GP 70-lecia F1: Lewis Hamilton z najlepszym czasem w drugim treningu

Lewis Hamilton uzyskał najszybszy czas drugiego treningu przed Grand Prix 70-lecia F1, potwierdzając dominację zespołu z Brackley.
Druga sesja treningowa przed Grand Prix 70-lecia F1 rozpoczęła się przy bardzo wysokich temperaturach powietrza i asfaltu wynoszących odpowiednio 29 i 43°C. Jako pierwsi na torze pojawili się zawodnicy zespołu Haas oraz Daniel Ricciardo. Kierowcy Haasa odnotowali także pierwsze czasy okrążeń. Kevin Magnussen uzyskał wynik 1:28.097, który wkrótce został jednak poprawiony przez zawodnika AlphaTauri Daniiła Kwiata (1:27.468).
Po upływie pierwszych 15 minut czasy okrążeń uzyskało siedmiu zawodników. Najszybszym z nich był Lance Stroll (1:27.179), który wyprzedzał Daniiła Kwiata (1:27.468) oraz Daniela Ricciardo (1:27.736). Co ciekawe, czas Strolla został wkrótce poprawiony przez jego tymczasowego zespołowego partnera Nico Hulkenberga, który podobnie jak Kanadyjczyk, korzystał z miękkich opon, uzyskując czas 1:27.130.
Od mocnego akcentu swój udział w pierwszym treningu rozpoczął Valtteri Bottas. Fin już w trzecim mierzonym okrążeniu, korzystając z pośredniej mieszanki opon, uzyskał czas 1:25.917, wyprzedzając Nico Hulkenberga o 1.21 sekundy.
W początkowej części treningu kierowcom dawała się we znaki wysoka temperatura, która powodowała problemy z przegrzewaniem się ogumienia, na co przez radio skarżyli się między innymi Kevin Magnussen oraz Pierre Gasly.
Po trzydziestu minutach wszyscy zawodnicy odnotowali już czas okrążenia. Najszybszym kierowcą w tym momencie był Lewis Hamilton (1:25.911), który o 0.006 sekundy wyprzedzał Bottasa (1:25.917) oraz Verstappena (1:26.488). Pierwszą piątkę uzupełnili także Nico Hulkenberg (1:26:922) i Lando Norris (1:26.974). Najwolniejsze tempo w tej części treningu prezentowali z kolei kierowcy zespołu Alfa Romeo: Kimi Raikkonen (1:28.337) oraz Antonio Giovinazzi (1:28.436).
Co ważne podczas drugiej sesji treningowej odwołany został test nowych opon Pirelli przygotowywanych na przyszły sezon. Kierowcy mieli podczas tej sesji poświęcić po 30 minut na przejazdy z nowymi oponami, jednakże test ten został przesunięty na piątkowe treningi przed Grand Prix Hiszpanii.
Przez cały czas na torze panował spory ruch, a wielu kierowców ćwiczyło przejazdy kwalifikacyjne, korzystając z miękkich opon.
Po upływie połowy czasu drugiego treningu na czele tabeli niezmiennie znajdował się duet kierowców Mercedesa. Lewis Hamilton (1:25.606) i Valtteri Bottas (1:25.782) znajdowali się przed Maxem Verstappenem (1:26.488) oraz duetem Racing Point – Lancem Strollem (1:26.501) i Nico Hulkenbergiem (1:26.746). Do drobnych roszad doszło w dole tabeli, gdzie dwa ostatnie miejsca zajmowali Nicolas Latifi (1:27.683) oraz Antonio Giovinazzi (1:27.955).
Druga część treningu upłynęła głównie pod znakiem długich przejazdów. Podczas jednego z nich Nico Hulkenberg, podobnie jak przed tygodniem, skarżył się przez radio na kłopoty z fotelem. Tym razem jednak nie odczuwał dyskomfortu, lecz wyczuł przemieszczanie się fotela. Problemy te nie były jednak poważne, ponieważ po zgłoszeniu komunikatu swojemu inżynierowi, Hulkenberg nadal kontynuował jazdę.
W samej końcówce sesji pech dopadł Sebastiana Vettela. Uszkodzeniu w jego Ferrari uległ silnik, w wyniku czego, doszło do dużego wycieku cieczy roboczych. Zatrzymanie na poboczu toru samochodu spowodowało ogłoszenie żółtych flag, a następnie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa. Służby porządkowe szybko jednak uporały się z usunięciem czerwonego bolidu i na cztery minuty przed końcem sesji kierowcy mogli wrócić do swoich zajęć na torze.
Przygoda Vettela nie była jednak jedyną w końcówce sesji. Tuż po zakończeniu wirtualnej neutralizacji na torze pojawiły się czerwone flagi za sprawą samochodu Antonio Giovinazziego, który zatrzymał się w niebezpiecznym dla innych kierowców miejscu. Sesja finalnie nie została zakończona.
Najszybszym zawodnikiem drugiego treningu okazał się Lewis Hamilton (1:25.606). Brytyjczyk wyprzedził swojego zespołowego kolegę Bottasa (1:25.782) oraz Daniela Ricciardo (1:26.421). Dalsze miejsca zajęli Max Verstappen (1:26.437) oraz Lance Stroll (1:26.501) i Nico Hulkenberg (1:26.746).
Dolna część tabeli tradycyjnie okupowana była przez kierowców Haasa, Alfy Romeo oraz Williamsa. Kimi Raikkonen (1:27.535) wyprzedził kolejno Kevina Magnussena (1:27.582), Nicolasa Latifiego (1:27.683) oraz Antonio Giovinazziego (1:27.955).
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 1:25.606 | 22 | |
2. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 1:25.782 | 22 | 0.176 |
3. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault DP World F1 Team | 1:26.421 | 29 | 0.815 |
4. | 33 | Max Verstappen | Aston Martin Red Bull Racing | 1:26.437 | 15 | 0.831 |
5. | 18 | Lance Stroll | BWT Racing Point F1 Team | 1:26.501 | 24 | 0.895 |
6. | 27 | Nico Hulkenberg | BWT Racing Point F1 Team | 1:26.746 | 26 | 1.140 |
7. | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | 1:26.812 | 32 | 1.206 |
8. | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | 1:26.867 | 26 | 1.261 |
9. | 55 | Carlos Sainz | McLaren F1 Team | 1:26.918 | 24 | 1.312 |
10. | 31 | Esteban Ocon | Renault DP World F1 Team | 1:26.928 | 25 | 1.322 |
11. | 23 | Alexander Albon | Aston Martin Red Bull Racing | 1:26.960 | 25 | 1.354 |
12. | 26 | Daniil Kvyat | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:27.002 | 33 | 1.396 |
13. | 10 | Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:27.128 | 31 | 1.522 |
14. | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | 1:27.198 | 30 | 1.592 |
15. | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | 1:27.294 | 28 | 1.688 |
16. | 63 | George Russell | Williams Racing | 1:27.320 | 31 | 1.714 |
17. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo Racing Orlen | 1:27.535 | 30 | 1.929 |
18. | 20 | Kevin Magnussen | Haas F1 Team | 1:27.582 | 28 | 1.976 |
19. | 6 | Nicholas Latifi | Williams Racing | 1:27.683 | 32 | 2.077 |
20. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing Orlen | 1:27.955 | 26 | 2.349 |
- Image: © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images