Haas podaje najświeższe informacje dotyczące składu kierowców na sezon 2023

Mick Schumacher - Haas F1 Team / © Haas F1 / LAT Images

Szef zespołu Haas, Guenther Steiner, potwierdził, iż wyjawienie nazwiska drugiego kierowcy jego ekipy na przyszły rok nastąpi jeszcze przed kończącym sezon wyścigiem w Abu Zabi.

Po ogłoszeniu przez zespół Williams, że Logan Sargeant będzie razem z Alexem Albon reprezentował ich barwy na przyszły rok, o ile Amerykanin wywalczy superlicencję, jedynym wolnym miejscem w stawce na sezon 2023 jest drugi fotel w Haasie.

Wszystko wskazuje na to, że walka o jazdę dla amerykańskiej ekipy toczy się między ich dotychczasowym zawodnikiem Mickiem Schumacherem oraz Nico Hulkenbergiem, który ostatnimi czasy pożegnał się z funkcją kierowcy rezerwowego Astona Martina, co jeszcze dodało pikanterii plotkom o jego przejściu do stajni z Kannapolis.

W rozmowie ze stacją RTL Steiner przyznał, że ogłoszenie pełnego składu Haasa na nadchodzącą kampanię nastąpi przed Grand Prix Abu Zabi oraz potencjalnie przed wyścigiem w Brazylii. Zdaniem szefa zespołu młody Niemiec ma pięćdziesiąt procent szans na pozostanie jako etatowy zawodnik.

„Dla mnie nie chodzi o jeden wyścig czy pojedyncze okrążenie, ale o to, co jest najlepsze dla zespołu Haas w perspektywie długoterminowej” – powiedział Steiner.

„To nie tak, że miejsce Micka jest zależne od tego, czy będzie zdobywał teraz punkty” – kontynuował Steiner, dodając, iż decydującym czynnikiem przy wyborze kierowcy będzie uwzględnienie, który z kandydatów jest w stanie stabilnie poprowadzić zespół w przyszłość.

W swoim drugim sezonie w Formule 1 Schumacher zdołał wywalczyć swój pierwszy występ w czołowej dziesiątce, zajmując ósme miejsce podczas rundy na Silverstone. Grand Prix Austrii na Red Bull Ringu było ostatnim wydarzeniem, w którym to 23-latek finiszował w punktach, wdając się w emocjonującą walkę z Lewisem Hamiltonem.

Syn siedmiokrotnego mistrza świata posiada na swoim koncie jedynie dwanaście punktów, jest to liczba dwukrotnie mniejsza od dorobku posiadanego przez jego zespołowego partnera Kevina Magnussena. Został również publicznie skrytykowany za szereg niewymuszonych, brzemiennych w skutkach błędów w Dżuddzie, Monako i na Suzuce przez swojego szefa.

Hulkenberg natomiast nie pojawiał się regularnie za kierownicą bolidu Formuły 1 od czasu swojego rozbratu z Renault pod koniec 2019 roku. Od tego czasu brał udział w kilku wyścigach jako kierowca rezerwowy Astona Martina, jak również Racing Point (poprzednie wcielenie zespołu Lawrence’a Strolla).

Image: © Haas F1 / LAT Images