Glickenhaus Racing na czele pierwszego treningu 1000 Miles of Sebring

Glickenhaus Racing #708 / © FIA WEC

Romain Dumas z zespołu Glickenhaus Racing #708 okazał się najszybszym zawodnikiem podczas pierwszego treningu 1000 Miles of Sebring, wyprzedzając dwa inne składy startujące w klasie Le Mans Hypercar.

Francuz swoje najlepsze kółko toru Sebring Raceway pokonał w czasie 1:49.738, co pozwoliło o ponad pół sekundy wyprzedzić ekip Alpine Elf #36, w której najlepszy wynikiem mógł poszczycić się Matthieu Vaxiviere.

Czołową trójkę uzupełnił tymczasem Sebastien Buemi z Toyoty Gazoo Racing #8, który do lidera pierwszej sesji treningowej stracił 0.529 sekundy i był wolniejszy od Alpine o jedynie cztery tysięczne sekundy.

W klasie LMP2 tempo nadawał natomiast Ferdinand Habsburg z ekipy Realteam by WRT #41, okrążając pętlę w Stanach Zjednoczonych z czasem 1:50.477.

Na drugiej lokacie uplasowali się natomiast, debiutujący w serii FIA WEC, reprezentanci ekipy Prema Orlen Team z Robertem Kubicą na pokładzie. Najszybszym był jednak Louis Deletraz, który do prowadzącego Austriaka stracił 0.591 sekundy.

Mistrz serii European Le Mans Series zdołał jednak utrzymać za sobą Paula di Restę z United Autosports #23 (1:51.218) oraz drugi skład WRT, który stracił niecałe pół sekundy.

Czołową piątkę klasy zamknęła ekipa Algarve Pro Racing #45, która uzyskała wynik w postaci 1:51.683 i okazała się najszybszą w Pro/Am.

Polski zespół Inter Europol Competition #34 pierwszy trening zakończył dopiero na jedenastej lokacie. Śmiechowski, Scherer i Gutierrez najszybsze okrążenie pokonali w 1:52.682, co dało im ponad dwusekundową stratę do lidera kategorii.

W LMGTE Pro równych sobie nie miał natomiast skład Porsche GT, który zajął dwie pierwsze lokaty.

Najszybszym był Kevin Estre w Porsche oznaczonym numerem #92, który pętlę Sebring okrążył w 1:58.827, wyprzedzając siostrzaną ekipę o zaledwie 0.054 sekundy.

Trzeci wynik należał do zespołu Corvette Racing z numerem 64 (1:59.839), który znalazł się przed dwoma Ferrari ekipy AF Corse.

W najniższej kategorii Am najlepszym okazał się Mateo Cairoli z Project Team 1 #46. Włoch najszybsze okrążenie pokonał w 1:58.906, co dało pozycję lidera w swojej klasie, a także umożliwiło znaleźć się w najszybszej trójce wszystkich aut GT.

Z drugim wynikiem pierwsze przygotowania do piątkowej rywalizacji zakończyła ekipa Dempsey-Proton Racing #88 (1:59.871), a czołową trójkę zamknęli Northwest AMR #98 w Astonie Martinie Vantage AMR (2:00.253).

60-minutową sesję przerwały jednak opady deszczu, które zmusiły prawie wszystkie ekipy do powrotu do boksów na dwadzieścia minut przed końcem treningu. Ekipy ostatecznie powróciły na pętlę dziesięć minut przed zakończeniem przygotowań, jednak żaden z samochodów nie zdołał poprawić swojego wcześniejszego rezultatu.

