Indy 500: Scott Dixon najszybszy w piątej sesji treningowej

Zwycięzca wyścigu Indy 500 z 2008 roku, Scott Dixon, kolejny raz okazał się najszybszym kierowcą podczas treningów przed przyszłotygodniowym wyścigiem na torze Indianapolis Motor Speedway. W piątkowej sesji, na słynnym amerykańskim owalu, osiągnął prędkość 233.302 mil na godzinę (375.461 km/h), przekraczając jednocześnie jako jedyny barierę 233 mph.
Drugi był Colton Herta, prowadzący samochód nr #26 zespołu Andretti Autosport, z prędkością 232.784 mil na godzinę (374.632 km/h), a czołową trójkę zamknął Tony Kanaan, reprezentujący ekipę Chip Ganassi Racing z prędkością najszybszego okrążenia równą 232.690 mil na godzinę (374.483 km/h).
Kolejne miejsca należały do Marcusa Ericssona (232.531 mph – 374.220 km/h), Alexa Paloua (232.155 mp/h – 373.621 km/h) i Pato O’Warda z Arrow McLaren SP (232.034 mph – 373.425 km/h), który był jedynym zawodnikiem z czołowej dziesiątki, korzystającym z silnika marki Chevrolet. Zawodnicy zajęli kolejno czwarte, piąte i szóste miejsce.
Siódma lokata to samochód nr #27 kierowany przez Alexandra Rossiego z zespołu Andretti Autosport, który w piątej sesji treningowej uzyskał prędkość na poziomie 231.863 mil na godzinę (373.153 km/h).
Były kierowca Formuły 1, jeżdżący obecnie dla Rahal Letterman Lanigan Racing, Japończyk Takuma Sato, osiągnął 231.598 mil na godzinę (372.720 km/h), co pozwoliło mu zająć ósmą pozycję.
Zaraz za nim w tabeli znalazł się Ed Jones, uzyskując 231.569 mil na godzinę (372.671 km/h), natomiast czołową dziesiątkę zamknął Ryan Hunter-Reay, który wyznaczył prędkość na poziomie 231.539 mil na godzinę (372.633 km/h).
Zawodnikami, którzy pokonali najdłuższy dystans byli Helio Castroneves i Josef Newgarden. Obaj przejechali po czterdzieści osiem okrążeń toru Indianapolis Motor Speedway.
Najwyższą prędkość w punkcie pomiaru w zakręcie trzecim zanotował Colton Herta, osiągając 240.359 mil na godzinę (386.824 km/h).
Ericsson z najlepszym średnim czasem
Marcus Ericsson, kierowca zespołu Chip Ganassi Racing, wyznaczył tymczasem najlepszą średnią prędkość podczas czterech pomiarowych okrążeń, co pozwoliło uzyskać 231.950 mil na godzinę i wyprzedzić o 0.223 mph Coltona Hertę oraz Pato O'Warda, który do najszybszego Szweda stracił 0.420 mph.
Czwarta i piąta lokata należała finalnie do kolegów zespołowych Herty, Alexandra Rossiego (230.999 mph) i Stefana Wilsona (230.844 mph).
Scott Dixon, który okazał się najszybszym zawodnikiem w piątej sesji, był dwunasty, po nieudanych próbach przejechania czterech czystych okrążeń i wyznaczenia średniej prędkości.
Rossi z najwyższą prędkością bez holowania
Alexander Rossi z Andretti Autosport okazał się najszybszym zawodnikiem bez holowania, osiągając prędkość z postaci 231.598 mil na godzinę, co pozwoliło wyprzedzić Takumę Sato (231.379) oraz Coltona Hertę (231.348), zamykającego pierwszą trójkę tego zestawienia.
