Gerhard Berger zainteresowany koncepcją samochodów wyścigowych napędzanych wodorem

HYRAZE / © HWA AG

Szef serii DTM Gerhard Berger przyznał, że nowy projekt o nazwie HYRAZE przedstawiony na początku tego tygodnia "ma sens" i jego partnerzy są w stanie zapewnić mu w przyszłości sukces.

Organizacje ADAC, DMSB, HWA AG, Schaeffler AG i WESA ogłosiły wspólnie stworzenie nowej koncepcji opartej na napędzie wodorowym, będącej najnowszym krokiem w kierunku serii wyścigowych, wykorzystujących alternatywne źródła energii. W działania zaangażowany jest również były szef DTM Hans-Werner Aufrecht.

Projekt HYRAZE został przedstawiony z futurystyczną wizją nadwozia oraz stale rozwijanym układem napędowym zasilanym wodorem. Celem jest rozpoczęcie serii w 2023 roku, z możliwością przekształcenia w mistrzostwa świata w 2025 roku.

Biorąc pod uwagę skalę oraz firmy i organizacje biorące udział w projekcie, pojawiły się sugestie, że producenci i partnerzy zaangażowani obecnie w DTM mogą być w przyszłości zainteresowani tą koncepcją.

"Z wielkim zainteresowaniem śledzę wszystkie innowacje i koncepcje związane z przyszłością motoryzacji. Dla mnie jest całkowicie jasne, że sport motorowy musi przejść poważną transformację, aby lepiej pokazać swoje działania w zakresie zrównoważonego rozwoju zwłaszcza tych serii, w których biorą udział producenci. Dzięki temu staną się jednocześnie pionierem w zakresie rozwoju i technologii stosowanych w samochodach seryjnych" – tłumaczył Gerhard Berger.

Austriak uważa, że zaangażowanie Aufrechta i HWA jest szczególnie mocnym fundamentem nowej koncepcji.

"Wraz z Hansem-Wernerem Aufrechtem mają na czele przedsiębiorcę i wizjonera, którego zawsze bardzo ceniłem. Niejednokrotnie udowodnił on, że z powodzeniem urzeczywistnia swoje pomysły" – podkreślił Berger.

Szef DTM dodał także, że przekształcenie do 2023 roku obecnie przedstawionej koncepcji w niezawodny i bezpieczny samochód wyścigowy to ogromne wyzwanie, ale jest to konieczne w celu zapewnienia bardziej ekologicznych rozwiązań w tej dziedzinie.

"Jak dla mnie ramy czasowe są niezwykle ambitne, ale myślę, że projekt ma sens. Jestem przekonany, że technologia wodorowa będzie odgrywać znaczącą rolę w przyszłości."

Przed wycofanie się Audi z DTM, przewodniczący serii planowali w 2022 roku wprowadzenie do układów napędowych technologii hybrydowej. Szef Audi Motorsport Dieter Gass przyznał w ostatnim czasie, że zamiast tego producent skupia się obecnie na rozwoju samochodów elektrycznych.

"O tym, która technologia stanowi przełom i zapewni kibicom najwięcej emocji, przekonamy się za kilka lat. Kto odniesie sukces w urzeczywistnieniu swojego projektu, da przykład innym. Z mojej perspektywy fakt, że w koncepcję HYRAZE zaangażowani są partnerzy od lat uczestniczący w sporcie motorowym, jest bardzo dobrym punktem wyjścia. Chciałbym w niedalekiej przyszłości zobaczyć w wyścigach samochód napędzany wodorem" – podsumował Gerhard Berger.

Władze serii DTM pracują obecnie nad przedstawieniem nowych przepisów na przyszły rok. Jak na razie najbardziej prawdopodobną opcją jest format oparty na serii aut GT3.

Image: © HWA AG