Wyniki pierwszej sesji treningowej:

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 708 O. PLA / R. DUMAS / R. BRISCOE Glickenhaus Racing LMH 1:49.738 16
2. 36 A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE Alpine Elf Team LMH 1:50.263 8 0.525
3. 8 S. BUEMI / B. HARTLEY / R. HIRAKAWA Toyota Gazoo Racing LMH - H 1:50.267 25 0.529
4. 41 R. ANDRADE / F. HABSBURG / N. NATO Realteam by WRT LMP2 1:50.477 22 0.739
5. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMH - H 1:50.633 22 0.895
6. 9 R. KUBICA / L. DELETRAZ / L. COLOMBO Prema Orlen Team LMP2 1:51.068 25 1.330
7. 23 P. DI RESTA / O. JARVIS / J. PIERSON United Autosports USA LMP2 1:51.218 17 1.480
8. 31 S. GELAEL / R. FRIJNS / R. RAST Team WRT LMP2 1:51.533 24 1.795
9. 45 S. THOMAS / J. ALLEN / R. BINDER Algarve Pro Racing LMP2 1:51.683 23 1.945
10. 1 L. WADOUX / S. OGIER / C. MILESI Richard Mille Racing Team LMP2 1:52.056 6 2.318
11. 22 P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / W. OWEN United Autosports USA LMP2 1:52.070 18 2.332
12. 28 O. RASMUSSEN / E. JONES / J. ABERDEIN Jota LMP2 1:52.193 23 2.455
13. 35 J. LAHAYE / M. LAHAYE / F. HERIAU Ultimate LMP2 P/A 1:52.360 20 2.622
14. 5 D. CAMERON / E. COLLARD / F. NASR Team Penske LMP2 1:52.614 16 2.876
15. 34 J. SMIECHOWSKI / F. SCHERER / E. GUTIERREZ Inter Europol Competition LMP2 1:52.682 21 2.944
16. 44 M. KONOPKA / M. BECHE / T. VAN DER HELM ARC Bratislava LMP2 P/A 1:52.772 15 3.034
17. 83 F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA AF Corse LMP2 P/A 1:52.783 16 3.045
18. 38 R. GONZALEZ / A. DA COSTA / W. STEVENS Jota LMP2 1:52.975 19 3.237
19. 10 N. MÜLLER / R. CULLEN / M. ROCKENFELLER Vector Sport LMP2 1:53.650 22 3.912
20. 92 M. CHRISTENSEN / K. ESTRE Porsche GT Team LMGTE Pro 1:58.827 17 9.089
21. 91 G. BRUNI / R. LIETZ Porsche GT Team LMGTE Pro 1:58.881 20 9.143
22. 46 M. CAIROLI / M. PEDERSEN / N. LEUTWILER Team Project 1 LMGTE Am 1:58.906 18 9.168
23. 64 T. MILNER / N. TANDY Corvette Racing LMGTE Pro 1:59.839 19 10.101
24. 88 F. POORDAD / P. LINDSEY / J. ANDLAUER Dempsey-Proton Racing LMGTE Am 1:59.871 22 10.133
25. 98 P. DALLA LANA / D. PITTARD / N. THIIM Northwest AMR LMGTE Am 2:00.253 17 10.515
26. 56 B. IRIBE / O. MILLROY / B. BARNICOAT Team Project 1 LMGTE Am 2:00.283 16 10.545
27. 51 A. PIER GUIDI / J. CALADO AF Corse LMGTE Pro 2:00.298 20 10.560
28. 77 C. RIED / S. PRIAULX / H. TINCKNELL Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 2:00.479 15 10.741
29. 71 F. DEZOTEUX / P. RAGUES / G. AUBRY Spirit of Race LMGTE Am 2:00.563 23 10.825
30. 52 M. MOLINA / A. FUOCO AF Corse LMGTE Pro 2:01.037 10 11.299
31. 60 C. SCHIAVONI / M. CRESSONI / G. FISICHELLA Iron Lynx LMGTE Am 2:01.557 16 11.819
32. 33 B. KEATING / F. LATORRE / M. SØRENSEN TF Sport LMGTE Am 2:01.683 20 11.945
33. 85 R. FREY / M. GATTING / S. BOVY Iron Lynx LMGTE Am 2:01.942 17 12.204
34. 777 S. HOSHINO / T. FUJII / C. FAGG D'Station Racing LMGTE Am 2:02.183 22 12.445
35. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / N. CASSIDY AF Corse LMGTE Am 2:04.002 15 14.264
36. 21 S. MANN / C. ULRICH / T. VILANDER AF Corse LMGTE Am - 0 -
Image: © FIA WEC