Hywel Thomas: Integracja silnika i podwozia to kluczowy aspekt przygotowań

Silnik Mercedesa / © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images

Według ostatnich doniesień z Brixworth, inżynierowie z działu silnikowego Mercedesa finalizują obecnie prace nad optymalnym upakowaniem jednostki napędowej.

Wdrożenie radykalnych zmian na podłożu aerodynamiki, która od teraz będzie skupiona wokół efektu przyziemnego, rzuciła spore wyzwanie wszystkim inżynierom wszystkich ekip, którzy w ostatnich miesiącach w pocie czoła pracowali, aby jak najlepiej dostosować się i wykorzystać nowe zasady.

W następstwie tych zmian jeszcze większego znaczenia nabrała odpowiednia integracja podwozia z zespołem napędowym. Mercedes może jednak polegać na ścisłej współpracy pomiędzy swoimi działami, które ramie w ramie pracują nad stworzeniem jak najlepszego dopasowania między podwoziem i jednostką napędową.

„Każdego roku przyglądamy się silnikowi i jego osadzeniu wewnątrz podwozia, aby zapewnić nam jak najlepsze czasy okrążenia. Z uwagi na to, że w sezonie 2022 będziemy mieli do dyspozycji zupełnie nowe podwozie, oznacza to, że mamy dzięki temu okazję przyjrzeć się tej strefie z dużą dokładnością” - przyznał dyrektor zarządzający Mercedes High Performance Powertrains, Hywel Thomas.

„Od teraz w samochodzie będą znajdować się obszary, które będą bardzo mocno wpływać na czasy okrążenia. Będą również takie obszary, które będą mniej kluczowe. Obecnie w naszych pracach dotyczących silnika staramy się trzymać jak najdalej od newralgicznych punktów, aby zapewnić jak największą elastyczność naszym projektantom, dlatego też staramy się upakować elementy napędu w obszarach o mniejszym znaczeniu.”

„W praktyce oznacza to bardzo bliską współpracę z działem zajmującym się podwoziem i wszystkimi innymi inżynierami, co pomoże nam upewnić się, że silnik jest idealnie wpasowany, a to z kolei znacząco wpłynie na stworzenie całego wydajnego pakietu.”

„Wykonaliśmy symulacje i wszystkie potrzebne obliczenia oraz zmodyfikowaliśmy nasz silnik. Oczywiście nie możemy już się doczekać pierwszego testu na torze, gdzie przekonamy się, czy wszystkie nasze dane są poprawne i mamy nadzieje, że tak będzie. Jeżeli jednak coś pójdzie nie tak, będziemy gotowi, aby nieco inaczej dostosować silnik, jednocześnie dostarczając naszym kierowcom dokładnie to, czego chcą w momencie wyjazdu z garażu.”

„Od tego roku nie można rozwijać silników w ramach ich zamrożenia. W praktyce oznacza to, że z tej jednostki będziemy prawdopodobnie korzystać do kampanii 2026, ponieważ wszystkie prace wydajnościowe zostały zakazane. Od połowy tego sezonu zamrożeniu ulegnie również kwestia systemów elektrycznych. W wyniku tego nie będziemy mogli pracować nad większą wydajnością, a jedynie zwiększać niezawodność naszej konstrukcji.”

„Tak więc z nowym paliwem, zamrożeniem osiągów w trakcie sezonu, a także z całym nowym samochodem, całą nową aerodynamiką i odpowiednim zamontowaniem silnika, wszyscy w naszym zespole stoją przed ogromnym wyzwaniem.”

Image: © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images