Hamilton: Mieliśmy nadzieję na zmniejszenie straty do trzech dziesiątych, a tracimy całą sekundę

Lewis Hamilton - Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / © Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / LAT Images

Lewis Hamilton przyznał, że Mercedes na Circuit Paul Ricard jest bardziej w tyle pod względem tempa, niż ktokolwiek mógł oczekiwać. Podzielił się również swoimi podejrzeniami, co daje rywalom tak dużą przewagę.

Ekipa z Brackley oczekiwała, że kombinacja szybkich zakrętów, gładkiej nawierzchni i wysokich temperatur we Francji okażą się dla nich korzystne. Dodatkowo wielu liczyło, że po wprowadzonych poprawkach, wyścig na francuskiej pętli może być „trampoliną” dla dobrych wyników na Hungaroringu.

„Przyjechałem na ten weekend z nadzieją, że będziemy w odległości trzech dziesiątych od nich, a tracimy sekundę” – przyznał Hamilton.

„W przypadku trzech dziesiątych miałem nadzieję, że w następnym wyścigu uda nam się zamknąć te kilka dziesiątych i będziemy walczyć w Budapeszcie, ale jeśli to coś takiego, to potrwa to trochę dłużej.”

Hamilton w kwalifikacjach zajął czwartą pozycję, jednak do pierwszego Charlesa Leclerca dzieliła go aż blisko sekunda.

„Byłem naprawdę zadowolony z mojego okrążenia, to było piękne kółko i to tylko sekunda straty. Z jakiegoś powodu w ten weekend jesteśmy jeszcze dalej za najlepszymi.”

„Dwie najlepsze ekipy są po prostu w swojej własnej lidze, tak naprawdę.” – stwierdził Brytyjczyk.

Kierowca Mercedesa, pomimo pominięcia pierwszej sesji treningowej na rzecz Nycka de Vriesa, jest zadowolony z tego, że udało mu się nadrobić do innych zawodników.

„Biorąc pod uwagę, że przegapiłem pierwszy trening, co zdecydowanie stawia cię w tyle, jestem naprawdę zadowolony z postępów, które poczyniłem” – powiedział.

„Wszyscy w fabryce bardzo ciężko pracują z nami, aby dokonać postępu. Dzisiaj myślę, że cofnęliśmy się o krok, ale w kwalifikacjach udało mi się to trochę odwrócić.”

Siedmiokrotny mistrz świata uważa, że głównym czynnikiem była lepsza prędkość rywali na prostych.

„Na ostatnim okrążeniu pierwszy sektor był tak samo szybki, jak innych przed nami. A potem na prostych, dużo tracimy. Nie wiem, jak to dokładnie wychodzi, ale to przynajmniej pół sekundy, prawdopodobnie tylko na prostych. Potem przez całą tę szybką sekcję znowu tracimy. To tak, jakby inni mieli mniejszy opór i większy docisk we wszystkich zakrętach” – stwierdził.

„W ostatni sektorze traciliśmy jakieś sześć, siedem dziesiątych, czy coś w tym stylu. To po prostu szalone. Wiele z tego jest po prostu na pełnym gazie.”

„Więc część to tylko ten opór, ale z jakiegoś powodu są w stanie pokonywać szybkie zakręty znacznie szybciej niż my. Nie rozumiem tego, ale będziemy dalej nad tym pracować.”

Hamilton podzielił się także komentarzem na temat swoich eksperymentów z różnymi skrzydłami o innej sile docisku.

„Dziś rano jechałem z dużym skrzydłem, żeby zobaczyć, czy było lepiej, ale na prostej było tak wolno, że musieliśmy je zmienić. Nadal eksperymentuję z samochodem.”

„Ogólnie rzecz biorąc, George przez cały tydzień od pierwszego treningu prawie nic nie zmienił. Ja lubię eksperymentować, więc na początku weekendu wypróbowałem największe skrzydła i ustawienia. Przynajmniej miałem dobre ustawienia kwalifikacyjne” – podsumował.

Image: © Mercedes-AMG Petronas Formula One Team / LAT Images