Wyniki piątego treningu:
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Czas | Prędkość | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 00:38.5766 | 233.302 | 29 | |
2. | 26 | Colton Herta | Andretti Autosport w/ Curb-Agajanian | 00:38.6624 | 232.784 | 34 | 0.0858 |
3. | 48 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing | 00:38.6781 | 232.690 | 26 | 0.1015 |
4. | 8 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | 00:38.7045 | 232.531 | 39 | 0.1279 |
5. | 10 | Alex Palou | Chip Ganassi Racing | 00:38.7672 | 232.155 | 23 | 0.1906 |
6. | 5 | Pato O'Ward | Arrow McLaren SP | 00:38.7874 | 232.034 | 30 | 0.2108 |
7. | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 00:38.8160 | 231.863 | 40 | 0.2394 |
8. | 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | 00:38.8604 | 231.598 | 28 | 0.2838 |
9. | 18 | Ed Jones | Dale Coyne Racing with Vasser-Sullivan | 00:38.8653 | 231.569 | 18 | 0.2887 |
10. | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 00:38.8703 | 231.539 | 33 | 0.2937 |
11. | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 00:38.8738 | 231.518 | 30 | 0.2972 |
12. | 21 | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | 00:38.9063 | 231.325 | 18 | 0.3297 |
13. | 25 | Stefan Wilson | Andretti Autosport | 00:38.9650 | 230.977 | 28 | 0.3884 |
14. | 45 | Santino Ferrucci | Rahal Letterman Lanigan Racing | 00:38.9739 | 230.924 | 21 | 0.3973 |
15. | 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | 00:38.9777 | 230.901 | 29 | 0.4011 |
16. | 60 | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | 00:38.9880 | 230.840 | 35 | 0.4114 |
17. | 29 | James Hinchcliffe | Andretti Steinbrenner Autosport | 00:38.9919 | 230.817 | 30 | 0.4153 |
18. | 51 | Pietro Fittipaldi | Dale Coyne Racing with RWR | 00:39.0174 | 230.666 | 17 | 0.4408 |
19. | 47 | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | 00:39.0241 | 230.627 | 36 | 0.4475 |
20. | 7 | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | 00:39.0308 | 230.587 | 36 | 0.4542 |
21. | 06 | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | 00:39.0435 | 230.512 | 48 | 0.4669 |
22. | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | 00:39.0491 | 230.479 | 48 | 0.4725 |
23. | 59 | Max Chilton | Carlin | 00:39.0501 | 230.473 | 47 | 0.4735 |
24. | 3 | Scott McLaughlin | Team Penske | 00:39.0600 | 230.415 | 30 | 0.4834 |
25. | 86 | Juan Pablo Montoya | Arrow McLaren SP | 00:39.0683 | 230.366 | 44 | 0.4917 |
26. | 98 | Marco Andretti | Andretti Herta-Haupert w/Marco & Curb-Agajanian | 00:39.0735 | 230.335 | 25 | 0.4969 |
27. | 4 | Dalton Kellett | A.J. Foyt Enterprises | 00:39.0970 | 230.197 | 20 | 0.5204 |
28. | 1 | JR Hildebrand | A.J. Foyt Enterprises | 00:39.1351 | 229.973 | 36 | 0.5585 |
29. | 12 | Will Power | Team Penske | 00:39.1564 | 229.847 | 42 | 0.5798 |
30. | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | 00:39.1658 | 229.792 | 41 | 0.5892 |
31. | 24 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | 00:39.2095 | 229.536 | 43 | 0.6329 |
32. | 16 | Simona De Silvestro | Paretta Autosport | 00:39.2197 | 229.477 | 34 | 0.6431 |
33. | 14 | Sebastien Bourdais | A.J. Foyt Enterprises | 00:39.2284 | 229.426 | 23 | 0.6518 |
34. | 11 | Charlie Kimball | A.J. Foyt Enterprises | 00:39.3839 | 228.520 | 30 | 0.8073 |
35. | 75 | RC Enerson | Top Gun Racing | 00:39.8134 | 226.055 | 33 | 1.2368 |
- Image: © IndyCar