Haas o postawie Magnussena: Jest znacznie dojrzalszy

Kevin Magnussen - Haas F1 Team / © Haas F1 / LAT Images

Według inżyniera wyścigowego Haasa Ayao Komatsu, Kevin Magnussen jest teraz zupełnie innym kierowcą, niż gdy występował w roku 2020.

Haas w obecnym sezonie, podobnie jak w kampanii 2021, planował polegać na parze młodych zawodników, ale inwazja Rosji na Ukrainę zmusiła amerykańską ekipę do odsunięcia Mazepina i jego rosyjskiego sponsora Uralkali.

Zespół skontaktował się z Magnussenem, który rozpoczął budowanie nowej kariery w USA, a Duńczyk chętnie przyjął wieloletnią umowę.

Po mocnym początku sezonu, z trzema miejscami w pierwszej dziesiątce, nastąpił okres słabszych występów, po których Duńczyk ponownie zaliczył dobre wyścigi i dołożył kolejne punkty w Wielkiej Brytanii i Austrii.

Po powrocie Magnussena do Formuły 1 jego zespół zauważył znaczącą zmianę w podejściu i sposobie myślenia kierowcy.

„Nastawienie i stan psychiczny Kevina jest zupełnie inny, niż dwa lata temu” – powiedział Komatsu w rozmowie z Motorsport-Total.

„Wrócił znacznie dojrzalszy. Praca z nim to czysta przyjemność. Kevin nie skupia się już na pokonaniu swojego kolegi z zespołu, zawsze myśli o składzie.”

Jak twierdzi Komatsu, Magnussen i Schumacher dobrze się dogadują, chociaż ich walki na torze, były czasem źródłem frustracji młodego Niemca.

Przykładowo, Schumacher czuł się niesprawiedliwie potraktowany w Austrii, w sobotnim sprincie, w którym nie pozwolono mu wyprzedzić Magnussena, przez co stracił miejsce na rzecz Lewisa Hamiltona.

Komatsu twierdzi, że incydent odzwierciedlał różne podejścia i osobiste priorytety kierowców Haasa, które są związane z różnym poziomem doświadczenia.

„Pięć lat temu Kevin byłby dokładnie taki sam, jak Mick jest dzisiaj” – powiedział Komatsu.

„Młodzi kierowcy zawsze chcą najpierw pokonać swojego kolegę z zespołu. Kevin oczywiście też chce pokonać Micka, ale nie jest to jego priorytetem.”

„Mick ma po prostu mniejsze doświadczenie. On cały czas się uczy. Jeśli będzie odpowiednio skupiony i pozostanie silny psychicznie, będzie topowym kierowcą” – podsumował inżynier Haasa.

Image: © Haas F1 / LAT Images