Guenther najszybszym kierowcą przedsezonowych testów Formuły E

Maximilian Guenther z BMW i Andretti Motorsport uzyskał najszybszy czas ostatniej sesji przedsezonowych testów Formuły E – 1:11.760. Najwięcej okrążeń zlokalizowanego pod Walencją toru Ricardo Tormo pokonał natomiast Rene Rast, reprezentujący zespół Audi Sport ABT Schaeffler.
Ostatni dzień przedsezonowych testów Formuły E zapowiadał się na najbardziej intensywny, ponieważ kierowcy jeździli po torze Ricardo Tormo od godziny dziewiątej do piętnastej – bez znanej, z poprzednich dni testowych, przerwy obiadowej. Wykorzystaniu ostatniego dnia zmagań na obiekcie zlokalizowanym pod Walencją sprzyjała pogoda, która w przeciwieństwie do soboty, była słoneczna.
Jak dotąd najszybszy czas przedsezonowych jazd zanotował zawodnik Mahindra Racing Alex Lynn, który pokonał tor Ricardo Tormo z czasem 1:11.941, co jest rekordowym osiągnięciem bolidu Formuły E na tym obiekcie. Należy jednak zaznaczyć, że na tegoroczne testy zlikwidowana została szykana zlokalizowana na prostej startowej, co znacznie skróciło pomiary okrążeń – w ubiegłym roku najszybszy podczas testów był Maximilian Guenther z czasem 1:15.087.
Zielona flaga pojawiła się na hiszpańskim torze równo o godzinie 9:00. Przez pierwsze kilkanaście minut sesji wszyscy kierowcy pojawili się na torze i zdążyli przejechać ponad 20 okrążeń. Przed godziną dziesiątą najszybszy był Stoffel Vandoorne z Mercedesa. Belg przejechał tor Ricardo Tormo z czasem 1:12.233, wyprzedzając zespołowego kolegę Nycka de Vriesa o 0.107 tysięcznych.
W połowie wtorkowej sesji na prowadzenie w klasyfikacji czasów wysunął się mistrz Formuły E Antonio Felix da Costa, który przejechał tor Ricardo Tormo najszybciej ze wszystkich kierowców podczas trzech dni testów – 1:11.815. Tym samym DS Techeetah udowadnia, że nadal jest bardzo mocnym i konkurencyjnym zespołem, pomimo tego, że w pierwszych E-Prix sezonu 2020/2021 będzie używał bolidu z ubiegłej kampanii.
Nowa jednostka napędowa chińskiej ekipy pojawi się dopiero od wyścigu na ulicach Rzymu, a więc w kwietniu. Na podobny ruch – w ramach obcięcia kosztów w związku z pandemią koronawirusa – zdecydowały się jeszcze ekipy Nissan e.dams i Dragon/Penske Autosport.
O dwunastej kierowcy przejechali już łącznie ponad dziewięćset okrążeń – najwięcej Maximilian Guenther z BMW i Andretti Motorsport, z zaliczonymi pięćdziesięcioma czterema kółkami.
Po południu zawodnicy pokonywali tor Ricardo Tormo coraz szybciej, ale na szczycie tabeli utrzymywał się Antonio Felix da Costa. Portugalczyka na chwilę pokonał Mitch Evans z Jaguar Racing, ale przez przekroczenie limitów toru, czas Nowozelandczyka został anulowany.
Na półtorej godziny przed końcem sesji coraz więcej zawodników osiągało czasy poniżej 1:12.0, najszybszy pozostawał jednak Da Costa. Ostatnie dziewięćdziesiąt minut testów odmieniło jednak tabelę. Na czoło wysunął się Maximilian Guenther. Niemiec już wcześniej pobił czas Da Costy, ale został on anulowany.
Jednakże najszybsze okrążenie 1:11.760 należało właśnie do zawodnika BMW i Andretti Motorsport. Mistrz serii Da Costa spadł na czwartą pozycję, a wyprzedzili go jeszcze Sergio Sette Camara oraz Nico Mueller z Dragon-Penske Autosport. Najwięcej okrążeń podczas wtorkowej sesji pokonał Rene Rast z Audi. Mistrz serii DTM pokonał aż dziewięćdziesiąt osiem razy tor Ricardo Tormo, co przełożyło się na przejechałem trzysta dziewięćdziesiąt dwa kilometry.
Formuła E powróci na tor szesnastego stycznia w Santiago de Chile, gdzie rozpocznie się siódmy sezon elektrycznej serii – po raz pierwszy organizowanej w ramach Mistrzostw Świata FIA.
Wyniki piątej sesji:
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Sesja 5 | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 28 | Maximilian Guenther | BMW i Andretti Motorsport | 1:11.760 | 80 | |
2. | 7 | Sergio Sette Camara | Dragon Penske Autorsport | 1:11.796 | 55 | 0.036 |
3. | 6 | Nico Muller | Dragon Penske Autosport | 1:11.810 | 72 | 0.050 |
4. | 13 | Antonio Felix da Costa | DS TECHEETAH | 1:11.815 | 81 | 0.055 |
5. | 20 | Mitch Evans | Jaguar Racing | 1:11.880 | 76 | 0.120 |
6. | 99 | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche Formula E Team | 1:11.908 | 68 | 0.148 |
7. | 22 | Oliver Rowland | Nissan e.dams | 1:11.943 | 61 | 0.183 |
8. | 25 | Jean-Eric Vergne | DS TECHEETAH | 1:11.978 | 78 | 0.218 |
9. | 8 | Oliver Turvey | NIO 333 FE Team | 1:11.996 | 92 | 0.236 |
10. | 71 | Norman Nato | ROKiT Venturi Racing | 1:12.002 | 84 | 0.242 |
11. | 27 | Jake Dennis | BMW i Andretti Motorsport | 1:12.047 | 76 | 0.287 |
12. | 48 | Edoardo Mortara | ROKiT Venturi Racing | 1:12.066 | 69 | 0.306 |
13. | 37 | Nick Cassidy | Envision Virgin Racing | 1:12.099 | 81 | 0.339 |
14. | 23 | Sebastien Buemi | Nissan e.dams | 1:12.134 | 55 | 0.374 |
15. | 29 | Alexander Sims | Mahindra Racing | 1:12.163 | 89 | 0.403 |
16. | 94 | Alexander Lynn | Mahindra Racing | 1:12.180 | 91 | 0.420 |
17. | 36 | Andre Lotterer | TAG Heuer Porsche Formula E Team | 1:12.205 | 84 | 0.445 |
18. | 5 | Stoffel Vandoorne | Mercedes-Benz EQ FE Team | 1:12.219 | 78 | 0.459 |
19. | 4 | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | 1:12.244 | 73 | 0.484 |
20. | 33 | Rene Rast | Audi Sport Abt Schaeffler FE Team | 1:12.245 | 98 | 0.485 |
21. | 17 | Nick de Vries | Mercedes-Benz EQ FE Team | 1:12.279 | 76 | 0.519 |
22. | 88 | Tom Blomqvist | NIO 333 FE Team | 1:12.308 | 88 | 0.548 |
23. | 10 | Sam Bird | Jaguar Racing | 1:12.339 | 55 | 0.579 |
24. | 11 | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler FE Team | 1:12.521 | 68 | 0.761 |
- Image: © BMW AG