Goodyear wyłącznym dostawcą opon do samochodów LMP2 w FIA WEC i ELMS od 2021 roku

Firma Goodyear pracuje obecnie nad programem dostaw opon na przyszłoroczne serie FIA World Endurance Championship i European Le Mans Series. Amerykańska marka, która w dużym stopniu opiera swoją działalność na europejskim motorsporcie, podpisała trzyletnią umowę z francuskim Automobile Club de l’Ouest na wyłączną dostawę opon do samochodów klasy LMP2 startujących w WEC i ELMS.
Obejmie to również wszystkie konstrukcje tej klasy startujące w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Nową kategorię Hypercar zaopatrzy natomiast firma Michelin.
Kierownik ds. wyścigów długodystansowych firmy Goodyear, Mike McGregor wyjaśnił, że wykorzystali oni całe zdobyte do tej pory doświadczenie, aby jak najlepiej przygotować się do rozszerzonego programu dostaw w przyszłym roku. Oprócz obecności w seriach WEC i ELMS, amerykański producent opon uczestniczy także w FIA WTCR oraz British Touring Car Championship.
"Staramy się zbierać jak najwięcej doświadczenia, biorąc udział we wszystkich tych seriach, z Le Mans na czele. W najbliższym czasie planujemy testy opon na torze w Portimao do aut klasy GTE i LMP2, startujących w serii European Le Mans Series. Stamtąd jedziemy do Aragonii na kolejne kilka dni testów. Staramy się wykorzystać każdą możliwą okazję, aby jak najlepiej przygotować nasze produkty" – powiedział McGregor.
"W przyszłym roku planujemy wprowadzić całkowicie nowy pakiet ogumienia. Będzie on obejmował opony na mokrą nawierzchnię, opony przejściowe i trzy rodzaje slicków. Mam nadzieję, że nadchodzące testy dostarczą nam jak najwięcej danych, które będziemy mogli bezpośrednio przełożyć na osiągi w przyszłym sezonie" – dodał.
Goodyear planuje pierwsze dostawy opon dla zespołów w styczniu 2021 roku, dzięki temu ekipy będą miały wystarczająco dużo czasu na poznanie charakterystyki nowego ogumienia przed startem sezonu WEC, który planowany jest w marcu.
Nowa umowa wymaga również znacznego zwiększenia zasobów ludzkich amerykańskiego producenta, ponieważ liczba zaopatrywanych samochodów w odniesieniu do obecnej sytuacji znacznie wzrośnie.
W tym sezonie z opon Goodyear korzystają dwie ekipy regularnie startujące w FIA WEC – Jota Sport wystawiająca konstrukcję Oreca 07 Gibson oraz Jackie Chan DC Racing. Firma zaopatruje również cztery z piętnastu samochodów klasy LMP2 startujących w ELMS.
"Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że udało nam się podpisać tę umowę. Gdy wszystko zostało już potwierdzone, od razu zaczęliśmy szkolić naszych pracowników. Kupiliśmy także nowe przyczepy do przewozu opon oraz mobilne biuro mogące pomieścić kilkunastu inżynierów obsługujących tor. Przygotowujemy całą infrastrukturę tak, aby zapewnić jak najlepsze wsparcie dla zespołów" – wyjaśnił Mike McGregor.
McGregor dodał również, że powrót Goodyeara do wyścigów długodystansowych był dla nich „świetną nauką” i jest zadowolony z dotychczasowych osiągnięć zespołów, które zaopatrują.
Zespół Jota Sport zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji FIA WEC w klasie LMP2 i w obecnym sezonie aż czterokrotnie stawał na podium. Ekipa Panis Racing startująca w ELMS jest piąta w ogólnej klasyfikacji.
"W miarę dynamicznego rozwoju i zmian w świecie motorsportu, musimy za tym podążać. Chcemy stworzyć oponę, która będzie wytrzymalsza i będzie miała jeszcze lepsze osiągi. To jest nasz cel na przyszły sezon" – podsumował.
- Image: © Goodyear