Glickenhaus ogłasza pełen skład kierowców na nadchodzący sezon FIA WEC

Pipo Derani, Romain Dumas i Olivier Pla uzupełnili skład kierowców zespołu Scuderia Cameron Glickenhaus, który w nadchodzącym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata planuje wystawić dwa samochody nowopowstałej klasy Le Mans Hypercar. Zawodnicy dołączą do wcześniej potwierdzonych Richarda Westbrooka, Franka Mailleuxa, Gustavo Menezesa i Ryana Briscoe.
Obsady poszczególnych samochodów nie zostały jeszcze ogłoszone, a zespół utrzymuje podjęcie współpracy ze wszystkimi siedmioma kierowcami, pomimo dostępności tylko sześciu pełnoetatowych miejsc.
Scuderia Cameron Glickenhaus czerpie z doświadczenia zawodników startujących głównie w seriach FIA WEC oraz IMSA WeatherTech SportsCar Championship, w tym zwycięzców takich wyścigów długodystansowych jak Daytona, Sebring, czy Michelin Raceway Road Atlanta.
Trzykrotny zwycięzca wyścigu Mobil 1 Twelve Hours of Sebring, Pipo Derani ponownie wraca do najwyższej klasy prototypów WEC. We wcześniejszych latach zanotował występ w samochodzie LMP1 zespołu Rebellion Racing oraz Ligier JS P2 ekipy Extreme Speed Motorsports.
Będzie to także udany powrót dla francuskiego kierowcy Oliviera Pla, który w przeszłości zajął dwukrotnie drugie miejsce w klasyfikacji kierowców LMP2 oraz był członkiem programu Ford GT w Mistrzostwach Świata.
Drugi z Francuzów, Romain Dumas, odniósł w 2016 roku swoje drugie zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, umacniając się na pozycji lidera i ostatecznie zdobył Mistrzostwo Świata kierowców w kategorii LMP1.
Richard Westbrook tymczasem po raz pierwszy będzie uczestniczył w pełnym sezonie FIA WEC. Brytyjczyk miał okazję ścigać się już wcześniej w 24H Le Mans i 8 Hours of Bahrain dla zespołu Aston Martin Racing.
Kolejny z zawodników, Gustavo Menezes, zaliczył już udane występy w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, zajmując w sezonie 2019-2020 z zespołem Rebellion Racing trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców.
Dla Ryana Briscoe będzie to pierwszy sezon w najwyższej kategorii wyścigów długodystansowych. Jednak Australijczyk zdobył już niezbędne doświadczenie m.in. w serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship, gdzie w zeszłym sezonie zdobył tytuł wicemistrza.
Frank Mailleux od kilku lat jest kluczowym kierowcą zespołu Scuderia Cameron Glickenhaus podczas 24-godzinnych wyścigów na torze Nürburgring. Mailleux oraz Westbrook wchodzili w skład zespołu, który zajął czternaste miejsce w ubiegłorocznym wyścigu na niemieckim torze, po raz pierwszy wystawiając nową konstrukcję SCG 004C GT.
"Marzyłem o ściganiu się w Le Mans od jedenastego roku życia" – powiedział założyciel i właściciel SCG, Jim Glickenhaus.
"Jesteśmy dumni z każdego kierowcy, który dołączył do naszego zespołu. Naszą walkę z innymi zespołami porównałbym do walki Dawida z Goliatem. Nasza historia pokazuje, że mierzymy znacznie wyżej, niż wydawałoby się to możliwe. Ścigamy się, by wygrywać" – dodał.
Scuderia Cameron Glickenhaus dąży obecnie do znalezienia się na starcie otwierającej sezon rundy WEC w Portimao 4 kwietnia. Testy obu samochodów zaplanowane są natomiast na połowę marca i mają odbyć się na włoskim torze Vallelunga.
Dyrektor generalny WEC, Frederic Lequien, skomentował: "To bardzo zachęcające widzieć, jak Glickenhaus robi stały postęp w zakresie swojego nowego Hypercara. Skład kierowców zespołu jest imponujący, a ich wspólne doświadczenie w wyścigach długodystansowych wniesie wiele emocji do całej rywalizacji. Z niecierpliwością czekamy na powitanie zespołu Glickenhaus w 2021 roku."
- Image: © IMSA / LAT Images, Porsche AG