolę w wywalczeniu pole position do 1000 Miles of Sebring odegrał stan toru.

„Zdobycie pole position jest naprawdę niewiarygodne” – powiedział Antonio Fuoco. „Chcę podziękować całemu zespołowi zaangażowanemu tutaj i w Maranello, za niezwykły wysiłek w ostatnich ośmiu miesiącach. Jestem dumny z nich wszystkich i nie mogę się doczekać rywalizacji.”

„Miałem wrażenie, że to było dobre okrążenie, było wystarczające, ale popełniłem kilka małych błędów w niektórych zakrętach” – przyznał Fuoco po zakończonej sesji. „Ogólnie jednak było całkiem w porządku. Próbowałem poprawić się na drugim kółku, ale tak się nie stało, więc zwolniłem i wróciłem do boksów.”

Włoch podkreślił, że ważnym czynnikiem podczas czwartkowej sesji kwalifikacyjnej był stan toru, który różnił się w porównaniu z treningowymi jazdami.

„Myślę, że kluczowa była temperatura toru, ponieważ dość mocno spadła. Więc na pewno, z chłodniejszą nawierzchnią, pętla jest szybsza. Uważam więc, że mocno się poprawiliśmy ze względu na stan obiektu.”

Fuoco potwierdził także, że Ferrari przeprowadziło symulację kwalifikacji w treningach, jednak dopiero podczas czasówki było w stanie pokazać, że potrafi sięgnąć po pole position.

„Tak. Próbowaliśmy [pojechać symulację kwalifikacji] podczas wolnych treningów z drugim samochodem, ale powiedzmy, że dość trudno jest znaleźć spokojne okrążenie. W kwalifikacjach jednak jest inaczej.”

„Myślę więc, że zebraliśmy to wszystko razem i pokazaliśmy nasz potencjał w tej chwili.”

Włoch dodał, że podczas piątkowego wyścigu, który odbędzie się na dystansie 1000 mil, zarządzanie oponami odegra główną rolę w walce o wysokie pozycje.

„Jutro [w piątek] wyruszymy z pole position i postaramy się dać z siebie wszystko, wiedząc, że wyścig będzie długi i będziemy ścigać się na torze takim jak Sebring, który jest bardzo wymagający dla samochodu.”

„Biorąc pod uwagę wysokie temperatury po południu, zarządzanie oponami będzie kluczowym czynnikiem podczas rywalizacji.”

Image: © Scuderia Ferrari