GreenGT wyłącznym dostawcą wodorowych układów napędowych do prototypów startujących w 24H Le Mans w 2024 roku

Automobile Club de l'Ouest umacnia swoją współpracę z GreenGT, wybierając szwajcarską firmę na wyłącznego dostawcę układów napędowych do prototypów wodorowo-elektrycznych, które będą konkurować w 24-godzinnym wyścigu Le Mans od 2024 roku. Tym samym dołączą oni do Plastic Omnium (zbiorniki paliwa) i Red Bull-Oreca (podwozie) jako dostawca technologii dla nowej klasy wyścigów długodystansowych.
GreenGT zajmuje się projektowaniem oraz wytwarzaniem produktów mających zastosowanie w dziedzinach opierających swoją działalność na alternatywnych źródłach energii. Od czasu powstania w 2008 roku jest obecna w rozmaitych gałęziach przemysłu i motoryzacji.
Szwajcarzy, przy ścisłej współpracy z ACO, dostarczą kompletny układ napędowy, tj. silnik, skrzynię biegów oraz akumulator do każdego samochodu klasy wodorowej. Natomiast takie podzespoły, jak ogniwa paliwowe, oprogramowanie sterujące pracą silnika, sprężarki i układ chłodzenia będą otwarte na rozwój ze strony poszczególnych ekip.
Jak podkreśla prezes Automobile Club de l'Ouest, Pierre Fillon, jest to kolejny krok w kierunku zrównoważonej mobilności.
"Nadchodząca klasa samochodów napędzanych wodorem naprawdę nabiera kształtów. GreenGT był dla nas oczywistym wyborem. Pracowaliśmy razem już od kilku lat, a wiedza, którą zdobyliśmy, dzięki projektowi MissionH24, przyniesie korzyści na wielu płaszczyznach."
"Wiemy, dokąd chcemy zmierzać, a ACO jest zdeterminowane do podjęcia współpracy z najlepszymi firmami z branży, aby osiągnąć cel, jakim jest wniesienie rzeczywistego wkładu w zrównoważoną mobilność."
Christophe Ricard, prezes GreenGT, dodał: "Nieco ponad dwa lata temu ACO i GreenGT uruchomiły MissionH24 z myślą o wprowadzeniu kategorii wodorowej podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2024 roku. Dziś jesteśmy dumni, że możemy dołączyć do wybitnych ekspertów motoryzacyjnych takich jak Oreca, Red Bull Advanced Technologies i Plastic Omnium jako jeden z dostawców dla tej klasy. Wyzwanie jest wielkie, podobnie jak nasza determinacja, aby mu sprostać."
W 2018 roku Automobile Club de l'Ouest i GreenGT uruchomiły program MissionH24, aby utorować drogę dla kategorii samochodów napędzanych wodorem w 24-godzinnym wyścigu Le Mans od 2024 roku.
- Image: © MissionH24